stdClass Object
(
[id] => 1103877
[title] => U Šibeniku se svira i piva žestoki country! Takvih ‘kauboja‘ nema na daleko... Uglas poručuju: ‘Oh, Susanna, ne plači..., obožavaju te Konjevrate!‘
[alias] => u-sibeniku-se-svira-i-piva-zestoki-country-takvih-kauboja-nema-na-daleko-uglas-porucuju-oh-susanna-ne-placi-obozavaju-te-konjevrate
[catid] => 350
[published] => 1
[introtext] =>
[fulltext] =>
Prema službenoj definiciji, country glazba je sjevernoamerički glazbeni žanr nastao početkom 20. stoljeća iz tradicionalnih elemenata narodne glazbe europskih doseljenika - posebice Iraca i Engleza - u SAD. Korijene ima u folklornoj glazbi juga Amerike, a sve do kraja četrdesetih godina prošlog stoljeća smatrao se "seljačkom glazbom" ("hillbilly music"), dok je naziv 1949. godine uljepšan u seosku ("country") glazbu.
Eminentni glazbenici
Iako je rođen daleko od SAD-a, a još dalje od sela, violinist Jure Celić iz Šibenika zaljubio se baš u country glazbu. Taj profesor u šibenskoj glazbenoj školi "Ivan Lukačić" i voditelj Gradskog komornog orkestra u duši je, rekli bismo, pravi kauboj, koji je logičnim slijedom svojih afiniteta postao i frontmen jednog od rijetkih country sastava u Hrvatskoj, onoga u Šibeniku!
Seoski "touch" ispoštovan je, međutim, u nazivu benda; inspirirano pitoresknim mjestom Konjevrate u blizini Šibenika tako su se "kauboji" iz benda okupili u formaciju koju su nazvali "Horse's Back", pogađate, u prijevodu na hrvatski: Konjevrate!
- Osnovani smo kao dječji bend - podučavao sam djecu glazbi - još prije petnaestak godina, ali u formaciji punokrvnog country sastava djelujemo zadnje četiri godine - približava genezu profesor Celić, dakle, glazbenik i pedagog akademskog ranga.
U sastavu uz njega na violini muziciraju još i Tome Ercegović na bubnju, Mario Jakelić King na gitari i kao vokal, potom basist Vladimir Markovčić, te pjevačica Sara Lovrić Caparin, koja je ujedno i nagrađivana kostimografkinja iz Hrvatskog narodnog kazališta Šibenik. Na bendžu im po potrebi uskače Miro Vučenović, a na reizdanju albuma-covera pod kapom male zagrebačke izdavačke kuće "Spona" surađivali su i drugi eminentni glazbenici: Lovre Turković na violončelu, trubač Matej Vukić, flautistica Nikolina Kapitanović i glazbena legenda Toni Lasan u ulozi klavirista i producenta.
---
---
Žestoko muziciranje
- Moram odmah reći da nismo jedini bend u Šibeniku koji svira country; tu je i "The Kulash" voditelja Ivana Kulaša, sjajnoga glazbenika. Ali mi smo stilski najdosljedniji - pošteno će profesor Celić.
Country smatra ozbiljnom, dubokom glazbom i žalosti ga njezino omalovažavanje, koje se zna omaknuti čak i pojedincima u bolje upućenim akademskim krugovima.
- Dobrog countryja nema bez violine, a ona je sama po sebi najširi instrument, rekao bih: glazbalo nad glazbalima! Sviraju je od darovitih Roma po kavanama do Bečke filharmonije, osjećajna je kao ni jedan drugi instrument. Udahnula je dušu i countryju, u bendu sviram onu "fiddle", violinu prilagođenu žestokom muziciranju, sa čeličnim žicama. Country nije "plošan", ima niz podvrsta, od western-swinga i honkey-tonka (to su ujedno, po meni, najautentičniji pravci), do boogie-woogie countryja i gospel countryja.
---
---
'Plava trava zaborava'
- A sve je započelo blue grassom, pretečom kasnijeg coutryja - zaneseno će Celić, dok nama pada na pamet antologijski bend "Plava trava zaborava".
