StoryEditorOCM
ŠibenikDomaće nitko ništa ne pita

Četvere oči i obilat snop čvrstih živaca trebaju vozaču da se uključi u promet na zatonskom raskrižju kod Šibenskog mosta: Hoće li novo raskrižje biti još opasnije?!

15. srpnja 2019. - 10:38

Četvere oči i obilat snop čvrstih živaca trebaju vozaču da se uključi u promet na zatonskom raskrižju kod Šibenskog mosta. Prometno rješenje s ulaznim i izlaznim trakom za Zaton i Raslinu, a na suprotnoj strani ceste s pristupom hotelu "Panorama", nepromijenjeno je praktički "od stoljeća sedmog" – otkako je sredinom 60-ih izgrađen most i državna prometnica, popularna Jadranska magistrala.

S tom razlikom što je danas neusporedivo više automobila i prometa, govori Boris Dukić, predsjednik MO-a Zaton, gradski vijećnik i šef zatonskoga DVD-a. Nezadovoljan je s projektom rekonstrukcije toga križanja pred ostvarenjem u mjerodavnosti Hrvatskih cesta, uvjeren da će se novac potrošiti a da neće biti osobitih poboljšanja sigurnosti prometovanja. Naprotiv! Izravni povod za Dukićev javni istup bila je nedavna nesreća na skretanju prema hotelu "Panorama", pri čemu su se sudarila četiri vozila domaćih i stranih registracija, srećom bez težih posljedica. Uostalom, svi prometni problemi ljeti se potenciraju s porastom broja vozila, jednako i na zatonskome raskrižju.

Pribavljanje dozvola

– Koliko mi je poznato, HC je u fazi pribavljanja dozvola, a projekt, koji sam proučio, u temeljnim crtama predviđa pomicanje zatonskog ulaza/izlaza za dvadeset metara desno, u pravcu Vodica, očito do točke bolje preglednosti. No, bit će zatvoren postojeći izlaz s parkirališta "Panorame" na D8, a na sredini ceste predviđena su dva umetnuta traka za skretanje desno prema "Panorami" i lijevo za Zaton – objašnjava Dukić. Problem je, ističe, upravo u tome, jer će vozači koji iz Zatona idu put Šibenika biti izloženi većoj pogibelji.

– Sada je manje opasno budući da vozilo koje s glavne ceste skreće za Zaton zaustavi cijelu kolonu te putnik do Šibenika lako može presjeći cestu. Nakon rekonstrukcije križanja, međutim, promet će nesmetano teći mimo vozila koja namjeravaju skrenuti i u tome leži dodatna opasnost prigodom uključivanja na D8 iz Zatona i Rasline. Govorim kao čovjek koji je svakodnevno upućen na taj put i nisam jedini u Zatonu koji tako misli. Uza sve poštovanje prema prometnim stručnjacima, mi ovdje ipak svakodnevno živimo i vozimo – ističe Dukić.

Smatra da bi najbolje rješenje bilo da se cijelo zatonsko raskrižje pomakne prema Vodicama te da se na jednome mjestu objedine postojeći priključci za naselje Bogdanovići, zajedno s nedalekim skretanjem za Benkovac. Ovako, novac će se potrošiti a nećemo dobiti ništa, uvjeren je Boris Dukić, dodajući da bi bilo lakše kada bi se vozači na toj dionici pridržavali ograničenja brzine od 50-60 kilometara na sat. Za nevolju, praksa pokazuje sasvim drukčije.

Nas ništa ne pitaju

Domaće ljude, Zatonjane i Raslinjane, nitko ne pita za mišljenje. Mjesna samouprava ne pripada "javno-pravnim institucijama" koje HC po zakonu obavještava da im dostave listu vlastitih posebnih uvjeta prigodom ovakvih zahvata. Dukić je, nakon saznanja da je projekt zgotovljen, na svoju ruku otišao do šibenske ispostave HC-a i razgledao prometno rješenje, no, koliko je upućen, primjedbe je imao Grad Šibenik.

Na zatonskom raskrižju s pogledom na hotel "Panorama" sastali smo se oko 10 sati, a četrdesetak minuta poslije, dotad ne osobito gust, promet je na toj dionici postao kaotičan i sve je više turista u razgledavanju mosta prelazilo Magistralu, željnih što boljeg vidikovca za upravo fantastičan pogled na Šibenik, nizvodno prema jugu.

Dukićevo razmišljanje o prometnom rješenju koje bi objedinilo nekoliko osjetljivih prometnih točaka, barem zasad može stajati jedino na listi lijepih želja, budući da je projekt – potvrdila nam je Irena Mudronja, voditeljica šibenske ispostave HC-a – u poodmakloj administrativnoj fazi i za nekoliko mjeseci, predviđa, ide u realizaciju.

– Još nije poznata vrijednost radova. Tek nam predstoji izrada izvedbenog projekta, a lokacijsku dozvolu koja je definirala rješenje smo pribavili – kazala je Irena Mudronja, ne upuštajući se u daljnje komentare.

Tri stručnjaka, tri različita rješenja

Dogradonačelnik Danijel Mileta potvrdio je Dukićevu informaciju, dodajući da su neki posebni uvjeti Grada Šibenika adresirani HC-u u vezi s rekonstrukcijom zatonskog križanja prihvaćeni, a neki ne. Gradska uprava odobrila je projekt budući da je obuhvat u suglasju s prostornim planom, no s obzirom na to da je riječ o državnoj cesti, izvan ingerencija lokalne samouprave, postignuto je koliko se moglo, naglašava Mileta.

– Glavne smo primjedbe imali na dodatna skretanja, no sada je svako razglabanje bespredmetno. Odluku je HC donio te, općenito govoreći, svoje rješenje smatraju optimalnim u zadanim uvjetima i opsegu investicije. Svaki projekt uvijek može biti dorađivan: tri stručnjaka imaju isto toliko različitih mišljenja, nije novost, no da se svako uvaži i k tome još ispune zahtjevi sa strane, planovi nikada ne bi bili realizirani – zaključio je šibenski dogradonačelnik.

18. travanj 2024 20:22