StoryEditorOCM
Šibenik"Bombe" u prometu

Šibenčani nezadovoljni s javnim prijevozom i ATP-u poručuju neka s ulica ukloni stare, opasne autobuse, poput tempiranih bomba 

8. prosinca 2018. - 16:11

U Danilu Kraljicama prije nekoliko dana planuo je "Autotransportov" autobus koji je prevozio školarce. Na sreću, 20-ak putnika napustilo ga je čim je iz motora suknuo dim, pa je požar "progutao" samo autobus. Vatrogasci, koji su po dojavi stigli na lice mjesta, nisu ga mogli spasiti.
Taj incident koji se, na sreću, nije pretvorio u tragediju, ponovno je aktualizirao pitanje organizacije i kvalitete šibenskog gradskog prijevoza kojim je dio građana izrazito nezadovoljan. Bio je to i povod Jošku Šupi, prvom čovjeku šibensko-kninskih socijaldemokrata, da s konferencije za novinare preporuči gradonačelniku Željku Buriću da se "ostavi maštanja o elevatorima i žičarama, spusti na zemlju i suoči s opasnostima kojima su izvrgnuti građani koji se voze u tempiranim bombama". Poteštatu nije zaboravio spočitati i neispunjeno obećanje o reorganizaciji i modernizaciji gradskog prijevoza. Što na tu temu kažu u šibenskoj gradskoj upravi, koja je koncesijom gradski prijevoz putnika povjerila "Autotransportu", a kako se o razini prijevozničkih usluga referiraju u samom ATP-u, saznali smo upravo tim redoslijedom.
Gradonačelnik Burić konstatirao je u startu nezadovoljstvo gradskim prijevozom te brojne prijepore i razgovore na relaciji Grad - "Autotransport". Podsjetio je, aludirajući na Šupine izjave, da je situacija pred početak njegova gradonačelničkog mandata bila višestruko dramatičnija.

Javio se samo jedan

- U to vrijeme nije bilo "Autotransporta", a gradskim prijevozom se bavilo nekoliko (pod)koncesionara s kojima su putnici bili izrazito nezadovoljni. Vladao je potpuni nered. Čini se da su ljudi iz SDP-a zaboravili na te probleme. U svakom slučaju, javni prijevoz u Šibeniku, gradu ovakve konfiguracije, nije tako jednostavna niti lako izvediva priča. Kako god je u konačnici posložili, definitivno nije ekonomski isplativa. To je dobro poznato i pretendentima za koncesiju u toj djelatnosti. Na raspisani natječaj javio se samo jedan, i to "Autotransport" koji grad Šibenik subvencionira značajnom količinom novca, ne samo direktnim izdvajanjem 3 milijuna kuna iz gradskog proračuna, nego i davanjima za povlaštene karte umirovljenika, učenika, studenata - rekao je Burić.
Osnivanje prepoznatljive gradske komunalne tvrtke koja bi se, umjesto koncesionara, prihvatila prijevoza putnika na području grada ideja je od koje se nije odustalo. S obzirom na to da je riječ o ekonomski neisplativoj djelatnosti i ogromnim proračunskim izdvajanjima za tu namjenu, u ovoj se fazi, dodaje gradonačelnik Burić, tom temom bave konzultantske tvrtke i resorni stručnjaci. Propituje se i mogućnost apliciranja za sredstva iz određenih fondova. Istodobno se razmišlja i o drugom rješenju kojim bi se "Autotransport" kod raspisivanja novog natječaja za dodjelu koncesije ugovorom obvezao na znatno više standarde.
- Razlika između sadašnjeg funkcioniranja javnog prijevoza i slike prijevoza koju želimo svodi se na razliku interesa. ATP je privatna tvrtka koja se rukovodi isključivo komercijalnom niti vodiljom, a interes građana i interes lokalne samouprave je bitno drukčiji. Nama je primarni interes dostupnost, učestalost, pokrivenost određenog područja, a to je apsolutno u suprotnosti s ekonomskom logikom - jasan je Burić.

Nismo mi iznimka

U "Autotransportu" tvrde da se njihova prijevoznička tvrtka drži odredbi ugovora o koncesiji s gradom Šibenikom i svoj posao obavlja što je moguće profesionalnije. Osim priobalnog dijela malo je koja linija rentabilna, malo je i putnika, a administrativno područje grada značajno je veće i od zadarskog i od splitskog. Svota iz gradskog proračuna, sudeći po riječima Branimira Kneza, direktora ATP-a, nije osobito izdašna imajući u vidu sve te parametre zbrojene s podivljalom cijenom goriva.
- Javili smo se na natječaj i pristali na zadane uvjete, među njima i financijske, pa s tog aspekta nemamo što prigovoriti. Ipak, žalosti nas ta negativna percepcija "Autotransporta" i neargumentirano blaćenje našeg rada. Ne negiramo da nam se u pojedinim situacijama događaju kvarovi na vozilima, no oni se događaju i drugim prijevoznicima, a u odnosu na broj vožnji, to je zanemariva brojka. Ako će, međutim, 5 tisuća izvrsnih vožnji u javnosti proći nezapaženo, a jedna problematična završiti na svim portalima i, općenito, medijima, onda će to biti razlog takve percepcije. Zahvaljujući takvoj situaciji, nepoznato je da spadamo u rijetke prijevozničke tvrtke koje intenzivno obnavljaju vozni park. U samo dvije godine od stečaja "Autotransporta" zamijenili smo novima ili novijima čak 21 vozilo od ukupno 52 vozne jedinice, sve svoje obveze prema državi i 125 zaposlenika uredno podmirujemo, a u našoj privatnoj tvrtki radnici imaju kolektivni ugovor i objedinjeni su u tri sindikata - poentirao je Knez.


Osnivanje prepoznatljive gradske komunalne tvrtke koja bi se, umjesto koncesionara, prihvatila prijevoza putnika na području grada ideja je od koje se nije odustalo


Ne negiramo da nam se u pojedinim situacijama događaju kvarovi na vozilima, no oni se događaju i drugim prijevoznicima, a u odnosu na broj vožnji to je zanemariva brojka, kaže Branimir Knez, direktor ATP-a

25. travanj 2024 03:09