StoryEditor
ŽupanijaRoški slap

Postavljen semafor koji regulira prelazak uskog mosta na kojem se nisu mogla mimoići dva automobila; Ubuduće neće biti dugotrajnih zastoja

Piše Šibenski.hr
2. studenog 2018. - 23:02
rgx time: 1.5020370483398E-5

Od početka ovog tjedna prijelaz preko mosta na Roškome slapu kontrolira semafor, izvijestili su iz Javne ustanove Nacionalni park "Krka"

- Kako bi povećali sigurnost vozača i pješaka na jedinom kolnom prijelazu na Roškom slapu Javna ustanova „Nacionalni park Krka“ je u suradnji sa Županijskom upravom za ceste iz Šibenika postavila semafor kojim se učinkovito izbjegava mimoilaženje automobila i vožnja unatrag. Za ugodnije čekanje, na semaforima su postavljeni odbrojivači sekundi kako bi sudionicima u prometu omogućili uvid u preostalo vrijeme čekanja za promjenu pojedine faze- kazala je Katia Župan, glasnogovornica JU NP "Krka".

Prema njezinim riječima, signalni uređaj radi u jednom programu, od 160 sekundi do 200 sekundi, ovisno o najavi vozila putem radarskog detektora. Vremenski dijagrami izrađeni su prema procijenjenom prometnom opterećenju.

- Svaki pravac dobije minimalno 10 sekundi do maksimalno 4 puta 5 sekundi zelenog signala, a zbog velike zone obuhvata, odnosno dužine mosta od 380 metara, kao i zbog male brzine kretanja vozila zaštitno vrijeme mora biti minimalno 70 sekundi. Ukupna duljina ciklusa je, dakle, od 160 do 200 sekundi, a semafori rade u jednom programu 24 sata. Ukoliko je promet s jedne strane intenzivniji zeleno svjetlo se produžuje do maksimalnog vremenskog ograničenja za taj smjer u trajanju do 40 sekundi. Ukoliko nema prometa, s obje strane mosta svijetli crveno svjetlo, a zeleno se pali prilikom prve najave- pojašnjava Župan

Također, iscrtana je nova horizontalna i vertikalna signalizacija, a ucrtane su i nove zaustavne linije te postavljeni okomiti znakovi koji najavljuju dolazak pred semafor.

Iz NP-a Krka kažu kako je prometnim elaboratom utvrđeno da županijska cesta ŽC 6246 na Roškom slapu nije zadovoljavala kriterij propusne moći zbog male širine kolnika i stalne cirkulacije pješaka, posebno tijekom ljetnih mjeseci.

Kolnik prosječne širine uže od pet metara gotovo je onemogućavao mimoilaženje vozila što je dovodilo do dugotrajnih zastoja stoga je odlučeno navedenu dionicu osigurati naizmjeničnom svjetlosnom signalizacijom.

# MOST# SEMAFOR#ROšKI SLAP

Izdvojeno