stdClass Object ( [id] => 603756 [title] => Čuveni arhitekt otkriva kakva je sudbina urbanog eskalatora u šibenskim dvojnim bedemima: Pristao sam na 'redukciju' svog projekta [alias] => cuveni-arhitekt-otkriva-kakva-je-sudbina-urbanog-eskalatora-u-sibenskim-dvojnim-bedemima-pristao-sam-na-39-redukciju-39-svog-projekta [catid] => 331 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

"Strade del soccorso", Šibenčanima poznatiji kao dvostruki bedem, ipak bi mogao postati urbani eskalator! Murterski arhitekt Nikola Bašić, poznat po zadarskim "Morskim orguljama" i "Pozdravu suncu", "Slobodnoj" je najavio da će "reducirati projekt pokretnih skalina", a ni čelni ljudi Šibenika ne odustaju od ideje da Dolac na moderan način spoje s Tvrđavom svetog Mihovila.

Godinama je taj intrigantan projekt dobivao odbijenice šibenskoga Konzervatorskog odjela, makar je Bašić oduvijek tvrdio da je "integracija kulturno-povijesnog naslijeđa u suvremeni život najbolji oblik njegove zaštite".

 

 

No, čini se da su se od dolaska Angele Bujas na mjesto pročelnice tog odjela, dotadašnji tvrdi stavovi omekšali. Ona je zatražila da se u dvostrukom bedemu provedu nova istraživanja, koja će pomoći u odluci je li eskalator dobro rješenje.

– Projekt eskalatora mora se prilagoditi spomeniku, a svakako treba završiti i arheološka istraživanja – kazala je ne tako davno Bujas.

Zbog toga se Nikola Bašić sastao s čelnicima grada Šibenika.

Šetnica u kanalu

– Pričali smo o reduciranoj varijanti projekta urbanog eskalatora. Meni je bitno da građani Šibenika shvate da je uređenje dvostrukog bedema jedan od elemenata alternativnog sustava javnog prometa grada. Da on bude dio "šibenske okomice". Kako sam je ja nazvao, komunikacije od Šubićevca do Tvrđave svetog Nikole na moru. Moja je namjera da uspostavimo promet alternativnim sredstvima. Eskalatorom, žičarom i vaporetima moglo bi se obići sve šibenske znamenitosti. Vodimo, dakako, računa o tome da respektiramo mišljenje Hrvatskog restauratorskog zavoda, koji je izradio konzervatorsko-restauratorski elaborat – rekao nam je čuveni arhitekt, koji je u Šibeniku već projektirao šetnicu u Kanalu svetog Ante i hotel u Mandalini.

 

 

I šibenski je dogradonačelnik Danijel Mileta potvrdio da je razgovor s poznatim arhitektom bio konstruktivan. Na njemu je bilo govora o intervencijama kojima bi se prilagodilo zahtjevima konzervatora.

– Sve što je Bašić rekao stoji. Mi smo u gradskoj upravi i dalje pri stavu da je eskalator dobro rješenje za naš grad. Naravno, pod uvjetom da ne narušava kulturno-povijesnu baštinu. Svima nam je u interesu da to bude zgodan spoj povijesti i moderne ideje. S Nikolom Bašićem smo dogovorili da to bude minimalna intervencija u prostor. Iz projekta su uklonjeni svi sadržaji koji su bili planirani na vrhu eskalatora. Dakle, on bi imao isključivo prometnu funkciju – objasnio nam je Danijel Mileta.

Grad Šibenik još je prošle godine naručio konzervatorsko-restauratorski elaborat od Hrvatskog restauratorskog zavoda vezano uz projekt eskalatora.

Opširan elaborat

– Riječ je o elaboratu na 180 stranica. Oni su dali mišljenje i određene smjernice koje će pomoći nama i šibenskim konzervatorima. Mi ćemo, naime, službeno pokrenuti postupak ishođenja lokacijske dozvole, nakon kojega će se konzervatori morati službeno očitovati – najavljuje šibenski dogradonačelnik.

