StoryEditorOCM
ŠibenikSTRIKANE, ŠTA JE OVO?!!

Novica Ljubičić: račune za studeni svi će dobiti za koji dan, stiglo je 9800 kanti a uskoro stižu i podzemni kontejneri za Stari paraz, mulo Krke i druge lokacije

Piše Katarina Rudan
11. siječnja 2019. - 20:21

Kad je bilo jasno da će zaista 1. studenoga 2018. godine na snagu stupiti Vladina Uredba o gospodarenju komunalnim otpadom, te da odgode više neće biti, u većini gradova i općina u Hrvatskoj nastala je prava panika!
Ona nije mimoišla niti grad Šibenik i njegovo komunalno poduzeće za koje se ne može reći da su spremno dočekali taj famozni dan "D". Priznaje to i danas Novica Ljubičić, direktor gradskog poduzeća "Zeleni grad Šibenik", koji kaže da ovih dana imaju puno problema. Grintaju i korisnici i davatelji usluga, a u konačnici se ipak slažu da je potrebno vrijeme i strpljenje dok sustav ne zaživi te da su upućeni jedni na druge.

Doduše, ima građana koji savjesno postupaju sa otpadom kojeg proizvedu u svojem domaćinstvu, ali ima i onih drugih. Na primjer, jedno od mjesta u samom srcu Šibenika koje "bode oko" jesu kontejneri na Starom pazaru koji bi - kako je "Zeleni grad" najavio - do početka turističke sezone trebali biti zamijenjeni podzemnima. Ne samo da su prepuni smećem, već je svake večeri oko njih smeća koliko ga ima i u njima. Osim što je to ružna slika u glavnoj gradskoj ulici nadomak Poljani, mogući je i izvor zaraze. Uz to, oko kontejnera i u njima može se vidjeti svega i svačega. Kako tomu stati na kraj, pitali smo direktora Ljubičića.

- Poznato je da su ti kontejneri namijenjeni stanovnicima dijela stare gradske jezgre. Ali, svjedoci smo da tu smeće odlažu i drugi građani koji možda imaju kante, ali ih ne pune. Ili, u tim kontejnerima i oko njih naši djelatnici pronalaze i šutu te drugi otpad iz kuća koje se obnavljaju i pretvaraju u apartmane. Navečer ti kontejneri "kipe", praznimo ih svaku noć, a sutradan je ista situacija. Slična je situacija i u Ulici Ante Starčevića, kod Jadranske banke te na obali, na mulu Krke. Ali, i tomu ćemo do ljeta stati na kraj, kaže Ljubičić. Naime, "Zeleni grad" je proveo natječaj za nabavku podzemnih kontejnera i do kraja tjedna bi trebala biti donesena odluka o dobavljaču te potpisan ugovor.

Ruglo na Starom pazaru

- Rok isporuke je 90 dana, a u tom vremenu ćemo s Društvom arhitekata odrediti lokacije za postavljanje podzemnih spremnika na Starom pazaru. I na drugim lokacijama u gradu podzemne spremnike postavit ćemo do turističke sezone. Također, u svim naseljima izvan grada, posebno u turističkim mjestima, do sezone ćemo povući stare kontejnere, a domaćinstvima podijeliti kante - kaže Ljubičić.
Uhodavanje novog sustava i načina prikupljanja i naplate odvoza komunalnog otpada jedan je od razloga kašnjenja računa za pruženu uslugu u studenome. Prvi računi građanima su počeli stizati pred Božić, a neki ih još nisu dobili.

- U srijedu smo poslali zadnjih oko 900 računa za studeni. Sve skupa je kasnilo zbog novog načina obračuna, točnije elektroničke obrade, koja podrazumijeva da na računu mora biti točan datum, vrijeme i mjesto pražnjenja spremnika. Dogodilo se da, primjerice, u Lepenici imamo tri kuće na jedan kontejner u krugu od 500 metara i elektroničkom obradom ispalo je da jedna baka ima platiti 300 ili 400 kuna za odvoz smeća. To je previše i nemoguće je da jedna osoba toliko plaća, pa smo morali sve ručno provjeravati i obračunavati. Sasvim je drugačija situacija tamo gdje na jedan kontejner ima 30 i više kućanstava - kaže Novica Ljubičić i dodaje da će se vrlo brzo i tom problemu stati na kraj. Naime, "Zeleni grad" je naručio, a ovih je dana u njihov prostor na Biocima i stiglo 9800 spremnika, odnosno kanta za smeće od 80, 120 i 240 litara.

