StoryEditor
Auto motoNISSAN JUKE

Testirali smo: od igračke do ozbiljnog igrača

8. listopada 2020. - 07:10
Vojko Bašić/Cropix

Drugoj generaciji Nissan Jukea ne nedostaje originalnosti, premda je prvi model, koji se pojavio 2010. godine, djelovao više avangardno, čak svemirski. Nissan Jukea s pravom se može smatrati jednim od pionira danas iznimno brojne i popularne klase gradskih crossovera, koja je iznjedrila Mazdu CX-3, tehnološki bratski Renault Captur, Kiju Stonic, VW T-Cross, Seat Aronu, Opel Crossland X...

Karoserija novog Jukea smještena je na platformu CMF-B, kakvu koriste novi Clio i bratski Captur. Straga prati linije zacrtane novom Microm, a naprijed su tu opet dva velika okrugla svjetla, povišena podnica i široko razmaknuti kotači s boka koji u sjećanje pozivaju siluetu originala.

Nova generacija Jukea je 8,5 centimetara duža od prethodnika i sada iznosi 421 centimetar. Još je više rastegnuta u širinu, gdje uz raspon od 180 cm nudi čak 17 centimetara više prostora za ramena. Narastao je i međuosovinski razmak na solidnih 264 centimetra, što je plus od 10,5 centimetara, a to se itekako osjeti čim se sjede za upravljač. Sada je i na stražnjim sjedalima više mjesta pa i odrasli putnici mogu komotno sjediti, premda je visina krova reducirana. Krovna linija spuštena je za tri centimetra, ali Juke sa svojih 1595 milimetara spada među više modele u klasi.

Sada se i ljudi višeg stasa, ne baš dvometraši, mogu bez problema smjestiti na stražnju klupu ne dodirujući glavom krov, što je kod prethodnika bila nezamislivo. Narastao je i prtljažnik, na 422 litre osnovnog obujma, što dovoljno govori kako je prilagođen obiteljskim potrebama i da kod prethodnika nije bio tolikih gabarita. Pogled unatrag nije bajan, ali ni tako loš kao kod nekih japanskih konkurenata. Međutim, pohvalno je što se već u drugom paketu opreme Accenta nudi kamera za vožnju unatrag.

Veliki iskorak napravljen je i u unutrašnjosti. Materijali koji su korišteni primjerene su kvalitete, spojevi plastičnih dijelova su čvrsti, a dojmu pridonose i kvalitetna sjedala. Već od osnovne opreme Visia nude se sportska sjedala, što nije baš čest slučaj. U osnovnom paketu Visia nudi se i bogata sigurnosna elektronika koja prema potrebi sama koči, prepoznaje prometne znakove i zadržava Juke u voznom traku.

Bezbrižnoj vožnji pridonosi i spoznaja o maksimalnih pet EuroNCAP zvjezdica za sigurnost. U četvrtom paketu opreme Tekna, koju smo imali na testu, Juke je opremljen automatskim klima-uređajem, diskovima na stražnjim kotačima i električnom ručnom kočnicom. Podaci putnog računala od izvedbe N-Connecta prikazuju se na 7-inčnom TFT zaslonu smještenom u središtu pregledne instrumentne ploče.

Prikaz se jednostavno mijenja pomoću prekidača na upravljaču. Otvori ventilacije i prekidači lijepo su dizajnirani, a posebno treba pohvaliti visoku poziciju preglednog multimedijskog zaslona od 8 inča, kojim je ugodno služiti se u vožnji. Prikaz pogleda od 360 stupnjeva koji omogućuje sustav kamera Around View Monitor jedan je od boljih.

Što se tiče motorizacije, ponuda nije bogzna što, ali je pogođena. Juke stiže samo s jednim 3-cilindarskim 1,0-litrenim TCe turbobenzincem snage 117 KS, koji je u overboostu spreman ponuditi 200 Nm okretnog momenta između 1750 i 3750 "điri". Snage i prpošnosti mu ne nedostaje, opremljen izravnim ubrizgavanjem goriva i automatski prilagodljivim vremenom otvaranja ventila, fino vuče i radi tiho.

Ovaj put turbobenzinac je bio uparen s automatskim 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom koji je pomalo neodlučan i sputava solidan rad motora. Juke s turbobenzincem od 117 KS i automatskim mjenjačem ubrzava od 0 do 100 km/h za 11,1 sekundi, što je lošije za 0,7 sekundi od ručnog mjenjača, koji se pokazao kao bolji izbor. Maksimalna mu je brzina 180 km/h. Prosječna potrošnja na testu kretala se oko 6,8 l/100 km.

Inače, u izvedbi Tekna nudi se izbor triju programa vožnje: Standard, Eco i Sport. Juke se lijepo vozi. Osim uvjerljivim kočnicama, to može zahvaliti i primjereno utegnutom ovjesu, koji povišenu karoseriju čvrsto drži u zavojima.

Testni model sa spomenutim 3-cilindarskim 1,0-litrenim turbobenzincem, automatskim 7-stupanjskim mjenjačem i paketom opreme Tekna košta 24.795 eura, dok s doplatom za dvobojnu karoseriju i glazbeni sustav Bose Personal Plus košta 26.165 eura.

Tehničke karakteristike

Motor: 3-cilindarski, turbobenzinski, direktno ubrizgavanje, 12V

Obujam: 999 ccm

Snaga: 117 KS pri 5250/min

Okretni moment: 200 Nm pri 1750-3750/min

Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva

Pogon: prednji

Dimenzije: 4210 mm x 1800 mm x 1595 mm

Međuosovinski razmak: 2640 mm; Prtljažnik: 422/1305 l

Ubrzanje: 11,1 s

Najveća brzina: 180 km/h

Potrošnja: 5,1 l/100 km

Cijena: testni model 24.795 eura, s doplatama 26.165 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

04. prosinac 2020 01:54