 

 

Nedavnom su sastanku s Bašićem, osim gradskih čelnika, prisustvovali i vodeći ljudi "Tvrđave kulture", javne ustanove koja upravlja šibenskim tvrđavama.

– Naravno da je njima u interesu uređenje dvojnog bedema. Oni su istaknuli plan razvoja tvrđave, u koji se eskalator savršeno uklapa. To bi trebala biti komplementarna priča – naglašava Danijel Mileta.

I Gorana Barišić Bačelić zadovoljna je što je "Tvrđava kulture" uključena u razgovore dok je projekt još na idejnoj razini.
– Mi smo s akademikom Bašićem podijelili naše iskustvo u svakodnevnom upravljanju kulturnim spomenikom. Dugoročno gledajući, povijesnu komunikaciju između tvrđave i mora svakako bi valjalo ponovno uspostaviti. Dakako, uz poštovanje suvremenih praksi u zaštiti spomeničke baštine. Kako se predloženo Bašićevo idejno rješenje za dvostruke bedeme znatno dotiče i prostora sjevernog podzida Tvrđave svetog Mihovila, razgovarali smo o mogućim rješenjima koja će adekvatno valorizirati i prezentirati taj prostor – otkrila nam je voditeljica šibenskih tvrđava.

Novac iz EU-a

U slučaju pozitivnog raspleta oko moderne interpolacije unutar obrambenih bedema izgrađenih još u 15. stoljeću, Grad Šibenik tražio bi sredstva za realizaciju projekta u dostupnim europskim fondovima.

 

 

– A kako drugačije financirati takav projekt!? Kad god je to moguće, za sve velike, pa i neke manje projekte, nastojimo osigurati nepovratna sredstva iz Europske unije, u rasponu od 40 pa do 100 posto vrijednosti projekta. U tome smo, kao što znate, dosad bili prilično uspješni. Urbani eskalator bi, vjerujem, bio itekako zanimljiv Europi, s obzirom na to da je vezan uz kulturno-povijesnu baštinu. Moguće ga je valorizirati u turističkom smislu, a, konačno, on bi bio svojevrsna prometnica za građane. Dakle, višestruko funkcionalan – zaključio je dogradonačelnik Danijel Mileta.

