StoryEditorOCM
Šibenikčvor podi

Samo sedam kilometara od grada, Šibenik dobio novi spoj na autocestu. Evo po čemu će biti poseban

Piše A. P.
15. travnja 2024. - 12:29

Radovi na izgradnji i opremanju čvora Podi na autocesti A1 između čvorova Šibenika i Vrpolja su završeni, objavljeno je jutros na službenoj stranici Hrvatskih autocesta.

Planirano puštanje u promet čvora Podi je do kraja ovog tjedna, nakon što prođu svi testni scenariji automatskog rada naplate cestarine.

Čvor Podi projektiran je u obliku ‘poludjeteline‘ s dva cestarinska prolaza, jedan ulaz i jedan izlaz. Cijeli čvor opremljen je LED rasvjetom, čime će se značajno doprinijeti smanjenju troškova. 

image

Pri kraju radovi na čvoru Šibenik- Podi

Naplatna postaja Podi bit će u potpunosti automatizirana, bez blagajnika, što znači da će se cestarina na ovom izlazu moći platiti isključivo karticom ili ENC uređajem. 

Također, u sklopu izgradnje čvora bilo je potrebno izgraditi spojnu cestu, četiri rampe, priključak za radnu zonu, tri kružna raskrižja s priključcima, dva platoa cestarinskog prolaza te izvesti proširenja kolnika autoceste za formiranje trakova za ubrzanje i usporenje, a vrijednost radova izgradnje čvora Podi iznosi oko sedam milijuna eura.

image

Radovi na novom čvoru Podi

Nikša Stipaničev/Cropix

Novi čvor Podi od grada Šibenika je udaljen sedam kilometara. Ovim spojem autoceste s gospodarskom zonom Podi otvaraju se daljnje mogućnosti razvoja gospodarske zone, samim time stvaraju se i uvjeti za razvoj poduzetništva, a ta će gospodarska zona, dodajmo, ovim projektom postati jedna od dviju u cijeloj Dalmaciji, a možda i šire, s izravnim spojem na autocestu.

Osim što će omogućiti vezu s gospodarskom zonom te rasteretiti lokalne prometnice od kamionskog prometa, bit će to i novi istočni prilaz gradu čime će omogućiti kvalitetniju i prometno sigurniju vezu prigradskih Šibenskih naselja s autocestom.

Zbog svog geografskog položaja, naglašavaju u Hrvatskim autocestama, Šibenik je oduvijek imao značajnu stratešku ulogu u kulturnom, obrazovnom i gospodarskom središtu, stoga se izgradnjom čvora Podi uz industrijsku zonu omogućava i direktni, neposredni ulaz i izlaz sa autoceste A1, neovisan o glavnom ulazu, odnosno izlazu prema gradu Šibeniku. 

Nakon Vrpolja, Skradina, Šibenika i Pirovca, odnosno Vodica, čvor Podi peti su spoj na dionici autoceste na A1 dugoj (samo) 40 kilometara.

image

Novi čvor Podi

/Hrvatske autoceste
16. travanj 2024 10:22