Na fotografiji: Kristjan Stanicic diektor Hrvatske turisticke zajdnice<br />
TURIZAM

Hrvatska turistička zajednica IZVRSNI KOMUNIKACIJSKI KONCEPTI U TEŠKOJ GODINI

Piše Vlado Ozretić
Foto Duje Klaric/Cropix
18. prosinca 2020. - 08:00

S aspekta turizma, početak 2020. godine bio je vrlo obećavajući. Hrvatska turistička ponuda uspješno je bila predstavljena na turističkim sajmovima u Münchenu, Düsseldorfu, Milanu, Madridu ili pak New Yorku. Najave partnera bile su iznimno dobre, potražnja za Hrvatskom bila je itekako izražena te se predviđala još jedna uspješna i rekordna godina za hrvatski turizam. No, ubrzo nakon toga svijet je obilježila globalna pandemija koronavirusa koja je snažno utjecala na sve segmente društvenog života, pri čemu je turizam jedan od najpogođenijih sektora. Ipak, unatoč izazovnim, teškim i zahtjevnim te nepredvidivim okolnostima, u Hrvatskoj je u dosadašnjem dijelu godine realizirano oko 54 milijuna noćenja, što predstavlja vrlo dobrih 50 posto lanjskog rezultata. Podaci Eurostata, prema kojima je Hrvatska tijekom glavnih ljetnih mjeseci ostvarila veću razinu turističkih dolazaka i noćenja od konkurentnih zemalja poput Grčke, Španjolske, Portugala, Turske i Cipra, potvrđuju da smo zauzeli poziciju vodeće destinacije na Mediteranu te ujedno i odličnu startnu poziciju za 2021. godinu.


Uz povoljnu epidemiološku situaciju na početku pandemije, koja je našu zemlju u međunarodnim okvirima pozicionirala kao sigurno turističko odredište, pozitivni trendovi i turistički rezultati posljedica su, među ostalim, i promotivnih aktivnosti koje je Hrvatska turistička zajednica pravodobno pokrenula na emitivnim europskim tržištima, kao što su Njemačka, Slovenija, Austrija, Poljska, Češka, Italija, Slovačka i Mađarska, a koja su targetirana po kriteriju blizine i kvalitetne cestovne povezanosti, odnosno na temelju procjene da je riječ o tržištima koja mogu najbolje odgovoriti na promotivne i pozivne poruke.
Tijekom vrhunca krize, zatvorenih granica i nemogućnosti za realizaciju putovanja, Hrvatska turistička zajednica je globalnu vidljivost Hrvatske primarno održavala na društvenim mrežama i digitalnim kanalima komunikacija, gdje su provedene brojne aktivnosti prema milijunskom auditoriju. U tu je svrhu kreiran komunikacijski koncept #CroatiaLongDistanceLove s glavnom porukom Welcome Croatia to your home. Ovaj se koncept, osmišljen za vrijeme lockdowna, koristio tijekom travnja i svibnja s fokusom na sva najvažnija tržišta. Cilj koncepta bio je "dovođenje" Hrvatske u domove ljubitelja putovanja diljem svijeta, a da je kampanja bila izrazito dobro prihvaćena, potvrđuje podatak kako je ostvarila doseg od preko 20 milijuna ljudi.
Kada je krajem svibnja Hrvatska prva otvorila svoje granice i omogućila turistička putovanja, počele su se provoditi i pojačane marketinške aktivnosti. U manje od dva mjeseca od početka pandemije kreirana su dva nova komunikacijska koncepta. Prvi je velika promotivna kampanja "The Vacation You Deserve Is Closer Than You Think", koja je bila namijenjena europskim tržištima za čije je građane bilo izgledno da će posjetiti Hrvatsku kada se u tim zemljama otvore granice. Riječ je o turistima iz Slovenije, Austrije, Njemačke, Mađarske, Češke, Slovačke i Poljske, za koje su osmišljene direktne pozivne poruke putem društvenih mreža, online kanala, ali i plasiranjem oglasa putem najgledanijih televizijskih kanala, najčitanijih portala i tiskovina te billboarda i digitalnih panela. S druge strane, komunikacijska platforma "Enjoy The View From Croatia" bila je namijenjena dalekim tržištima koja nisu bila u mogućnosti realizirati putovanja prema Hrvatskoj, a u njoj su mogli sudjelovati svi dionici hrvatskoga turističkog sektora na način da pošalju fotografiju ili video za koji misle da će najbolje prenijeti ljepotu i atmosferu njihova mjesta. Na taj je način ova platforma koristila cijelom turističkom sektoru u Hrvatskoj koji ju je vrlo jednostavno mogao koristiti za svoju vlastitu promociju. Obje kampanje zajedno su ostvarile više od 150 milijuna impresija!
Uz provedbu promotivnih aktivnosti od samog početka globalne pandemije kreirana je i posebna Covid-19 podstranica na www.croatia.hr kako bi se svim turistima i sudionicima turističkog procesa pružila točna, precizna i potpuna informacija o situaciji u zemlji. U suradnji s kolegama iz hrvatskog turističkog sektora, zdravstvenim djelatnicima i graničnom policijom, predstavnicima diplomacije i ostalim relevantnim subjektima, kontinuirano je održavana proaktivna komunikacija s ciljem pozicioniranja Hrvatske kao sigurne i dobro pripremljene turističke zemlje.
Nagrada za uloženi trud cjelokupnog hrvatskog turističkog sektora stigla je tijekom glavnih ljetnih mjeseci, srpnja i kolovoza, kada je u Hrvatskoj ostvareno 40 milijuna noćenja, što je bilo odličnih 62 posto lanjskog rezultata u istom razdoblju! Kako bi zahvalili brojnim inozemnim gostima koji su, unatoč propisanim epidemiološkim mjerama i protokolima putovanja, ukazali svoje povjerenje Hrvatskoj u ovoj turističkoj godini, Hrvatska turistička zajednica u rujnu je pokrenula "Thank you" promotivnu kampanju, koja je provedena na društvenim mrežama na čak 13 inozemnih tržišta, s pojačanim fokusom na tržišta Njemačke, Slovenije, Poljske i Češke, odnosno na tržišta koja su, uz domaće goste, u ovoj godini ostvarila najveći turistički promet u Hrvatskoj.
Nakon "Thank you" kampanje, da bi se zadržala prisutnost i vidljivost, nastavilo se s provedbom promotivnih aktivnosti za posezonu. U tu svrhu kreirana je posebna kampanja "Discover The Colours Of Croatia", koja je fokusirana na sedam europskih tržišta, Njemačku, Austriju, Poljsku, Češku, Mađarsku, Italiju i Veliku Britaniju. U fokusu jesenske kampanje su nautika, kontinentalna ponuda, eno-gastronomija te ponuda hrvatskih nacionalnih parkova i parkova prirode, odnosno oni turistički proizvodi za kojima je u vrijeme pandemije iskazana najveća potražnja.

