StoryEditorOCM
Šibeniknovo lice ŠIBENIKa

Prošlo je točno godinu dana otkako je počelo kopanje podzemne garaže na tri etaže u centru grada: Istražili smo kako napreduju radovi na Poljani (FOTO)

11. listopada 2019. - 12:27

Točno je godinu dana otkako su dva velika bagera, japanski Komatsu i njemački Liebherr napali na betonsku plohu Poljane. Poslovično sumnjičavi Šibenčani, odmahivali su rukom na najave iz gradske uprave, kako će podzemna garaža biti gotova do ljeta 2020.

"Kako ne, sutra će doć do 13 metra, u živoj stini!" - rugali su se oni što bi ih Zagrepčani zvali "kibiceri", a u nas "nadzorne kamere", šetači što svako malo đire kroz mrižu u ogradi. Skepsa nije bila manja ni kad su se dvojici strojeva priključili treći, pa potom četvrti i peti. "To je samo za fintu!" - šapljali su ortodoksni, a potom su oni šta su ronzali zašto se ne radi u dvi smjene okrenili pilu naopako: "Stanite malo, za majku Božju! Oglušit ćemo! Pa ne može se tuć čekićima od tone 24 ure dnevno!".

E, da, takvi smo mi, šta bi reka Dino Dvornik, "Uvik kontra, takva sorta, kad je - nije, kad nije - je, je"...
"Lako je po suvu, vidit ćemo kad počne kiša, pa kad nalije svu tu bužu!" - grintali su najuporniji, kad je rupa već došla do 13 metara u dubine, a ništa se strašnog nije dogodilo – nije u nju prodrlo ni more Jadransko, ispod čije je razine, niti su kopanje zaustavili konzervatori, budući je pod Poljanom pronađen tajni grad...

'Nije tek, nego već!'

Dapače, u "rupi" je niknula najprije prva, pa sad druga, a evo uskoro će i treća etaža podzemne garaže... svega godinu dana poslije! I nitko više ne govori tek, nego – već!

"Neš ti, muka je to danas, s ovon tehnikom!" - govorili su isti oni koji su prije godinu dana pričali kako će mine soriti kazalište i knjižnicu zajedno, dignit je u lagum.

"Je, pričalo se svašta, ali ovo mi je već drugi mandat na mjestu šibenskog dogradonačelnika, pa sam navikao na sve to. To je pomalo i folklor, rekli bi mi – Šibenik je to! Obično tek kad bude projekt gotov, ljudi budu zadovoljni, čak i ako su u početku ronzali protiv njega. A ovdje se to dogodilo već i u tijeku projekta – da su oni koji su bili protiv njega, sada zadovoljni njegovim tijekom i napretkom radova. Na društvenim mrežama objavljuju čak i selfije s Poljane, prate radove, komentiraju, daju nam podršku čak i neki oporbeni gradski vijećnici" - veli Danijel Mileta, u šibenskoj gradskoj upravi zadužen za infrastrukturne radove, to je njegov resor.

"Nećemo samo dobiti podzemnu garažu na tri etaže, nego će se ujedno urediti i okoliš Gradske knjižnice, kapitalne građevine našeg velikog arhitekta Ivana Vitića, a uredit će se i cesta između Poljane i gradske uprave, na četiri trake, rekonstruirat će se i semafori. Ukupna planirana vrijednost investicije je 48 milijuna kuna, sad smo pri kraju druge faze u kojoj završavamo armirano-betonske radove, dižemo konstrukciju na nulu. Bit će utrošeno 620 tona željeza i nešto više od pet tisuća kubika betona. Dosad je utrošeno 480 tona željeza i nekih 3300 kubika betona, a u tijeku je priprema kamena za popločavanje Poljane. Očekujemo, naime, da za mjesec dana bude postavljen krov podzemne garaže, odnosno parter ili pod gradske Poljane, koja će time biti vraćena građanima Šibenika kao centralni gradski trg i tradicionalna šetnica. Kojom će opet moći điravati svi oni koji budi imali želju i volju" - kazao nam je Mileta.

Do kraja ove godine trebala bi na Poljani biti postavljena i sama nadstrešnica od stotinjak kvadrata, vizualno atraktivna, onako kako su je zamislile arhitektice koje su 2011. dobile glavnu nagradu za izvedbeno rješenje Poljane. Ispod nadstrešnice bit će i dizajnerske klupe, katrige u kojima će Šibenčani moći "upočinuti", sisti i odmoriti se, sklonit se od kiše i vjetra, pričekati javni prijevoz, ili već što drugo...

Da rezimiramo i to, da spomenemo i taj podatak u ovih je godinu dana, otkako je "Lavčević" uveden u posao, od 48 milijuna kuna vrijednosti radova odrađeno njih 14,5 milijuna. Što znači da je zapravo, najveći dio investicije u unutarnjem uređenju, kooperantima i kamenom pokrovu. Kamen na Polajni bit će po izboru konzervatora, oni će ga izabrati, odnosno blagosloviti, a u igri su, kako sada stvari stoje, kao najizglednija varijanta da će rubnjaci biti od dolita, a na samoj plohi će biti kamen iz kamenoloma Plano kod Trogira te istarski kamen kirmenjak koji se upotrebljava još od rimskih vremena, ugrađen u mnoge slavne povijesne objekte duž cijele Italije, a danas je jedan od najupotrebljavanijih kamena u obnovi Venecije, s obzirom da se jako malo troši u dodiru s morskom vodom.

Od njega je, primjerice, građena i znamenita Duždeva palača, te najpoznatiji i najznačiji most mletačke republike, Ponte di Rialto. Događa se to točno 641 godinu nakon što je mletački admiral Vettore Pisani prkosni Šibenik koji se nije htio predati, zapalio i razorio do temelja, krajem listopada 1378. godine.

POLJANA U BROJKAMA

48
milijuna kuna planirana je ukupna vrijednost investicije

620
tona željeza i nešto više od 5000 kubika betona bit će utrošeno do kraja radova

480 tona željeza i nekih 3300 kubika betona utrošeno je na dosadašnje radove

2020.
u ljeto, trebali bi biti gotovo svi radovi na podzemnoj garaži

24. travanj 2024 22:21