StoryEditor
ŠibenikObećano- ispunjeno

A 2016. godine malo tko je u to vjerovao: Vrnaža će najesen u potpunosti biti završena

Piše Katarina Rudan
23. srpnja 2020. - 08:16
Uvala Vrnaža: sportska i ribarska lučica Mandalina  Ante Baranic/Cropix

Kad je 2016. godine izjavio da će kompletno uređenje komunalne luke otvorene za javni promet Vrnaža – Šibenik biti realizirano u četiri godine, ravnatelju Lučke uprave Šibensko-kninske županije Željku Dulibiću malo je tko povjerovao.
No, njegove su se riječi obistinile. U nekoliko faza izgrađena je lučka nadgradnja i podgradnja, uključujući obalni zid, kompletan plato, pontone, valobrane te objekte infrastrukture za popravak i uređenje brodica, kao i parkiralište.

– Luka će u potpunosti biti gotova najesen i sad smo u završnoj fazi uređenja dijela za gospodarske brodove u dužini od oko 230 metara prema vratima hotela u Mandalini. Riva je već napravljena, a sad se uređuje površinski dio, tako da će sve u potpunosti biti završeno do početka rujna. Inače, u uređenje i opremanje luke ukupno je uloženo oko 50 milijuna kuna. Oko 60 posto vrijednosti investicije ili 30 milijuna kuna su sredstva koja smo u protekle četiri godine dobili na natječajima Ministarstva prometa, pomorstva i infrastrukture. Ostali izvori financiranja su županijski i proračun Grada Šibenika, te naša vlastita sredstva – kaže Dulibić.

U veljači je, podsjetimo, s ministrom Olegom Butkovićem potpisao ugovore o dodjeli sredstava za projekte obnove luka i pomorskog dobra u općoj uporabi na području Šibensko-kninske županije: za izgradnju luke otvorene za javni promet Šibenik – uvala Vrnaža u iznosu od četiri milijuna kuna, isto toliko za izgradnju i rekonstrukciju luke Prvić Šepurine, te ugovor na iznos od pet milijuna kuna za izgradnju luke otvorene za javni promet Bilice – uvala Stubalj.

– Prva dva ugovora su u realizaciji, a sredstva namijenjena za luku u uvali Stubalj stopirana su radi ušteda koje je svako ministarstvo moralo provesti zbog situacije s korona-krizom. Žao nam je što nismo mogli i to realizirati, ali budući da nije bio proveden natječaj za izvođača i nedostajali su još neki dokumenti, jednostavno nismo uspjeli. A nitko nije znao da će nas zahvatiti tako velika kriza – govori Dulibić.

Ne skriva zadovoljstvo što se projekt luke Vrnaža privodi kraju, što je donedavno prljava, pretrpana i sva u neredu lučica u Mandalini ostvarila cilj i postala uređena i moderno opremljena komunalna luka, koja je promijenila i lice tog dijela grada. U luci je oko 650 vezova koji su prvenstveno namijenjeni domicilnom stanovništvu. Zadovoljene su sve potrebe vlasnika koji su svoje brodice i prije uređenja luke držali u Vrnaži, njih oko 350. Ostali su vezovi prodani prema listi čekanja.

Kad su vidjeli kako je luka uređena i sigurna, za vez su se javljali, a i danas se javljaju brojni vlasnici iz Šibenika i šire. Tu je i dizalica za izvlačenje brodova, uveden je elektronički sustav, nadzorne kamere 24 sata, u luci su dizaličari i dva djelatnika Lučke uprave, a vikendom luku čuvaju zaštitari.

– Komunalna luka Vrnaža pozitivan je primjer i svojevrsni pilot-projekt Ministarstva i nas. Ovo je jedini projekt komunalnog veza u povijesti države Hrvatske koji je sufinanciralo Ministarstvo. Uvijek su s razine države, što je i razumljivo, prioriteti bili trajektne linije i luke otvorene za javni promet, a mi smo prije četiri godine uspjeli nametnuti probleme ljudi i domicilnog stanovništva kad se radi o komunalnim vezovima. Ministarstvo je to prepoznalo i bez njegove pomoći ne bismo uspjeli završiti projekt u ovako rekordnom vremenu – na kraju je rekao Dulibić.

12. svibanj 2021 15:52