- Možda ugašen, ali nikad zaboravljen, sjajan bend! Zbog njih sam počeo slušati country i zavolio ga. Zahvalan sam im na svakoj noti. Još uvijek su, po meni, najbolji country bend na ovim prostorima, iako postoje još neki; primjerice, "Crooks&Straights" iz Rijeke, jako su dobri. Također i žestoki Sinjani iz benda "Ljuta kuća", oni su zvijezde svake lokalne motorijade, a zaslužuju i još jače nastupe gdje bi ih više ljudi moglo čuti - lijepo o kolegama zbori 46-godišnji šibenski profesor.
Ipak, country glazbenici na hrvatskom su estradnom nebu rijetke laste i utoliko su zanimljiviji! Tako su i "Horse's Backsi" neumorno svirali po turističkim mjestima dok javne događaje nije "pomela" pandemija, a nastupali su i na country festivalu u organizaciji tamošnjeg kazališta u - Tuzli!
Sad, pak, dok pauziraju od svirki, "peglaju" spomenuti album covera radnog naziva "Blue moon of Kentucky" (po istoimenoj glazbenoj "numeri"), a na njemu će se naći i poslastica lokalnog predznaka: antologijska "Oh, Susanna" u obradi s "Dva Bracanina"!
- Morali smo ubaciti malo hrvatskoga jezika, ipak smo Hrvati - vragolasto namiguje "prvi kauboj Šibenika", profesor Jure Celić.
---
---
SPORNI ALBUM Ray, crni Ray
Zbog ilustracije, naš sugovornik ističe da je country bio glazbeno izazovan i velikanima svjetske glazbe poput Raya Charlesa koji je svojedobno koncertom počastio i Split.
- Da, Charles je snimio album country glazbe i zbog toga se našao na nišanu bjelačke, ali i crnačke zajednice! Potonji su mu zamjerali što pjeva 'glazbu bijelaca', dok su ga bijelci prozivali jer se dira' u 'njihovu' glazbu, kao, drznuo se pjevati country. Eh, tko bi ljudima ugodio, još se nije rodio...
Prema službenoj definiciji, country glazba je sjevernoamerički glazbeni žanr nastao početkom 20. stoljeća iz tradicionalnih elemenata narodne glazbe europskih doseljenika - posebice Iraca i Engleza - u SAD. Korijene ima u folklornoj glazbi juga Amerike, a sve do kraja četrdesetih godina prošlog stoljeća smatrao se "seljačkom glazbom" ("hillbilly music"), dok je naziv 1949. godine uljepšan u seosku ("country") glazbu.
Eminentni glazbenici
Iako je rođen daleko od SAD-a, a još dalje od sela, violinist Jure Celić iz Šibenika zaljubio se baš u country glazbu. Taj profesor u šibenskoj glazbenoj školi "Ivan Lukačić" i voditelj Gradskog komornog orkestra u duši je, rekli bismo, pravi kauboj, koji je logičnim slijedom svojih afiniteta postao i frontmen jednog od rijetkih country sastava u Hrvatskoj, onoga u Šibeniku!
Seoski "touch" ispoštovan je, međutim, u nazivu benda; inspirirano pitoresknim mjestom Konjevrate u blizini Šibenika tako su se "kauboji" iz benda okupili u formaciju koju su nazvali "Horse's Back", pogađate, u prijevodu na hrvatski: Konjevrate!
- Osnovani smo kao dječji bend - podučavao sam djecu glazbi - još prije petnaestak godina, ali u formaciji punokrvnog country sastava djelujemo zadnje četiri godine - približava genezu profesor Celić, dakle, glazbenik i pedagog akademskog ranga.
U sastavu uz njega na violini muziciraju još i Tome Ercegović na bubnju, Mario Jakelić King na gitari i kao vokal, potom basist Vladimir Markovčić, te pjevačica Sara Lovrić Caparin, koja je ujedno i nagrađivana kostimografkinja iz Hrvatskog narodnog kazališta Šibenik. Na bendžu im po potrebi uskače Miro Vučenović, a na reizdanju albuma-covera pod kapom male zagrebačke izdavačke kuće "Spona" surađivali su i drugi eminentni glazbenici: Lovre Turković na violončelu, trubač Matej Vukić, flautistica Nikolina Kapitanović i glazbena legenda Toni Lasan u ulozi klavirista i producenta.
---
---
Žestoko muziciranje
- Moram odmah reći da nismo jedini bend u Šibeniku koji svira country; tu je i "The Kulash" voditelja Ivana Kulaša, sjajnoga glazbenika. Ali mi smo stilski najdosljedniji - pošteno će profesor Celić.