Tri sekcije

Eskalator u dvostrukom dolačkom bedemu prema prvoj je Bašićevoj ideji trebao biti podijeljen u tri sekcije. Srednja bi prolazila kroz tunel dug 61 metar, dok bi s vanjske strane bilo stubište.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NIKOLA BAŠIĆ ne odustaje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2019-05-15 13:09:23 [created_by] => 3196 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2019-05-15 13:09:23 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2019-05-15 13:09:23 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 900 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 331 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz Šibenika [menu-meta_keywords] => vijesti, šibenik [secure] => 0 [page_title] => Šibenik [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 0 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Medium [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => { "is_import_from_dnn": true, "incptvocmimagegalleryIGParameters": "default", "incptvocmimagegalleryocmIGposition": "OcmAfterDisplayContent", "incptvocmimagegalleryocmIGtheme": "CameraSlideshow", "incptvocmimagegalleryImages": [ "/Portals/4/Images/2019/05/15/VIJ-Šibenik/7514675.jpg" ], "incptvocmimagegalleryImageTitles": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageDescriptions": [ "" ], "incptvocmimagegalleryImageFocus": [ "50:50" ], "incptvocmimagegalleryImageDimensions": [ { "size0": "852x480" } ] } [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 331 [name] => Šibenik [alias] => sibenik [description] => [parent] => 324 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 2 [params] => {"inheritFrom":"323","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"0","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"0","itemRelatedLimit":"5","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"0","itemRelatedImageSize":"0","itemRelatedIntrotext":"1","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"0","itemRelatedImageGallery":"0","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15045020 Threads: 4 Questions: 3154522805 Slow queries: 7045833 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 235045033 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 57 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /sibenik/vijesti/sibenik ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /sibenik/vijesti/sibenik/cuveni-arhitekt-otkriva-kakva-je-sudbina-urbanog-eskalatora-u-sibenskim-dvojnim-bedemima-pristao-sam-na-39-redukciju-39-svog-projekta-603756 [printLink] => /sibenik/vijesti/sibenik/cuveni-arhitekt-otkriva-kakva-je-sudbina-urbanog-eskalatora-u-sibenskim-dvojnim-bedemima-pristao-sam-na-39-redukciju-39-svog-projekta-603756?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 410696 [name] => šibenik [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => sibenik [link] => /tag/sibenik ) [1] => stdClass Object ( [id] => 269452 [name] => Danijel Mileta [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => danijel-mileta [link] => /tag/danijel-mileta ) [2] => stdClass Object ( [id] => 269524 [name] => Dolac [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => dolac [link] => /tag/dolac ) [3] => stdClass Object ( [id] => 351390 [name] => Nikola Bašić [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => nikola-basic [link] => /tag/nikola-basic ) [4] => stdClass Object ( [id] => 462237 [name] => urbani eskalator [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => urbani-eskalator [link] => /tag/urbani-eskalator ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NIKOLA BAŠIĆ ne odustaje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Čuveni arhitekt otkriva kakva je sudbina urbanog eskalatora u šibenskim dvojnim bedemima: Pristao sam na 'redukciju' svog projekta [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3196 [name] => Petar Mikuličin [username] => petar-mikuli-in [email] => petar-mikuli-in@sd.hr [password] => $2y$10$ER7omxdYuBmJJG8fb6.tDuKxGo3hNAbtaM4kNMf9U5ofe0/F2snNW [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/petar-mikulicin-3196 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1714 [gender] => m [description] => [image] => [url] => [group] => 1 [plugins] => ) [avatar] => https://secure.gravatar.com/avatar/3bca8fb9dc6a98a6f4cbd68c09e6406f?s=100&default=https%3A%2F%2Fsibenski.slobodnadalmacija.hr%2Fcomponents%2Fcom_ocm%2Fimages%2Fplaceholder%2Fuser.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Portals/4/Images/2019/05/15/VIJ-Šibenik/7514675.jpg [galleryCount] => 1 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Portals/4/Images/2019/05/15/VIJ-Šibenik/7514675.jpg [title] => ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

"Strade del soccorso", Šibenčanima poznatiji kao dvostruki bedem, ipak bi mogao postati urbani eskalator! Murterski arhitekt Nikola Bašić, poznat po zadarskim "Morskim orguljama" i "Pozdravu suncu", "Slobodnoj" je najavio da će "reducirati projekt pokretnih skalina", a ni čelni ljudi Šibenika ne odustaju od ideje da Dolac na moderan način spoje s Tvrđavom svetog Mihovila.

Godinama je taj intrigantan projekt dobivao odbijenice šibenskoga Konzervatorskog odjela, makar je Bašić oduvijek tvrdio da je "integracija kulturno-povijesnog naslijeđa u suvremeni život najbolji oblik njegove zaštite".

 

 

No, čini se da su se od dolaska Angele Bujas na mjesto pročelnice tog odjela, dotadašnji tvrdi stavovi omekšali. Ona je zatražila da se u dvostrukom bedemu provedu nova istraživanja, koja će pomoći u odluci je li eskalator dobro rješenje.

– Projekt eskalatora mora se prilagoditi spomeniku, a svakako treba završiti i arheološka istraživanja – kazala je ne tako davno Bujas.

Zbog toga se Nikola Bašić sastao s čelnicima grada Šibenika.

