BARBARA PIRIJA IZ TURISTIČKE ZAJEDNICE JEZERA Stari Jezerani pleli su ribarske mreže, a Barbara plete one društvene

 BARBARA PIRIJA IZ TURISTIČKE ZAJEDNICE JEZERA

Jedna od rijetkih malih sredina iz koje mladi ne iseljavaju, nego, po službenim podacima Državnog zavoda za statistiku, posljednjih godina bilježi trend useljavanja upravo mladih obitelji, jest općina Tisno na otoku Murteru.

Za njih, tvrdi Ivan Klarin, općinski poteštat, ima mjesta u turizmu, ali ima i kod lokalnih poduzetnika i obrtnika koji pronalaze mjesto na tržištu i uspješno posluju. Za stručni odgovor na pitanje zašto je tomu tako valjalo bi upitati sociologe, no ono što svaki laik, nakon kratkog obilaska otoka, može zaključiti i vjerojatno neće pogriješiti jest činjenica da su Tisno, Betina i Jezera, tri otočna mjesta u toj općini, prekrasna prirodna oaza ugodna za život.
Tako kaže i Barbara Pirija, 30-godišnja politologinja s diplomom zagrebačkog Fakulteta političkih znanosti, koja rodna Jezera nikada nije ni pomislila trajno napustiti iako joj je Zagreb tijekom studija prirastao srcu.
Nakon povratka sa studija ova se vedra i vesela mlada Jezerka zaposlila izvan struke, u Turističkoj zajednici Jezera, sa sumještaninom Antom Pirijom zasnovala obitelj i danas - nazdravlje - imaju 3-godišnjeg sinčića Leona. No, nije Barbara zanimljiva samo zbog odabira životne sredine. Upravo je ona, naime, ovogodišnja laureatkinja općine Tisno za poseban doprinos promidžbi svojih Jezera na društvenim mrežama.
Stranica Visit Jezera, što na Facebooku, što na Instagramu, ima više tisuća pratitelja, a mlada ih zaposlenica Turističke zajednice marljivo administrira i stalno objavljuje i ažurira nove podatke, tekstove i fotografije. Iako se u opisu njezina radnog mjesta društvene mreže ne spominju, Barbara je smatrala da Turistička zajednica mora ići u korak s vremenom i ljepote Jezera, kulturne događaje, prebogatu baštinu i turistički potencijal predstaviti širem auditoriju, zapravo cijelom svijetu.

 

’To ljudi odavno rade, nisam ja ništa izmislila’

- Tijekom pet godina rada jako su me zainteresirale društvene mreže. Tila sam da naša Jezera dođu malo više do izražaja, pa sam najprije počela s Facebookom, a onda je prije tri godine na red došao i Instagram zbog veće vidljivosti. Tako je to krenulo - prisjetila se zaposlenica Turističke zajednice Jezera.
Sad je, dodaje, već u fazi pripreme poklona jezerskim fanovima koje privlači na stranice društvenih mreža na sve načine.
- Imat ćemo uskoro i adventski kalendar s nekim suvenirima vezanim za Jezera, beauty proizvodima i tako. Smislit će se još ponešto. Ljudima se to jako sviđa. Posebno vole anketne upitnike tipa - sviđa li vam se Zaratić ili neki drugi dio Jezera. Obožavam, inače, stavljati i fotografije, pa uređivati slike naših gostiju s plaža, izletišta i drugih mjesta kraj Jezera. Izvještila sam se i s aplikacijama. Ljudi koji se duže od mene bave tim poslom, međutim, znaju koliko je to gostima privlačno, koliko ih zanima koja je to poželjna Instagram lokacija u mjestu, gdje je dječje igralište s ljuljačkama, gdje je kuća s prekrasnim javorom, okvir na šetnici za fotografiranje, crkva Gospe od Zdravlja, Pudarica... Imamo par fenomenalnih landmarksova koje naši gosti postaju. Pokušavam široj publici pokazati kako svi oni uživaju kod nas u našemu mistu. Tako nešto počela sam prva raditi na ovim prostorima. Da budemo načistu - nije to sad ništa posebno, to ljudi rade vani, nisam ja to izmislila, ali sam prepoznala tu priliku - iskrena je Barbara.
Čudi je, veli, što se društvenim mrežama nisu intenzivnije posvetile turističke zajednice puno većih turističkih odredišta. Istina je da tako nešto zahtijeva i malo vještine, i vremena, ali se, kaže, sve stigne ako postoji dobra motivacija i ljubav.

