Skandal u lokalnom HDZ-u Brza cesta Šibenik - Drniš - Knin posvadila šibensko- kninskog župana Pauka i šefa HDZ-a Dujića! "Brko" demonstrativno napustio sastanak s ministrom Butkovićem

Skandal u lokalnom HDZ-u

Nedavni radni posjet Šibeniku ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića prometnuo se u svojevrstan skandal koji je postao top-tema u gradu. Tijekom sastanka je, saznajemo, došlo do nesuglasja između župana Gorana Pauka i predsjednika ŽO HDZ-a Nediljka Dujića oko dinamike izgradnje i rekonstrukcije brze ceste Šibenik - Drniš - Knin, a zbog čega je Dujić demonstrativno napustio sastanak i ostavio ministra i ostale sudionike skupa u čudu.

- Otišao sam sa sastanka jer sam imao drugih obveza - pokušao se opravdati Dujić, a da pri tome ne prepričava sam incident. Nema nesporazuma, radi se samo o razlikama u mišljenju oko dinamike izgradnje brze ceste za koju desetljećima govorimo kako je "žila kucavica" ove županije, a do danas na njoj nije napravljeno baš ništa - veli Dujić koji zagovara bržu obnovu prometnice, etapu po etapu, jer njome svakodnevno prometuju ljudi koji idu na posao u Knin i Drniš ili iz tih gradova u Šibenik.

Radi se o projektu koji je težak čak 1,5 milijardu kuna i realno se, tvrdi Dujić, brza cesta ne može početi za 5-10 godina. Ovog trenutka ni u županijskom ni u državnom proračunu za takav projekt nije moguće osigurati novac, a ne može se ni kandidirati za europske fondove jer dokumentacija nije gotova.

- Ne mogu prihvatiti da nam se ponovo kaže "javite se dogodine kad se bude radio proračun, zakasnili ste", a o tome smo i lani razgovarali. U Hrvatskim cestama novca ima koliko ima, a ja samo želim da dobijemo svoju fetu torte koja nas pripada od tog kolača. I smatram da smo dužni učiniti sve da nam se ta feta dade. Ne želim voditi politiku mrvica, nego realnu politiku i uvijek ću tražiti ono što mislim da nas pripada. I zato ću braniti interese županije na svaki način jer dosta smo bili na repu događaja dok su proteklih 25 godina drugi gradili "gaženice","arene"... a mi nikad ništa. Ne uzimamo drugima, samo tražimo svoje. I ne vidim u čemu je problem. Pa nisu ni ministri svete krave - veli Dujić - i ne treba imati kompleks manje vrijednosti pred njima. Oni su operativci kao i mi.

Dujić smatra kako je prometnici Šibenik - Drniš - Knin nužan hitan zahvat na nekim dionicama da bi se popravili uvjeti prometovanja i sigurnost na toj cesti, a ne da se čeka kada će cijeli projekt od 1,5 milijardu kuna doći na red.

- Svi znamo da je radove na brzoj cesti 1996. otvorio tadašnji ministar prometa Ivica Mudrinić, a od tada se nije ni kamen uz cestu pomakao. Potrošilo se vrijeme, propustila se prilika prije deset godina kada je taj projekt imao više parametara da bude proglašen prioritetom. I što sada? I Pauk i ja želimo brzu cestu, to nije sporno. Ali, meni je neprihvatljivo da opet budemo na čekanju i da se u međuvremenu ništa ne radi. Želim da se ova županija poštuje kao partner Vlade, da se u nju adekvatno ulaže i da se poštuju dogovoreni rokovi.

Ne prihvaćam da se usvajaju projekti čvorova Rokići i Njivice s rokom od 18 plus 13 mjeseci, što znači da ćemo cijeli mandat potrošiti na projektnu dokumentaciju, dok drugi budu "peglali" i obnavljali svoje ceste. Želim da budemo ravnopravan sugovornik za stolom, a ne da nam se baca pijesak u oči i obećava kako će brza cesta biti gotovo u roku 2-4 godine, kad znamo da je to nemoguće! Ali je zato realno da se u tom razdoblju "ispegla" dionica od Siverića do Knina, da se napravi drniška zaobilaznica... Od 1996. govorimo da je brza cesta spas za županiju, a ona će biti spas tek kad je izgradimo, ako tada još bude ljudi i ekonomije na tom području - kaže Dujić.

Župan Pauk odlučno je odbio komentirati tijek sastanka, ali o brzoj cesti Šibenik - Drniš - Knin spreman je otvoreno govoriti.
- Šibenik - Drniš - Knin je strateški pravac koji je utvrđen kao takav i našim prostornim planom i strategijom, a kad će to biti moguće realizirati s obzirom na težinu projekta od čak 1,5 milijardu kuna - teško je reći. Takav se projekt može realizirati samo uz pomoć EU fondova, a zasad to nije moguće jer je u ovoj pregovaračkoj "omotnici" novac otišao na most i željeznicu, a ceste nisu bile prioritet. Ako se, međutim, otvori opcija da to bude investicija koju ćemo isfinancirati iz domaćih izvora, naravno da ćemo ići u tom smjeru - kaže Pauk, napominjući kako je brza cesta županijski prioritet.

Ako bi se projekt oslonio na domaća sredstva, provodio bi se fazno, moguće u čak 13 faza, jer nije moguće raditi odjednom, u punom profilu, sa svim mostovima, vijaduktima, takvu cestu. Dio te trase je - napominje Pauk - i drniška obilaznica, u dužini od 10-12 kilometara, čiji je troškovnik 250 milijuna kuna, i ona može ići i samostalno, a to je četverotračna cesta. Nama je za prvu ruku, kaže, dovoljna i dvotračna, i to je ta faznost brze ceste, samo sve to treba uskladiti s vremenom i potrebama - smatra župan.


JOSIP BEGONJA
Nama je prioritet obilaznica s mostom preko Čikole
Drniški gradonačelnik Josip Begonja u prijepore između župana i šefa ŽO HDZ-a ne ulazi, ali je oko brze ceste sasvim decidiran: - Kad govorimo o dijelu brze ceste koji se odnosi na grad Drniš, nama je broj jedan obilaznica s mostom preko Čikole. Nama brza cesta bez obilaznice ne treba!
Radi se o 10-ak kilometara prometnice, i lani su Hrvatske ceste raspisale natječaj za izradu projektne dokumentacije i pribavljanje lokacijske dozvole - kaže Begonja, napominjući kako bi brza cesta bez obilaznice bila invalidna, ma kuda prolazila.
- Moramo poboljšati one pravce koji su kritični - ističe - a kad će i hoće li biti brza cesta, odlučit će država vodeći računa o njezinoj isplativosti.

Naslovnica Županija

Najčitanije