StoryEditorOCM
ŠibenikNOVI USPJEH ŠIBENsKIH BRODOGRADITELJA

Stota isporuka Norvežanima: Hibridni dizel-električni brod izašao iz šibenskog brodogradilišta koje sada radi pod novim brandom

Piše šibenski.hr
18. studenog 2019. - 13:11

Iskra brodogradilište Šibenik (do nedavno NCP Remontno brodogradilište Šibenik), dovršilo je i nakon testne vožnje isporučilo hibridni dizel-električni brod norveškom kupcu Moen Marin.

Brod "Ida" već je drugi brod s hibridnim pogonom izgrađen u Šibeniku, a ujedno je i prvi takav brod isporučen pod brendom Iskra Shipyard Šibenik te 100. brod isporučen marikulturnoj industriji Kraljevine Norveške. Brodogradilište je u veljači ove godine preuzela slovenska Iskra, vodeći regionalni globalno prisutan ponuđač inteligentnih industrijskih rješenja i najsuvremenijih elektrotehničkih proizvoda, s dugogodišnjom tradicijom (osnovana 1946.).

"Ida" je katamaran dug 13,75 metara i širok osam metara. Ima dizelski motor snage 150 kw te električni pogon snage 105 kw. Zahvaljujući primjeni naprednih suvremenih tehnologija njime upravlja tročlana posada. U cijelosti je izgrađen od aluminija, a dizajnirala ga je norveška tvrtka Moen Marin AS, dok je u cijelosti je djelo ruku šibenskih brodograditelja.

Taj radni brod namijenjen je marikulturnoj industriji te je plovnim svojstvima i opremom prilagođen opsluživanju uzgajališta riba i drugih morskih organizama, a u Norveškoj se koristi uglavnom na farmama lososa.

Riječ je o tehnološki inovativnom brodu koji je opremljen električnim pogonom u cilju maksimalnog smanjivanja emisije štetnih tvari i stakleničkih plinova u zoni uzgoja organizama namijenjenih ljudskoj ishrani. U tom smislu "Ida" kao i svi budući hibridni brodovi koji se grade u Šibeniku, ispunjava najviše ekološke standarde.

Dizelski motor služi kao osnovni pogon za plovidbu od kopna do uzgajališta. Ulaskom u ekološku zonu prelazi na električni pogon i prelazi na režim nulte emisije štetnih tvari i stakleničkih plinova, što je jedan od strateških ciljeva ekologije i zaštite okoliša Kraljevine Norveške.

»Naša tvrtka Moen Marin zadovoljna je suradnjom sa šibenskim Iskra Shipyard na projektu izgradnje hibridnog broda kao i dosadašnjom suradnjom tijekom koje je dosad izgrađeno već 99 specijaliziranih namjenskih brodova. Gradnja brodova s kombiniranim elektro-dizelskim pogonom vrlo je važna za tvrtku Moen Marin jer je Norveška kao svoje strateške ciljeve u narednim godinama odredila smanjenju potrošnje fosilnih goriva te smanjenju emisije štetnih tvari stakleničkih plinova plinova. Krajnji kupac ovog broda je također zadovoljan kvalitetom proizvedenih brodova, ali ukupnim rezultatom rada koje je šibensko brodogradilište ostvarilo« istaknuo je Vegar Livik, projektni inženjer tvrtke Moen Marin AS.

- Ovaj katamaran izgrađen je u ugovornim rokovima i unutar dogovorenih komercijalnih uvjeta bez ikakvih državnih poticaja. Tijekom dosadašnje desetogodišnje suradnje naše je brodogradilište usavršilo gradnju brodova u aluminiju te je usvojilo mnoge nove tehnološke procese. Posebno smo ponosni na to što je naš 100. brod hibridni. To je naš iskorak prema globalnim trendovima u svjetskoj brodogradnji koja nezaustavljivo ide prema smanjenu emisije štetnih tvari, a pitanje je dana kada će i na našem moru zaploviti brodovi na električni pogon. Taj trenutak naše brodogradilište dočekat će u svakom pogledu, stručnom kadrovskom i tehnološkom, potpuno pripravno, istaknuo je Roko Vuletić, direktor Iskra brodogradilišta iz Šibenika te naglasio da se raduje nastavku dosadašnje uspješne suradnje s CroNoMarom i Moen Marinom.

Zahvaljujući kvaliteti, rokovima isporuke i konkurentnosti u odnosu na druge proizvođače, brodogradilište Iskra ugovara nastavak proizvodnje hibridnih brodova za sektor marikulture, ali i novih modela i vrsta brodova. Trenutno to šibensko brodogradilište posredstvom tvrtke CroNoMar ima ugovorenu izgradnju još 14 radnih brodova za norveško i druga tržišta marikulture. Riječ je o različitim tipovima i modelima brodova kao što su jednotrupci, dvotrupci, ribarice, zatim radni brodovi za ribogojilišta, kao i novi hibridni brodovi. Brodovi izgrađeni u Šibeniku, osim u Norveškoj koriste se na ribogojilištima Saudijske Arabije, Šetlandskih otočja, Islanda, Kanade i još nekih zemalja.

 

 

 

 

 

23. travanj 2024 17:19