Žrtve spajanja Združivanje Jadranske banke s Hrvatskom poštanskom bankom nekim je građanima, osim dugog čekanja u redu, stvorilo i dodatne, puno veće probleme: "Bivša žena iskoristila je grešku banke i ispraznila mi račun"

Žrtve spajanja
Pitali smo, HPB odgovara:
Rješavanje
prigovora
je u tijeku

Hrvatska poštanska banka je 5. travnja 2019. zaprimila prigovor gospodina Ivice Buvinića. Zaposlenici nadležnog Ureda za upravljanje kvalitetom usluge u HPB-u stupili su u kontakt s klijentom i rješavanje prigovora je u tijeku.
Pripajanjem JABA-e u HPB su preneseni podaci o klijentima i svim njihovim računima kao i o opunomoćenicima.
Banka nije u mogućnosti objaviti informacije iz poslovnog odnosa s klijentom radi obveze čuvanja bankovne tajne. Možemo odgovoriti da, ukoliko su klijenti dali punomoć po računu i nisu je ukinuli za vrijeme poslovanja s JABA-om, ta je punomoć važeća i Banka osigurava daljnje poslovanje i opunomoćenim osobama (raspolaganje novčanim sredstvima po računima, izdavanje kartica po računima i dr.) - stoji u očitovanju HPB-a.

Šibenska Jadranska banka od 1. travnja 2019. tek je povijesna činjenica. "Utopljena" je u Hrvatsku poštansku banku s kojom se, kako bi se, eufemistički reklo, združila. Spajanje dviju banaka je obavljeno, logo Jadranske banke zamijenjen je logom HPB-a kao jedinog dioničara JABA-e, a sva imovina, prava i obveze šibenske banke, preneseni su na HPB.

Poslovnice nekadašnje Jadranske banke danima su pod opsadom klijenata. Proces tranzicije čini se težim i kompliciranijim negoli se očekivalo, a neki Šibenčani svjedoče i iznimnim neugodnostima koje su doživjeli zbog "nespretnosti" prijelaznog razdoblja banke.

Šok na bankomatu

Ivica Buvinić jedan je od onih koji su odlučili svoje iskustvo s "novom" bankom podijeliti s javnošću, ponajviše zato da bi ohrabrio i druge koji su se našli u istoj situaciji. Buvinić je na svoju kućnu adresu, nakon fuzije dviju banaka, dobio dvije debitne Mastercard beskontaktne kartice po transakcijskom računu Hrvatske poštanske banke, s pripadajućim PIN-om, kao bivši klijent Jadranske banke. Te dvije kartice naoko se ni po čemu nisu razlikovale, u što smo se i sami uvjerili. Obje su naslovljene na Ivicu Buvinića, obje su posve istog dizajna i boje, a jedina razlika među njima je u broju kartice. Jedna kartica je, međutim, kartica vlasnika računa, a druga je kartica punomoći. No, koja nije moguće znati ako ne odete izravno u banku. Neki su građani, ne znajući o čemu se radi i ne primjećujući razliku, umjesto u banku, u kojoj su danima već nepregledni redovi, iz praktičnih razloga otišli na bankomat podići novac. I tu su nastali pravi problemi...

I Buvinić, s karticama u džepu, odlazi na bankomat i otkriva da mu je jedna kartica u minusu za osam tisuća kuna, a da na drugoj, također, na svoje ime i prezime, ima 15.122 kune. No, on zna da nema taj novac, i ne shvaća što se zapravo događa. Nema drugog načina da dozna, nego da ode u banku...

Slučaj gospođe Zdenke

- Red je ogroman, nema mu kraja. Jedan šalterski radnik pita nas čekamo li svi novac. Odmah odgovaram da ja ne čekam, trebam samo informaciju. Vodi me u ured, kazujem mu što me muči i utvrđujemo da je s moje kartice (vlasničke) skinuto osam tisuća kuna, a da je druga kartica punomoći za koju me ovlastila moja susjeda, gospođa Zdenka Petković, i na njoj je 15.122 kune. No, otkrivamo i da je s njenog računa netko podigao 2400 kuna, a ubrzo ćemo ustanoviti da je to izvjesni Boris Ožegović, koji je, također, svojedobno bio od nje opunomoćen za podizanje novca, ali je ta punomoć otkazana. I Ožegović je, kao i ja, dobio dvije kartice HPB-a na svoje ime i prezime, i nije mogao znati koja je njegova,a koja je kartica punomoći. Podigao je 2400 kuna i kad se utvrdilo da je to uzeo s računa gospođe Zdenke, kao nekadašnji opunomoćenik, pred bankarskim službenikom odmah joj je novac vratio, jer se radilo o klasičnoj, slučajnoj pogrešci - priča nam Buvinić.

