StoryEditor
Film & TVCINEMARK U KINU

VJERAN ČOVJEK Jedna Casta ne čini proljeće

22. lipnja 2020. - 15:40

Postkoronskoj kinodistribuciji nedostaje najnovijih filmova, odgođenih zbog pandemije, ali ponovno otvorena hrvatska singl-kina obogaćuju repertoar i s dosad neprikazanim naslovima, ne samo reprizama. Nakon "Zlatne rukavice" i berlinskog laureata "Sinonimi", u kinima premijerno gledamo i "Vjernog čovjeka" ("L'homme fidèle"), dugometražni redateljski drugijenac mladog francuskog glumca Louisa Garrela koji potječe iz filmaške obitelji.

Louisov djed je glumac Maurice Garrel, a njegov otac Philippe je i "novovalovski" redatelj, specijaliziran za romantične drame s preljubima, nevjernim likovima i podjednakim omjerom refleksije, melankolije i depresije. Gledajući očeve filmove i glumeći u nekima od njih, ali i "novovalovskim" ostvarenjima drugih režisera ("Sanjari" Bernarda Bertoluccija s kojima se i proslavio), Louis je naizgled poželio i sam snimiti nešto slično s "Vjernim čovjekom".

FILM: L'homme fidèle; romantično-komična drama; Francuska, 2018. REŽIJA: Louis Garrel ULOGE: Louis Garrel, Laetitia Casta OCJENA: ***

Napravio je to uz koscenarističku pomoć Jean-Claudea Carrierea, nekadašnjeg suradnika Luisa Buñuela iz redateljeve najplodnije faze, te direktorice fotografije Irene Lubtchansky ("Ismaelovi duhovi"), znane po suradnji s "novovalovcem" Jacquesom Rivetteom.

"L'homme fidèle" koketira s "nouvelle vague" tipologijom, evidentnom u ljubavnom trokutu, multiplim perspektivama i razmišljanjima nekolicine likova u štafetnoj "voicover" naraciji, te ponavljanjima prijašnjih "neuspjelih" scena. Garrel pokušava, dijelom i uspijeva, istovremeno odati posvetu "novom valu" i subvertirati ga žanrovski (romantična drama i rom-com), kao i vlastiti imidž zavodnika koji postaje gubitnik, barem u uvodoj sceni.

"Trudna sam, ali ne s tobom", prelijepa Marianne (glumački veoma solidna bivša manekenka Laetitia Casta) otkriva novinaru Abelu (Garrel). To nije sve jer Marianne je imala aferu s njegovim najboljim prijateljem Paulom, a dijete na putu znači da će se morati vjenčati i da se on mora iseliti iz njihova stana. Abel, ipak, relativno dobro prihvaća da je izbačen iz Marianneina srca i stana, te nastavlja dalje sa životom nakon prekida, dok ona i Paul postaju "uspomene iz djetinjstva" koje se "udaljilo".

"Godine su proletjele" i doletjele do trenutka kad Paul umire i Marianne ponovno ulazi u Abelov život, a njezin blago rečeno neobični sin Joseph (Joseph Engel) uvaljuje mu bubu u glavu da je mama otrovala tatu u izlišnom podzapletu ubačenom da komediju oboja tonovima crnog humora i kvazi-trilera s pogađanjem ubojice, baš kao u starom filmu "The Strange Love Of Martha Ivers" koji njih troje gledaju u kinu.

Međutim, sada Marianne više nije jedina žena u Abelovu životu otkako je na sprovodu sreo Paulovu mlađu sestru Eve (Lily-Rose Depp). Eve je "izrasla u ženu", a bila je zaljubljena u njega još kao djevojčica. Eto brzog flešbeka Eve na djevojčaštvo i naracije njezina prisjećanja na zaljubljenost u Abela.

"Što ja to govorim, bila sam mlađa", kaže Eve, nakon čega Garrel pravi "rez" i radi repeticiju iste scene s njom kao djevojčicom. Zgodno zamišljeno i režijski zaigrano, nema što. Takvi trenuci čine film živahnijim i ispunjavaju povremenu ispraznost ostvarenja iz nekog razloga režiranog indiferentno, bez topline, hladno, na (ne)sigurnoj emotivnoj distanciji, a Garrel s njima sugerira pronalaženje vlastitog jezika na valu "new wave" izričaja.

Mladi filmaš tu i tamo pokazuje priličnu inspiraciju i potencijal pa "Vjernog čovjeka" treba pogledati kao iskricu koja bi mogla užgati njegovu redateljsku karijeru na tragu očeve i pratiti što će dalje snimiti sa ili bez životne partnerice Caste. Valja mu priznati i ekonomičnost koja pobija pretencioznost – film traje niti 80 minuta.

Makar, mora se reći i da je podosta žanrovski i tonalno neravnomjeran. Romantična komedija i drama nisu uvijek usklađene i često ratuju. Može se reći da to ima nekog smisla s obzirom na "rat" koji Eve objavljuje Marianne u vezi Abela, sva sretna da ju je napokon primijetio, no svejedno je neujednačeno.

"Prepusti ga meni ili ćemo zaratiti", prijeti Eve koja utjelovljuje romantičnu komediju naspram Marianne kao utjelovljenja dramske romanse. Marianne pobjeđuje u tom žanrovskom ratu. Film je uspjeliji kao romantična drama, ali opet ne iznimno uspio kao cjelina da bi podigao neki novi "novi val". Jedna Casta ne čini proljeće.

Lijepa Deppova kći

Lilly-Rose Depp je Johnnyjeva kći iz braka s Vanessom Paradis, a do ovog filma je najveću pažnju na sebe skrenula ulogom u "Planetariju" pored Natalie Portman.

Izdvojeno

20. srpanj 2020 04:22