 

Kolač od naranče
- Primjećujem da se i Rogoznica polako angažira na tom planu. Pomalo su počeli koristiti blagodati novih medija i to mi je drago. To je nešto novo, ali jako popularno. Stereotip je da u naša mala mista dolazi samo starija populacija. Mladi ljudi kod nas ne dolaze samo zbog festivala. I oni se isto vole odmoriti, opustiti, pročitati knjigu, uživati u lijepom krajoliku i to podijeliti na svojim profilima. A zašto to ne bi iskoristili?
Priča Barbara i o delicijama i starim jezerskim receptima koji su našli svoje mjesto među Instagram objavama. I oni su, smatra, dio mjesne baštine. Uostalom, pispalji su već dobili oznaku Hrvatskog otočnog proizvoda, a Nenad Milin, direktor Turističke zajednice Jezera, kandidirat će, doznajemo, za HOP i čuveni kolač od naranče svoje bake Liberije.
- U biti, pispalji su prava dalmatinska slastica koja, ovisno o kraju, ima različite nazive. Zovu je i bubica, privrta, popleskač... A nema kome nije drag. Najdraži mi je desert moje babe Br(i)gite upravo pispalj. I fritule su u istoj kategoriji. Kako je prošao u ocjenjivanju kao hrvatski otočni proizvod, kupila sam foto-tripod i snimila za Instagram izradu pispalja. Zašto to stranci ne bi vidili?! Odaziv je bija više nego pozitivan, samo što mi se u međuvremenu tripod pokvarija, a oprema nije jeftina. Ipak, planiram prezentirati te recepte barem jedanput misečno. Neka se znade i neka ljudi vide na Visit Jezera kako kod nas ima puno toga što je posebno i dobro. Naravno da me i prijatelji podržavaju. Svi skupa rastemo u zajednici, jedni na druge utječemo, pomažemo se i želja nam je da to naše jezersko naslijeđe i potencijal prikažemo. Naše je suvenire koje ljudi vridno izrađuju teško i nabrojiti, od spare koja se nekad nosila na glavi, ukrasa od masline, kartila. Ima jedan čovik koji od drva izrađuje jako lipe sićele i kašete za ribu...

 

Na redu je Advent

Presretna je mlada Jezerka što je njezino zalaganje prepoznato i što se uvrstila među zaslužne žitelje općine Tisno. To je, ističe, još jedna u nizu prednosti male sredine.
- Ima onih koji će reći: ajme, dosadno vam je zimi, ajme ovo, ajme ono... Ali, kad imate svoje interese i zanimaciju, svoju obitelji i prijatelje, Jezera su idealna za život. Kroz Facebook i Instagram želim da se to znade. Ne promoviram sebe, nego svoja Jezera. Sad ćemo, na primjer, imati Advent. Imat ćemo više od deset događanja. Svaki vikend će ljudi moći na mali sajam u našem parku. Općina ga je predivno uredila. Dijelit će se darovi, bit će radionice...
Zastala je naša sugovornica u pola rečenice i uzela mobitel. Neki joj se detalj učinio zanimljivim. Požurila ga je snimiti. “Followeri” Visit Jezera, bilo je očito, dok je Barbare neće biti ni za što zakinuti. •

Naslovnica Županija

Najčitanije