Country smatra ozbiljnom, dubokom glazbom i žalosti ga njezino omalovažavanje, koje se zna omaknuti čak i pojedincima u bolje upućenim akademskim krugovima.
- Dobrog countryja nema bez violine, a ona je sama po sebi najširi instrument, rekao bih: glazbalo nad glazbalima! Sviraju je od darovitih Roma po kavanama do Bečke filharmonije, osjećajna je kao ni jedan drugi instrument. Udahnula je dušu i countryju, u bendu sviram onu "fiddle", violinu prilagođenu žestokom muziciranju, sa čeličnim žicama. Country nije "plošan", ima niz podvrsta, od western-swinga i honkey-tonka (to su ujedno, po meni, najautentičniji pravci), do boogie-woogie countryja i gospel countryja.
---
---
'Plava trava zaborava'
- A sve je započelo blue grassom, pretečom kasnijeg coutryja - zaneseno će Celić, dok nama pada na pamet antologijski bend "Plava trava zaborava".
- Možda ugašen, ali nikad zaboravljen, sjajan bend! Zbog njih sam počeo slušati country i zavolio ga. Zahvalan sam im na svakoj noti. Još uvijek su, po meni, najbolji country bend na ovim prostorima, iako postoje još neki; primjerice, "Crooks&Straights" iz Rijeke, jako su dobri. Također i žestoki Sinjani iz benda "Ljuta kuća", oni su zvijezde svake lokalne motorijade, a zaslužuju i još jače nastupe gdje bi ih više ljudi moglo čuti - lijepo o kolegama zbori 46-godišnji šibenski profesor.
Ipak, country glazbenici na hrvatskom su estradnom nebu rijetke laste i utoliko su zanimljiviji! Tako su i "Horse's Backsi" neumorno svirali po turističkim mjestima dok javne događaje nije "pomela" pandemija, a nastupali su i na country festivalu u organizaciji tamošnjeg kazališta u - Tuzli!
Sad, pak, dok pauziraju od svirki, "peglaju" spomenuti album covera radnog naziva "Blue moon of Kentucky" (po istoimenoj glazbenoj "numeri"), a na njemu će se naći i poslastica lokalnog predznaka: antologijska "Oh, Susanna" u obradi s "Dva Bracanina"!
- Morali smo ubaciti malo hrvatskoga jezika, ipak smo Hrvati - vragolasto namiguje "prvi kauboj Šibenika", profesor Jure Celić.
---
---
SPORNI ALBUM Ray, crni Ray
Zbog ilustracije, naš sugovornik ističe da je country bio glazbeno izazovan i velikanima svjetske glazbe poput Raya Charlesa koji je svojedobno koncertom počastio i Split.
- Da, Charles je snimio album country glazbe i zbog toga se našao na nišanu bjelačke, ali i crnačke zajednice! Potonji su mu zamjerali što pjeva 'glazbu bijelaca', dok su ga bijelci prozivali jer se dira' u 'njihovu' glazbu, kao, drznuo se pjevati country. Eh, tko bi ljudima ugodio, još se nije rodio...
Prema službenoj definiciji, country glazba je sjevernoamerički glazbeni žanr nastao početkom 20. stoljeća iz tradicionalnih elemenata narodne glazbe europskih doseljenika - posebice Iraca i Engleza - u SAD. Korijene ima u folklornoj glazbi juga Amerike, a sve do kraja četrdesetih godina prošlog stoljeća smatrao se "seljačkom glazbom" ("hillbilly music"), dok je naziv 1949. godine uljepšan u seosku ("country") glazbu.
Eminentni glazbenici
Iako je rođen daleko od SAD-a, a još dalje od sela, violinist Jure Celić iz Šibenika zaljubio se baš u country glazbu. Taj profesor u šibenskoj glazbenoj školi "Ivan Lukačić" i voditelj Gradskog komornog orkestra u duši je, rekli bismo, pravi kauboj, koji je logičnim slijedom svojih afiniteta postao i frontmen jednog od rijetkih country sastava u Hrvatskoj, onoga u Šibeniku!
Seoski "touch" ispoštovan je, međutim, u nazivu benda; inspirirano pitoresknim mjestom Konjevrate u blizini Šibenika tako su se "kauboji" iz benda okupili u formaciju koju su nazvali "Horse's Back", pogađate, u prijevodu na hrvatski: Konjevrate!
