Zbog Hrvatske pošte koja im uredno ne dostavlja pošiljke, već treći put u godini dana stanovnici rogozničkog zaleđa traže pomoć od Slobodne Dalmacije.
U njihovoj najnovijoj poruci piše:
- Molimo vas da upozorite javnost na tešku situaciju građana Dvornice, Zasela, Kalebove luke vezano uz dostavu pošte. Već godinu dana pošta izuzetno dugo kasni. Za pakete nema obavijesti, pa nabijaju cijenu ležarine... Mi mještani iz neke solidarnosti skupimo poštu, pa raznosimo susjedima. Dosta nam je toga! Ovo je nevjerojatno! Usluga je plaćena, ali nije ispunjena. Ured u Rogoznici izgubio je značaj koji je imao, pošta dolazi u 14 kilometara udaljen Primošten, pa se ponekad i raznosi. Ponekad! Ni obične račune nije više moguće dobiti... - stoji, uz ostalo, u obraćanju našoj redakciji.
Skidanje odgovornosti
Stanovnici rogozničkog zaleđa upozoravaju još da Općina Rogoznica njihov problem ne doživljava ozbiljno te da se prema tom području ponaša tako reći - maćehinski jer takva situacija ne traje od jučer.
U lipnju ove godine, naime, gotovo mjesec dana stanovnici rogozničkog zaleđa (Dvornice, Zaselo...) nisu primili poštu. Poštanske pošiljke su, istina, dospjele do Primoštena, ali ih oni nisu mogli primiti jer nije bilo poštara. Identična situacija bila je i u prosincu. Više od 500 domaćinstava u rogozničkom zaleđu nije primilo poštu. Radilo se i tada o nekoliko tisuća pošiljki koje nisu stigle na naznačene adrese. Ljudi su čekali račune, razne obavijesti iz medicinskih ustanova, darove za Božić, čestitke...
Da bi došli do svojih pošiljki, doslovno su morali kopati po zatrpanom dostavnom poštanskom centu u Primoštenu. To je, da zlo bude gore, još uvijek bila i povoljna situacija jer su barem sami mogli tražiti pisma i pakete koji su im upućeni, ali više ne mogu ni to!
Zanimljivo je i to da iz Ureda za kooperativne komunikacije Hrvatske pošte svaki put dobivamo isti odgovor: “Provjerom na terenu utvrđeno je kako na dostavnom području Rogoznice nema kašnjenja u dostavi”. Hrvatska pošta pokušava sa sebe skinuti odgovornost izvlačeći se na zamjenske poštare koji dobro ne poznaju teren ili zaposlenike (poštare) koji nisu u stanju kvalitetno obaviti posao, pa su im primorani otkazati ugovor o radu.
Takvo zavlačenje, uvjereni su ogorčeni stanovnici mjesta do kojih pošta ne stiže, nema nikakvog smisla. Javna je tajna, tvrde, da HP nema dovoljan broj poštara za normalnu organizaciju posla i raznošenje poštanskih pošiljki, a i kada se zaposle novi, takvi zbog radnih uvjeta i primanja vrlo brzo pobjegnu glavom bez obzira. Takav zaključak isplivao je na površinu i nakon površnog istraživanja.
Isporučni status
- Iz Hrvatske pošte moraju nam jasno reći jesu li ili nisu u stanju obavljati urednu dostavu koja im je unaprijed plaćena - kategorični su naši sugovornici.
Valja istaknuti da je problem nastao kada je zbog racionalizacije poslovnica Rogoznici oduzet status dostavnoga poštanskog ureda. Prvi put u 150 godina postojanja rogoznički ured prestao je biti dostavni i dobio je status isporučnog. Rogozničke listonoše od tada svako jutro na svojim mopedićima moraju prevaljivati desetak kilometara do primoštenskog poštanskog ureda kako bi pokupili pismene pošiljke.
Nakon toga ih čeka obilazak rogozničke općine koja se proteže na osamdesetak kilometara četvornih, 54 kilometra obalne crte i čak osam kategoriziranih turističkih naselja, te brojna sela i zaseoke u zaleđu općine. Kada podijele poštu moraju se, uz to, vratiti u Primošten i to najkasnije do 15 sati i 30 minuta kako bi razdužili preporučene pošiljke. Za lošeg vremena poštari pošiljke dostavljaju čak i privatnim vozilima. Ovakva situacija, kažu stanovnici rogozničkog zaleđa, za njih je neodrživa.