StoryEditorOCM

Konferencija o "potresima" u prehrambenoj industriji nakon "slučaja Agrokor"; Mislav Galić predsjednik Uprave Jamnice: 'Lex Agrokor' donio nam je stabilnost poslovanja i daleko veću dobit

Piše Ante Talijaš
27. studenog 2017. - 10:30

Vodeći hrvatski proizvođači i distributeri pića te čelnici bankarskih kuća okupili su se u Vodicama na 3. godišnjoj konferenciji 'Horeca Grupe' te su kroz tri panel diskusije analizirali trendove i predvidjeli gospodarska kretanja u slijedećoj godini, u kontekstu velikih potresa u prehrambenoj industriji izazvanih slučajem Agrokora.

Marko Krajina, direktor sektora SME-a (malo i srednje poduzetništvo) hrvatske podružnice Sberbanke nije želio komentirati vjerovničke odnose njegove matične bankarske kuće sa Agrokorom, ni kako će se oni razriješiti. No, on je istaknuo kako je ova afera donijela edukativno otrežnjenje za cijelo bankarsko tržište.

- U ovom slučaju imali smo deset godina revizorska izvješća o financijskom poslovanju, koje se bitno razlikovalo o realnom stanju bilance Agrokora. Stoga će ubuduće u mnogim slučajevima banke pažljivije i pomnije pratiti revizorska izvješća svojih klijenata, a u složenijim situacijama i angažirati dodatne revizore - kazao je Marko Krajina.

Inače, Marko Krajina i Ivan Jandrić, član Uprave Addiko banke unisoni su u razmišljanju da bi uvođenje eura pospješiloo poslovanja malog i srednjeg poduzetništva.
- Poslovanje naše bankarske kuće bazirano je na malim i srednjim poduzetnicima jer su oni najveća snaga hrvatskog gospodarstva. Oni generiraju 54 posto izvoza i zapošljavaju čak devet od deset novozaposlenih u Hrvatskoj. Uvođenje eura donijelo bi velike dobrobiti poduzetnicima jer bi banke tada mogle bitno smanjiti razinu rezervacija te bi kreditno financiranje postalo umnogome jeftinije i dostupnije – kazao je Ivan Jandrić iz Addiko banke.

Ugledni porezni stručnjak Ivan Idžojtić upozorio je kako su nedovoljno definirani propisi i njihovo provođenje u sustavu javnih financija primarni uzrok nekontroliranih i nestukturiranih procesa. Njegova procjena je da bi aktualna porezna reforma mogla rezultirati poreznih rasterećenjem.

- Čak 115 tisuća hrvatskih gospodarstvenika spada u male i srednje poduzetnike, a samo 25 tisuća u velike poslovne subjekte. Stoga je važno smanjiti porezno opterećenje ove brojnije prve skupine, a također je potrebno povećati prag ulaska u sustav PDV-a sa sadašnji 300 tisuća na 600 tisuća kuna – kazao je Ivan Idžojtić.

- Da nije donesen 'lex Agrokor' i da Vlada nije imenovala povjerenika, danas ne bi bilo opće moguće razgovarati o poslovanju Jamnice. U mjesecu travnju Jamnica je bila u vrlo teškoj situaciji, a upravo ovaj Vladinim rez pred početak turističke sezone donio je stabilnost poslovanja našoj tvrtki i vratio povjerenje poslovnih partnera. Stoga će Jamnica ovu godinu završiti za daleko većom dobiti od prethodne godine – kazao je Mislav Galić, predsjednik Uprave Jamnice.

Sudjelujući na panel raspravi 'distribucija – hrvatska zbilja i regionalni potencijali, Galić je kazao kako je Hrvatska za Jamnicu još uvijek najrazvijenije tržište u regiji kada je distribucija u pitanju te otkrio i jednu zanimljivost.
- Naplata je najlakša i najbrža u Bosni i Hercegovini, dok je prema našim iskustvima najviše problema oko naplate u Sloveniji – rekao je Mislav Galić.

Potpredsjednik Uprave Atlantic Grupe, Srećko Nakić istaknuo je kako se ova tvrtka sa svojim brendovima sve više širi na tržišta izvan regije, pogotovo na rusko tržište, jer se na njima bilježi značajni rast i veći profit nego na tržištima iz bližeg okruženja
- Tajna uspješnosti Atlantic Grupe u tome je što je vlasnik tvrtke poslovanje prepustio svojim menadžerima. Stoga bi preporučio svim vlasnicima naših tvrtki da pronađu kvalitetan menadžerski tim – ustvrdio je Srećko Nakić.

Na trećem panelu govorilo se o stanju u hrvatskoj pivarskoj industriji.
Marko Njavro, predsjednik Uprave Zagrebačke pivovare kazao je kako unatoč dobrim ovogodišnjim poslovnim rezultatima, hrvatski pivari pred sobom imaju brojnje izazove, među kojima je istaknuo neizvjesnu sudbinu Agrokora, sezonske klimatske varijacije te veliko porezno opterećenje zbog kojeg ne ostvaruju puni potencijal rasta u usporedbi s drugim državama regije.
-Udio pivarske industrije od 1,9 psoto u BDP-u potvrđuje da je Hrvatska pivarska nacija, ali i da je gospodarski učinak te industrije puno veći, jer od nje zarađuju mnogi drugi, od marketinških agencija, preko ugostitelja i distributera do poljoprivrednika koji uzgajaju sirovine poput ječma – kazao je Filip Rabuzin, direktor marketinga Heinekena Hrvatska.

Član Uprave Carlsberga Croatia Dario Bodulica ustvrdio je kako će na prodajne rezultate pivara u idućoj godini umnogome utjecati rezultati hrvatske reprezentacije na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji.
Sudionici ovog panela složili su se da je craft pivo trend koji će opstati na tržištu uz veliku potencijala rasta. Edukacija potrošača i ugostitelja o pivskoj kulturi, za njih je pokretač koji će omogućiti postizanja većih marži na kvalitetnijim proizvodima na tržištu.

Ova konferencija, inače, okupila je više od stotinu sudionika iz industrije, predstavnika tvrtki s područja distribucije u HoReCa kanalu te proizvođača i ugostitelja. Među zaključcima konferencije predladao je optimizam u narednim gospodarskim kretanjima, koji se temelji na valu uspješne ovogodišnje turističke sezone koja je svima donijela rekordne rezultate poslovanja. Međutim, potencijalni rizici poput mogućnosti pojave negativnih efekata krize u Agrokoru, te nepredvidivosti klimatskih prilika, koje su u ovoj godini bile idealne za potrošnju pića, naveli su sudionike konferencije da oprez u procjenama za iduću godinu.
 

24. travanj 2024 19:00