- Osnovani smo kao dječji bend - podučavao sam djecu glazbi - još prije petnaestak godina, ali u formaciji punokrvnog country sastava djelujemo zadnje četiri godine - približava genezu profesor Celić, dakle, glazbenik i pedagog akademskog ranga.
U sastavu uz njega na violini muziciraju još i Tome Ercegović na bubnju, Mario Jakelić King na gitari i kao vokal, potom basist Vladimir Markovčić, te pjevačica Sara Lovrić Caparin, koja je ujedno i nagrađivana kostimografkinja iz Hrvatskog narodnog kazališta Šibenik. Na bendžu im po potrebi uskače Miro Vučenović, a na reizdanju albuma-covera pod kapom male zagrebačke izdavačke kuće "Spona" surađivali su i drugi eminentni glazbenici: Lovre Turković na violončelu, trubač Matej Vukić, flautistica Nikolina Kapitanović i glazbena legenda Toni Lasan u ulozi klavirista i producenta.
Žestoko muziciranje
- Moram odmah reći da nismo jedini bend u Šibeniku koji svira country; tu je i "The Kulash" voditelja Ivana Kulaša, sjajnoga glazbenika. Ali mi smo stilski najdosljedniji - pošteno će profesor Celić.
Country smatra ozbiljnom, dubokom glazbom i žalosti ga njezino omalovažavanje, koje se zna omaknuti čak i pojedincima u bolje upućenim akademskim krugovima.
- Dobrog countryja nema bez violine, a ona je sama po sebi najširi instrument, rekao bih: glazbalo nad glazbalima! Sviraju je od darovitih Roma po kavanama do Bečke filharmonije, osjećajna je kao ni jedan drugi instrument. Udahnula je dušu i countryju, u bendu sviram onu "fiddle", violinu prilagođenu žestokom muziciranju, sa čeličnim žicama. Country nije "plošan", ima niz podvrsta, od western-swinga i honkey-tonka (to su ujedno, po meni, najautentičniji pravci), do boogie-woogie countryja i gospel countryja.
'Plava trava zaborava'
- A sve je započelo blue grassom, pretečom kasnijeg coutryja - zaneseno će Celić, dok nama pada na pamet antologijski bend "Plava trava zaborava".
- Možda ugašen, ali nikad zaboravljen, sjajan bend! Zbog njih sam počeo slušati country i zavolio ga. Zahvalan sam im na svakoj noti. Još uvijek su, po meni, najbolji country bend na ovim prostorima, iako postoje još neki; primjerice, "Crooks&Straights" iz Rijeke, jako su dobri. Također i žestoki Sinjani iz benda "Ljuta kuća", oni su zvijezde svake lokalne motorijade, a zaslužuju i još jače nastupe gdje bi ih više ljudi moglo čuti - lijepo o kolegama zbori 46-godišnji šibenski profesor.
Ipak, country glazbenici na hrvatskom su estradnom nebu rijetke laste i utoliko su zanimljiviji! Tako su i "Horse's Backsi" neumorno svirali po turističkim mjestima dok javne događaje nije "pomela" pandemija, a nastupali su i na country festivalu u organizaciji tamošnjeg kazališta u - Tuzli!
Sad, pak, dok pauziraju od svirki, "peglaju" spomenuti album covera radnog naziva "Blue moon of Kentucky" (po istoimenoj glazbenoj "numeri"), a na njemu će se naći i poslastica lokalnog predznaka: antologijska "Oh, Susanna" u obradi s "Dva Bracanina"!
- Morali smo ubaciti malo hrvatskoga jezika, ipak smo Hrvati - vragolasto namiguje "prvi kauboj Šibenika", profesor Jure Celić.
SPORNI ALBUM Ray, crni Ray
Zbog ilustracije, naš sugovornik ističe da je country bio glazbeno izazovan i velikanima svjetske glazbe poput Raya Charlesa koji je svojedobno koncertom počastio i Split.
- Da, Charles je snimio album country glazbe i zbog toga se našao na nišanu bjelačke, ali i crnačke zajednice! Potonji su mu zamjerali što pjeva 'glazbu bijelaca', dok su ga bijelci prozivali jer se dira' u 'njihovu' glazbu, kao, drznuo se pjevati country. Eh, tko bi ljudima ugodio, još se nije rodio...