No, što je s njegovim računom koji je "olakšan" za osam tisuća kuna?
- Dogodilo se da je moja bivša supruga, s kojom sam razveden već osam godina, podigla s karticom punomoći s moga računa osam tisuća kuna. A punomoć sam joj oduzeo prije 10 godina, dvije godine prije rastave, i vratio karticu banci, pa ona više nije mogla imati pravo podizati novac s moga računa. Ali, očigledno je i ona dobila dvije kartice na svoje ime, kao i mnogi drugi klijenti bivše Jadranske banke, pa se jednostavno poslužila katicom punomoći koju već godinama nije imala. Zbog svega sam - navodi nam oštećeni Šibenčanin - sutradan ujutro otišao u banku i predao prigovor.

Nedozvoljeni minus

A u prigovoru Ivica Buvinić piše: Ulažem prigovor zbog toga što ste vi kao banka neovlašteno poslali karticu punomoći mojoj bivšoj supruzi od koje sam se rastao 5. travnja 2012. Dvije godine prije sam joj oduzeo karticu punomoći i čekove te ih vratio na šalter Jadranske banke Šibenik. Ona je iskoristila trenutak koji ste joj vi omogućili te s moga računa neovlašteno podigla 8000 kuna i dovela me u totalno nedozvoljeni minus. I ja sam sada ostao bez sredstava za život, a još plaćam kamatu nedozvoljenog minusa. Vi ste trebali meni poslati karticu ovlaštenja pa da ja s njom raspolažem ili da je poništim. Prvenstveno se vodim time da sam ja vlasnik računa i nisam vas ovlastio da nešto radite u moje ime. Trebali ste meni, i drugim vlasnicima računa, poslati obavijest da šaljete kartice punomoći. Na karticama se ne vidi koja je kartica punomoći a koja kartica vlasnika računa. S ovim slučajem sam spreman izaći u javnost pod punim imenom i prezimenom - poručio je u prigovoru Buvinić.

 

 

Već sutradan, nazvala ga je direktorica Ureda za kvalitetu poslovanja HPB-a Tanja Šantek i zamolila za strpljenje, s napomenom da HPB svojim klijentima uvijek izlazi u susret, ali im je potrebno malo vremena da obave provjeru njegove kartice punomoći koju je koristila bivša supruga i da vide je li doista bila otkazana. Najavila je, kako priča Buvinić, i mogućnost da mu novac bude vraćen na račun.

Samohrani sam otac

Nakon desetak dana, napokon ga zovu iz sjedišta HPB-a u Zagrebu kako bi ga obavijestili da su mu uputili pismo s povratnicom u kojem ga mole za još malo strpljenja, priznaju svoju pogrešku i najavljuju da će mu neovlašteno skinuti novac s računa biti isplaćen.

- Vjerojatno su me na taj način htjeli umiriti kako ne bi sa svojim slučajem izlazio u javnost, ali, zbog svih onih kojima se dogodilo što i meni, a koji ne žele da njihovo ime bude u medijima u bilo kakvom kontekstu, odlučio sam javno ispričati što mi se dogodilo i tako pomoći i drugima koji se možda još pitaju što ih je zateklo - kaže Buvinić.

Osnovna greška banke je, smatra, što nije kartice slala na adrese vlasnika računa, čime bi se ovakvi neugodni nesporazumi izbjegli

- Mogao sam i ja, sasvim slučajno, "očistiti" račun gospođe Zdenke čiju punomoć imam, i kojoj na svaki način stojim na usluzi. Dobri smo susjedi i ne vidim zašto ne bi jedni druge pomagali. I zamislite sada da sam se, zbog površnosti banke, a ne svojom krivnjom ili namjerom, i ja našao u situaciji u kakvu je došao njezin bivši opunomoćenik Boris Ožegović. Kako bi mi ubuduće vjerovala? Neugodno je to, ružno, takve stvari se ne smiju događati. Samohrani sam otac, u mirovini i nemam novaca - žali se Buvinić.

Ako za koji dan dobijem novac natrag, neću tužiti banku, ali, bude li to trajalo, idem u sudski spor - na kraju će naš sugovornik.

Naslovnica Šibenik