Kristjan Staničić, direktor HTZ-a: Kvalitetna suradnja javnog i privatnog sektora

"Globalna pandemija koronavirusa kod većine je potrošača povećala svijest o sigurnosti, ali i ekologiji, važnosti kvalitete proizvoda na destinaciji te prirodi koja ju okružuje. Sve to Hrvatsku čini još zanimljivijom destinacijom za brojna svjetska tržišta, a posebice za tržišta srednje, zapadne i istočne Europe, s kojih i tijekom iduće godine očekujemo najviše turističkih dolazaka. U 2021. godini želimo zadržati poziciju vodeće turističke destinacije Mediterana, a u tome ćemo uspjeti jedino uz kvalitetnu suradnju javnog i privatnog sektora te uz spremnost na brze promjene planova i prilagodbu novim okolnostima. To smo uspjeli u ovoj godini te sam siguran da ćemo svi zajedno i u 2021., koja nam slijedi", komentar je direktora HTZ-a Kristjana Staničića.


U ovoj su izazovnoj godini svoj izniman doprinos dali i domaći gosti, koji su odigrali važnu ulogu u dobrim turističkim rezultatima 2020. godine. Naime, prijašnjih godina udio domaćih gostiju u ukupnom turističkom prometu bio je oko 12 posto, a ove godine popeo se na visokih 20 posto. S ciljem jačanja domaćeg prometa u razdobljima predsezone i posezone, u listopadu je prvi put uspješno održana akcija "Tjedan odmora vrijedan", nastala u suradnji Ministarstva turizma i sporta i Hrvatske turističke zajednice. Svi hrvatski građani, ali i inozemni gosti koji su se od 16. do 25. listopada našli u Hrvatskoj, mogli su doživjeti i iskusiti više od 400 različitih turističkih usluga po minimalno 50 posto nižim cijenama.

Može se reći kako se nalazimo na kraju godine koja je, usprkos svim nedaćama, pokazala snagu hrvatskog turizma

Akcija se planira provoditi nekoliko puta godišnje, a razmotrit će se i dodatni prijedlozi, poput onog da projekt traje dulje od 10 dana.

Aktivno praćenje tržišta i brze reakcije i prilagodbe ključni su u provedbi promotivnih aktivnosti


Iako je bila teška, možemo reći kako se nalazimo na kraju godine koja je, usprkos svim nedaćama, pokazala snagu hrvatskog turizma. Prioritet Hrvatske turističke zajednice i cjelokupnoga turističkog sektora u 2021. godini treba ostati odgovorno ponašanje, pridržavanje svih propisanih mjera i preporuka jer su percepcija sigurnosti i visoki higijenski standardi u ovim trenucima ključni motivi putovanja i dolaska u destinaciju. Sigurnost, održivost i kvaliteta osnovni su temelji na kojima se treba graditi turizam budućnosti.

25. veljača 2021 14:04