Šetnica u kanalu

– Pričali smo o reduciranoj varijanti projekta urbanog eskalatora. Meni je bitno da građani Šibenika shvate da je uređenje dvostrukog bedema jedan od elemenata alternativnog sustava javnog prometa grada. Da on bude dio "šibenske okomice". Kako sam je ja nazvao, komunikacije od Šubićevca do Tvrđave svetog Nikole na moru. Moja je namjera da uspostavimo promet alternativnim sredstvima. Eskalatorom, žičarom i vaporetima moglo bi se obići sve šibenske znamenitosti. Vodimo, dakako, računa o tome da respektiramo mišljenje Hrvatskog restauratorskog zavoda, koji je izradio konzervatorsko-restauratorski elaborat – rekao nam je čuveni arhitekt, koji je u Šibeniku već projektirao šetnicu u Kanalu svetog Ante i hotel u Mandalini.

 

 

I šibenski je dogradonačelnik Danijel Mileta potvrdio da je razgovor s poznatim arhitektom bio konstruktivan. Na njemu je bilo govora o intervencijama kojima bi se prilagodilo zahtjevima konzervatora.

– Sve što je Bašić rekao stoji. Mi smo u gradskoj upravi i dalje pri stavu da je eskalator dobro rješenje za naš grad. Naravno, pod uvjetom da ne narušava kulturno-povijesnu baštinu. Svima nam je u interesu da to bude zgodan spoj povijesti i moderne ideje. S Nikolom Bašićem smo dogovorili da to bude minimalna intervencija u prostor. Iz projekta su uklonjeni svi sadržaji koji su bili planirani na vrhu eskalatora. Dakle, on bi imao isključivo prometnu funkciju – objasnio nam je Danijel Mileta.

Grad Šibenik još je prošle godine naručio konzervatorsko-restauratorski elaborat od Hrvatskog restauratorskog zavoda vezano uz projekt eskalatora.

Opširan elaborat

– Riječ je o elaboratu na 180 stranica. Oni su dali mišljenje i određene smjernice koje će pomoći nama i šibenskim konzervatorima. Mi ćemo, naime, službeno pokrenuti postupak ishođenja lokacijske dozvole, nakon kojega će se konzervatori morati službeno očitovati – najavljuje šibenski dogradonačelnik.

 

 

Nedavnom su sastanku s Bašićem, osim gradskih čelnika, prisustvovali i vodeći ljudi "Tvrđave kulture", javne ustanove koja upravlja šibenskim tvrđavama.

– Naravno da je njima u interesu uređenje dvojnog bedema. Oni su istaknuli plan razvoja tvrđave, u koji se eskalator savršeno uklapa. To bi trebala biti komplementarna priča – naglašava Danijel Mileta.

I Gorana Barišić Bačelić zadovoljna je što je "Tvrđava kulture" uključena u razgovore dok je projekt još na idejnoj razini.
– Mi smo s akademikom Bašićem podijelili naše iskustvo u svakodnevnom upravljanju kulturnim spomenikom. Dugoročno gledajući, povijesnu komunikaciju između tvrđave i mora svakako bi valjalo ponovno uspostaviti. Dakako, uz poštovanje suvremenih praksi u zaštiti spomeničke baštine. Kako se predloženo Bašićevo idejno rješenje za dvostruke bedeme znatno dotiče i prostora sjevernog podzida Tvrđave svetog Mihovila, razgovarali smo o mogućim rješenjima koja će adekvatno valorizirati i prezentirati taj prostor – otkrila nam je voditeljica šibenskih tvrđava.

Novac iz EU-a

U slučaju pozitivnog raspleta oko moderne interpolacije unutar obrambenih bedema izgrađenih još u 15. stoljeću, Grad Šibenik tražio bi sredstva za realizaciju projekta u dostupnim europskim fondovima.

 

 

– A kako drugačije financirati takav projekt!? Kad god je to moguće, za sve velike, pa i neke manje projekte, nastojimo osigurati nepovratna sredstva iz Europske unije, u rasponu od 40 pa do 100 posto vrijednosti projekta. U tome smo, kao što znate, dosad bili prilično uspješni. Urbani eskalator bi, vjerujem, bio itekako zanimljiv Europi, s obzirom na to da je vezan uz kulturno-povijesnu baštinu. Moguće ga je valorizirati u turističkom smislu, a, konačno, on bi bio svojevrsna prometnica za građane. Dakle, višestruko funkcionalan – zaključio je dogradonačelnik Danijel Mileta.

