StoryEditorOCM
ŠibenikSporni trotoar

Kod zgrade bivše Narodne tehnike, nogostup koji vodi od izlaza Zadarske na Zvonimirovu, malo pomalo se sužava da bi na kraju zgrade - ostao na širini od jedva 20 centimetara. Građani su reagirali, mi priupitali nadležne... I nešto se pokrenulo

29. siječnja 2020. - 09:58

Nemojte, nemojte slikati... Rušit ćemo to! Bili su ovdje malo prije iz Grada! - sugerirali su radnici u ponedjeljak prije podne kolegici Nikolini kad je došla fotografirati početak ili kraj - ovisno idete li prema gradu ili iz njega u pravcu Doma zdravlja - nogostupa u Ulici kralja Zvonimira, kod zgrade bivše Narodne tehnike.

 

Naime, na tom dijelu nogostup, koji vodi od izlaza Zadarske ulice na Ulicu kralja Zvonimira, desnom stranom do kraja spomenute zgrade, malo pomalo se sužava da bi na kraju, na kraju zgrade, ostao na širini od dvadesetak centimetara. Ne uključujući rubnjak, koji je već postavljen krajem prošlog tjedna. Već tada zastajkivali su prolaznici i pitali što se to događa i zašto.

 

- Vidite li vi ovo? Kako će ovdje pješaci prolaziti? Na cestu par metara pa onda na nogostup! Tako prije nije bilo. Nije tu bio neki široki prostor za pješake, ali bio je označen i ograničen stupićima. Dvoje ljudi moglo se mimoići, a maknuli bi se uza zid kad bi išla žena s kolicima, komentirala su trojica građana kad smo se u nedjelju susreli na tom dijelu gradilišta.

 

- Daj vidite što je tim, pišite o tomu, rekao je jedan od njih.

 

Kako projekt kaže

 

I u našu redakciju stižu upiti, fotografije s mobitela, građani traže objašnjenje... Ono je potrebno i iz razloga što s druge strane kolnika, paralelno s tim dijelom prometnice, nema nogostupa niti ga je ranije bilo, prije početka radova na kanalizacijskom sustavu na glavnoj gradskoj prometnici.

 

Odgovor smo, naravno, potražili u gradskoj upravi Šibenika, koja novcem građana što se slijeva u proračun, financira projekt rekonstrukcije, proširenja i dogradnje nogostupa u Ulici kralja Zvonimira istovremeno s radovima na Aglomeraciji Šibenik. Projektom je obuhvaćen i nastavak gradnje nogostupa od rotora čvora Meterize do Kronjinog magazina, dva autobusna ugibališta na Kronjinom magazinu i iza Kazališta, pješački prijelazi označiti led rasvjetom, rekonstrukcija semaforizacije za Staru cestu i raskrižja ispred Doma zdravlja, postavljanje podzemnih cijevi za budući sustav nadzornih kamera te zamjena i izmještanje dijela javne rasvjete. Izvođač radova je tvrtka “Sarđen”, a sve to koštati će nešto više od 4,8 milijuna kuna, u što nije uključen PDV.

 

Izvođač posao radi onako kako mu u projektu stoji i tu nema zbora. Kako je, a radovi su počeli u listopadu prošle godine, iz gradske uprave i najavljeno proširen je nogostup od Tommya (na spoju Ulice Miminac i Ulice kralja Zvonimira op.a.) do Zadarske ulice i taj posao je odrađen do kraja godine. Tim dijelom sada se hoda bez “sudaranja”, nema više famoznih “stupića” koji su nekad dijelili nogostup od ceste i bili potencijalna opasnost za prolaznike ako zapnu za njih. Nogostup je širok i prilagođen invalidnim osobama.

 

No, vratimo se “spornom” dijelu nogostupa. Odgovor na upit, kojeg smo gradskoj upravi uputili prije nego se naša foto-reporterka našla na “licu mjesta” i dobila “savjet” radnika, stigao je nekoliko sati kasnije...

 

U potrazi za rješenjem

 

- Riječ je mikrolokacijama uz Ulicu kralja Zvonimira na kojima ranije nije bilo nogostupa, te je ovim zahvatom planirana izgradnja nogostupa s obje strane prometnice, u maksimalnom omjeru koji prostor dopušta, a da ne ugrozi parametre prometnice.

 

Objekti uz prometnicu ograničavaju postavljanje nogostupa u komodnijem obimu, no nastoji se iznaći kompromisno rješenje koje će zaštiti pješake, ali i vozače. Problematika invalida će biti riješena kao i na ostalim dijelovima pomoću upuštenih rampi te ugrađenih ploča vodilja za slabovidne osobe te je sa predstavnicima udruge slijepih i izvršen obilazak do sada izvedenih radova i usklađivanje detalja, piše u odgovoru.

 

Eto, vrijedilo je truda. Korekcija će biti, a koliko će ovaj sporni dio nogostupa biti proširen, vidjet ćemo tek kad radnici iskopaju rubnike i postave ih na novo mjesto.

25. travanj 2024 01:19