ČUDNOVATI RAČUNI Vinko Slavica umirovljenik iz Bilica tvrdi kako ga je 'Vodovod' proizvoljnim prikazivanjem potrošnje oštetio za više od 2000 kuna; Evo što su odgovorili iz šibenske komunalne tvrtke

ČUDNOVATI RAČUNI

U odnosima s isporučiteljima usluga kvaka je nerijetko u sitnim brojkama i slovima. Ako se to previdi – a ovdje je riječ o stanju na mjerilu vode – onda moguće izazove velike račune, kao što se dogodilo Vinku Slavici iz Bilica kad je ustanovio da mu je šibenski "Vodovod i odvodnja" potrošenih 101 prostorni metar vode u razdoblju od travnja 2016. do prosinca 2018. naplatio debelo iznad stvarne cijene: 4134,27 kuna umjesto upola manje. Kako tvrdi naš sugovornik, dokumentirajući to računima, vlastitom evidencijom te izračunom, "Vodovod" ga je oštetio proizvoljnim, lažnim prikazivanjem potrošnje. Na to je obratio pažnju tek lani u svibnju, posumnjavši u očitano stanje na originalnom računu, ispisanom, dakako, sitnijim fontom. Iznosilo je svega 30 prostornih metara.

– Budući da mi je nakon remonta vodovodne mreže 2016. mjerilo promijenjeno, brojčanik je logično bio na nuli. Pa kako je onda moguće da sam u prethodna 24 mjeseca potrošio samo 30 kubika ako mi je mjesečna potrošnja oko pet, a ljeti sedam kubika!? To je pitanje ovaj umirovljeni obrtnik – poznati modelar i ljevač – koji u dvočlanom kućanstvu živi sa sinom, postavio i šibenskom "Vodovodu" u dva pismena prigovora. Javnom poduzeću ostavio je rok od osam dana da mu vrati preplaćeno, no dosad nije dobio zadovoljavajuće objašnjenje, a novac, pogađate, još manje. Prigovore je dokumentirao svojim podacima, izračunavši da mu je isporučitelj dužan 2218,10 kuna!

Redovito očitavanje

Siguran je da njegov slučaj nije usamljen, jer se i susjedi u Bilicama žale na "čudnovate" račune za vodu, a on će se, govori, već potruditi da svoju stvar istjera do pravičnoga kraja. Pokušat će s prijavom USKOK-u, a ako ne bude prihvaćena, tada će, veli, podići sudsku tužbu.

– U "Vodovodu" uporno izbjegavaju objasniti sva moja pitanja, no meni je sasvim jasno – objašnjava Slavica – zašto je nakon dvije godine potrošnja prema njihovu stanju bila svega 30 kubika.

Posumnjavši u navedeno, podignuo je šaht i provjerio, no mjerilo je bilo na 79 kubika: ako su ga i očitavali, nisu točno evidentirali!

 

 

"Vodovod" je počeo iskazivati realno stanje, u skladu s njegovim praćenjima i tako do danas, u specifikaciji utroška uz račun tek lani, 2. prosinca, kad je Slavica potrošio 101 prostorni metar vode. Razlika između stvarno potrošenog i iskazanog u računima poslužila je isporučitelju da – "čupkajući" pomalo od tih kubika, da Slavica ne primijeti tek tako – zaračunaju više od stvarno potrošenog, uvjeren je domaćin, napominjući da je od 2016. takvih manipulacija sigurno bilo još, budući da je ukupno potrošenu vodu tijekom 2,5 godine preplatio za 2218,10 kuna.

– Prema "Vodovodu", proizlazi da sam u srpnju i kolovozu lani potrošio 31 prostorni metar vode, koliko i u prethodne dvije godine.

U jedinom odgovoru Slavici iz javnog poduzeća ovoga ožujka kratko se navodi "da se mjerno mjesto Vinka Slavice očitava redovito, svaki mjesec, te da su svi fakturirani računi u okviru njegovih mjesečnih utrošaka vode... U riječ-dvije, tvrtka nema nikakvih dvojbi u vezi s točnosti svojih obračuna potrošnje, "te Slavičin prigovor u cijelosti odbijaju smatrajući ga neosnovanim".

Dopis završava s naputkom Slavici o mogućnosti pisane pritužbe Povjerenstvu za reklamacije potrošača na adresu "Vodovoda" u roku od 30 dana, no on se ipak odlučio pozvati novinara Slobodne Dalmacije, u nastojanju da i šira publika stekne uvid u način poslovanja gradskog javnog poduzeća. I da potakne sugrađane da i sami provjeravaju mjerila ako ne žele biti prevareni, te da pomnjivo čitaju račune, stavku po stavku, makar i s povećalom.

Premda je stanje počeo provjeravati kasno, jer poput mnogih drugih nema koristan običaj zadubljivati se u (ob)račune – niti je prije svibnja lani, osim potvrda plaćanja, čuvao kompletne specifikacije isporučitelja vode – Slavičina "karta kanta" i dokaz crno na bijelo jednostavna je matematika tablice množenja. Ono što "Vodovodu" štima, ovom 73-godišnjaku s 1700 kuna mirovine udarac je od preko 2000 kuna. I to krupnim slovima.

– Bravo "Vodovodu" na poštenju. Oni savjesno očitavaju i obračunavaju, a ja lažem! – ironično zaključuje Slavica, ponavljajući što je upravi javnog poduzeća napisao u pritužbama. Dosta je, kaže, dao za novu Hrvatsku i od nje ništa ne traži. Osim da bude demokratska, poštena i pravedna za sve građane...

'Vodovod': Slavica navodi netočne podatke


Odgovor iz "Vodovoda i odvodnje", koji nam je poslala glasnogovornica Anita Vlajić, gotovo se ne razlikuje od onoga koji je primio Slavica u ožujku, osim dopune koja mu ne ide u prilog. Iz "Vodovoda", naime, tvrde i dokumentiraju faksimilom izvatka kartice mjernog mjesta da je Vinku Slavici novo mjerilo postavljeno 1. prosinca 2017., a ne u travnju 2016. godine.
"U svom prigovoru Vinko Slavica u nekoliko navrata iznosi netočne podatke.
Od dana izmjene vodomjera 1. prosinca 2017. g. do zadnjeg očitanja 2. svibnja 2019. g. potrošač Vinko Slavica je potrošio 130 prostornih metara vode, što je evidentirano i obračunato u bazi podataka te su temeljem očitanja poslani i računi za potrošenu vodu.
Nadalje, Društvo je u postupku utvrđivanja svih okolnosti istaknutih u Slavičinom prigovoru i saslušanjem djelatnika Službe prodaje, uz predočenje odgovarajuće dokumentacije, neosporno utvrdilo kako je zaračunata potrošnja ispravna te da je predmetni vodomjer, kao i dio mreže za koji je odgovorno Društvo, u ispravnom stanju. Kao isporučitelj usluge, sukladno Pravilniku o općim i tehničkim uvjetima vodnih usluga, Društvo upravlja sustavom javne vodoopskrbe i održava ga do vodomjernog okna, uključivo i vodomjerno okno kao posljednje mjesto isporuke", zaključak je odgovora iz šibenskog "Vodovoda i odvodnje."

Naslovnica Županija

Najčitanije