Tri sekcije

Eskalator u dvostrukom dolačkom bedemu prema prvoj je Bašićevoj ideji trebao biti podijeljen u tri sekcije. Srednja bi prolazila kroz tunel dug 61 metar, dok bi s vanjske strane bilo stubište.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>


[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/sibenik/vijesti/sibenik/cuveni-arhitekt-otkriva-kakva-je-sudbina-urbanog-eskalatora-u-sibenskim-dvojnim-bedemima-pristao-sam-na-39-redukciju-39-svog-projekta-603756 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=2017052c5922e71bf007fa73528fc6789bf80752 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=%C4%8Cuveni+arhitekt+otkriva+kakva+je+sudbina+urbanog+eskalatora+u+%C5%A1ibenskim+dvojnim+bedemima%3A+Pristao+sam+na+%26%23039%3Bredukciju%26%23039%3B+svog+projekta&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsibenik%2Fvijesti%2Fsibenik%2Fcuveni-arhitekt-otkriva-kakva-je-sudbina-urbanog-eskalatora-u-sibenskim-dvojnim-bedemima-pristao-sam-na-39-redukciju-39-svog-projekta-603756 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fsibenik%2Fvijesti%2Fsibenik%2Fcuveni-arhitekt-otkriva-kakva-je-sudbina-urbanog-eskalatora-u-sibenskim-dvojnim-bedemima-pristao-sam-na-39-redukciju-39-svog-projekta-603756 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => NIKOLA BAŠIĆ ne odustaje [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) )
StoryEditorOCM
ŠibenikNIKOLA BAŠIĆ ne odustaje

Čuveni arhitekt otkriva kakva je sudbina urbanog eskalatora u šibenskim dvojnim bedemima: Pristao sam na 'redukciju' svog projekta

15. svibnja 2019. - 15:09

"Strade del soccorso", Šibenčanima poznatiji kao dvostruki bedem, ipak bi mogao postati urbani eskalator! Murterski arhitekt Nikola Bašić, poznat po zadarskim "Morskim orguljama" i "Pozdravu suncu", "Slobodnoj" je najavio da će "reducirati projekt pokretnih skalina", a ni čelni ljudi Šibenika ne odustaju od ideje da Dolac na moderan način spoje s Tvrđavom svetog Mihovila.

Godinama je taj intrigantan projekt dobivao odbijenice šibenskoga Konzervatorskog odjela, makar je Bašić oduvijek tvrdio da je "integracija kulturno-povijesnog naslijeđa u suvremeni život najbolji oblik njegove zaštite".

 

 

No, čini se da su se od dolaska Angele Bujas na mjesto pročelnice tog odjela, dotadašnji tvrdi stavovi omekšali. Ona je zatražila da se u dvostrukom bedemu provedu nova istraživanja, koja će pomoći u odluci je li eskalator dobro rješenje.

– Projekt eskalatora mora se prilagoditi spomeniku, a svakako treba završiti i arheološka istraživanja – kazala je ne tako davno Bujas.

Zbog toga se Nikola Bašić sastao s čelnicima grada Šibenika.

Šetnica u kanalu

– Pričali smo o reduciranoj varijanti projekta urbanog eskalatora. Meni je bitno da građani Šibenika shvate da je uređenje dvostrukog bedema jedan od elemenata alternativnog sustava javnog prometa grada. Da on bude dio "šibenske okomice". Kako sam je ja nazvao, komunikacije od Šubićevca do Tvrđave svetog Nikole na moru. Moja je namjera da uspostavimo promet alternativnim sredstvima. Eskalatorom, žičarom i vaporetima moglo bi se obići sve šibenske znamenitosti. Vodimo, dakako, računa o tome da respektiramo mišljenje Hrvatskog restauratorskog zavoda, koji je izradio konzervatorsko-restauratorski elaborat – rekao nam je čuveni arhitekt, koji je u Šibeniku već projektirao šetnicu u Kanalu svetog Ante i hotel u Mandalini.