- Ovaj tjedan smo počeli dijeliti kante u izvangradskim naseljima i do danas su podijeljene u Konobama, Grebaštici i Jadrtovcu, a u sljedećih mjesec dana bit će podijeljene u svima. Tada s obračunom i izdavanjem računa neće biti problema. Zapravo je najbolje i najpravednije za korisnike da, ako imaju uvjete, uzmu svoju kantu za miješani otpad jer plaćaju točno onoliko koliko smeća i naprave - istaknuo je Ljubičić i pozvao Šibenčane koji nisu dobili kantu ili žele zamijeniti veću za manju i obratno, da dođu u "Zeleni grad" i dobit će ono što im je potrebno.

Prvi čovjek šibenskih komunalaca navodi da je nakon dva mjeseca novog načina naplate odvoza smeća, rano govoriti tko će više, a tko manje i zašto, plaćati ovu komunalnu uslugu.

Kante po domaćinstvima

- Znamo da se do 1. studenoga odvoz smeća plaćao po članu domaćinstva, a od tada je po volumenu. Ono što smo primijetili je da od tog datuma imamo puno više korisnog otpada, što znači da su građani počeli odvajati otpad, a time će imati manje pražnjenja spremnika i manje račune. Naša je pretpostavka da će od ukupno 15.000 domaćinstava, stalnih korisnika naših usluga njih oko 9000 plaćati manji iznos, u rasponu od tri do 30 kuna, u usporedbi sa starim računima. Građani po prvi put sada mogu znati koliko će platiti uslugu odvoza smeća jer imaju fiksni dio računa te varijabilni koji ovisi o broju pražnjenja spremnika - navodi Ljubičić.

Posla je još puno, baš kao i problema, a kad je riječ o građanima koji svoje smeće ostavljaju pred tuđim vratima ili po ulicama u staroj gradskoj jezgri, direktor "Zelenog grada" smatra da bez kazni neće biti napretka.

- Situacija je puno bolja nego što je bila na samom početku, ali mislim da reda - posebno u staroj gradskoj jezgri - nećemo moći uvesti bez pomoći komunalnih redara. To su iskustva i drugih komunalnih poduzeća u Hrvatskoj i o tomu ozbiljno razmišljamo - na kraju će direktor Novica Ljubičić.


Oko 24.000 korisnika usluga
Na svojem popisu korisnika usluga prikupljanja i odvoza komunalnog otpada "Zeleni grad" Šibenik ima oko 24.000 korisnika. Najveći je broj takozvanih stalnih korisnika, a to su domaćinstva kojih je oko 15.000, povremenih korisnika je 5000, gospodarskih subjekata 1800, te oko 2200 apartmana.


Građani duguju četiri milijuna kuna
Na kraju svake kalendarske godine bivša "Čistoća", a danas "Zeleni grad", svojim korisnicima usluga šalju "čestitku" ukoliko nisu podmirili svoje obveze.
- Dugovanja je uvijek bilo, a bojim se da će tako biti i dalje. Da ne bi otišlo u zastaru, mi na kraju svake godine korisnicima šaljemo obavijesti o dugovanju, a ako u određenom roku ne podmire svoj dug ide se na ovrhu. Postupamo prema svima jednako, i prema fizičkim i pravnim osobama. Moram reći da ovrha ima puno, ali se u zadnje vrijeme taj broj ipak smanjuje u odnosu na ranije. Sama naplata kod građana je porasla sa 74 na 80 posto, a fizičke osobe, zaključno s 30. listopadom, prošle godine duguju nešto više od 4.000.000 kuna - kaže Ljubičić.

26. travanj 2024 08:06