 

 

I šibenski je dogradonačelnik Danijel Mileta potvrdio da je razgovor s poznatim arhitektom bio konstruktivan. Na njemu je bilo govora o intervencijama kojima bi se prilagodilo zahtjevima konzervatora.

– Sve što je Bašić rekao stoji. Mi smo u gradskoj upravi i dalje pri stavu da je eskalator dobro rješenje za naš grad. Naravno, pod uvjetom da ne narušava kulturno-povijesnu baštinu. Svima nam je u interesu da to bude zgodan spoj povijesti i moderne ideje. S Nikolom Bašićem smo dogovorili da to bude minimalna intervencija u prostor. Iz projekta su uklonjeni svi sadržaji koji su bili planirani na vrhu eskalatora. Dakle, on bi imao isključivo prometnu funkciju – objasnio nam je Danijel Mileta.

Grad Šibenik još je prošle godine naručio konzervatorsko-restauratorski elaborat od Hrvatskog restauratorskog zavoda vezano uz projekt eskalatora.

Opširan elaborat

– Riječ je o elaboratu na 180 stranica. Oni su dali mišljenje i određene smjernice koje će pomoći nama i šibenskim konzervatorima. Mi ćemo, naime, službeno pokrenuti postupak ishođenja lokacijske dozvole, nakon kojega će se konzervatori morati službeno očitovati – najavljuje šibenski dogradonačelnik.

 

 

Nedavnom su sastanku s Bašićem, osim gradskih čelnika, prisustvovali i vodeći ljudi "Tvrđave kulture", javne ustanove koja upravlja šibenskim tvrđavama.

– Naravno da je njima u interesu uređenje dvojnog bedema. Oni su istaknuli plan razvoja tvrđave, u koji se eskalator savršeno uklapa. To bi trebala biti komplementarna priča – naglašava Danijel Mileta.

I Gorana Barišić Bačelić zadovoljna je što je "Tvrđava kulture" uključena u razgovore dok je projekt još na idejnoj razini.
– Mi smo s akademikom Bašićem podijelili naše iskustvo u svakodnevnom upravljanju kulturnim spomenikom. Dugoročno gledajući, povijesnu komunikaciju između tvrđave i mora svakako bi valjalo ponovno uspostaviti. Dakako, uz poštovanje suvremenih praksi u zaštiti spomeničke baštine. Kako se predloženo Bašićevo idejno rješenje za dvostruke bedeme znatno dotiče i prostora sjevernog podzida Tvrđave svetog Mihovila, razgovarali smo o mogućim rješenjima koja će adekvatno valorizirati i prezentirati taj prostor – otkrila nam je voditeljica šibenskih tvrđava.

Novac iz EU-a

U slučaju pozitivnog raspleta oko moderne interpolacije unutar obrambenih bedema izgrađenih još u 15. stoljeću, Grad Šibenik tražio bi sredstva za realizaciju projekta u dostupnim europskim fondovima.

 

 

– A kako drugačije financirati takav projekt!? Kad god je to moguće, za sve velike, pa i neke manje projekte, nastojimo osigurati nepovratna sredstva iz Europske unije, u rasponu od 40 pa do 100 posto vrijednosti projekta. U tome smo, kao što znate, dosad bili prilično uspješni. Urbani eskalator bi, vjerujem, bio itekako zanimljiv Europi, s obzirom na to da je vezan uz kulturno-povijesnu baštinu. Moguće ga je valorizirati u turističkom smislu, a, konačno, on bi bio svojevrsna prometnica za građane. Dakle, višestruko funkcionalan – zaključio je dogradonačelnik Danijel Mileta.

Tri sekcije

Eskalator u dvostrukom dolačkom bedemu prema prvoj je Bašićevoj ideji trebao biti podijeljen u tri sekcije. Srednja bi prolazila kroz tunel dug 61 metar, dok bi s vanjske strane bilo stubište.

13. svibanj 2024 14:21