StoryEditorOCM
ŠibenikJavio se Dobra

Glasni zastupnik interesa otočana ne dijeli ružičaste tonove koncesionara linije za Žirje i Kaprije: Nećete nam zamazati oči šminkanjem broda i kavom!

24. studenog 2018. - 23:01

Očekivano, Anton Dobra, poduzetnik s otoka Žirja, šibenski gradski vijećnik i glasni zastupnik interesa otočana, ne dijeli ružičaste tonove kakvima su na konferenciji za medije predstavnici tvrtke "Catamaran Line" najavili novo, škojarima povoljnije i ugodnije razdoblje plovidbe nakon preuređenja katamarana "Komiza" u šibenskom NCP-u. Brod bi se trebao vratiti u brazdu za koji dan, najavljeno je na presici, no to ne znači – nitko ne može razuvjeriti Dobru – da Žirjani i Kaprijani neće i ubuduće ploviti kao građani drugog reda: sporije, izvan kriterija Pravilnika resornog ministarstva o brzobrodskim linijama i s upitnom sigurnošću, budući da se plovila toga koncesionara često kvare. Iskustva su do te mjere neugodna da otočani više nikome ne mogu vjerovati.

Na obnovljenoj "Komizi" putnici će tako, najavljuju iz uprave brodara, odsad moći popiti čaj i kavu, a bit će popravljen i niz sitnica koje nisu bile toliko uočljive, ali su značajne za komfor. Sigurnost plovidbe ionako nikad nije bila ugrožena, istaknuto je, a na te riječi Dobra, inače nekadašnji predsjednik Mjesnog odbora Žirja, kaže da ne zna bi li se smijao ili plakao.

Najlošija linija

– Kava, voda, čaj i šminkanje broda riješit će problem? To je da čovjek ne povjeruje, jer ono što nama treba jedino je razmjerno brzo i sigurno prometovanje!

Nije poznato, navodi, zašto se "Komiza" toliko često kvarila i što je bio uzrok nedavnoj nezgodi kada je zamjenski "For" iste kompanije udario o mul na Kapriju, ili prije dva mjeseca kad je, opet "Komiza", ostala plutati bez porivne snage.

 

 

Po Dobrinu mišljenju, najprije će biti da ista priča ide dalje, samo s "Komizom" ušminkanom ne bi li se sakrila srž problema. I uvjeren je da to na kraju neće dobro završiti, jer "Catamaran Line" raspolaže dotrajalim brodovima.

–To je definitivno najlošija linija na Jadranu, ne mislim samo ja tako. Očito, nema tu sigurnosti, a vozi se prema starom plovidbenom redu, otprije sedam, osam godina, što u naravi znači da plove brzinom od 13, 14 čvorova umjesto 22, što je kriterij za brzobrodsku liniju prema Pravilniku resornog ministarstva.
Najviše zabrinjava to što iz šibenske gradske uprave i Županije nitko nikada nije zatražio sastanak na kojem bi se okupili predstavnici brodarske kompanije, Lučke kapetanije, Agencije i Ministarstva. Otočani su usamljeni, bez potpore politike svoga administrativnog središta i županije – naglašava Anton Dobra.

Nagovještaj obrata

U posljednji trenutak prije "točke na i" ovoga teksta stiže nagovještaj povoljnog obrata ovog vječitog ponavljanja uvijek iste, otužne pjesme na liniji 9502.

Dobru je, naime, nešto poslije našeg razgovora, kontaktirao Igor Lučić, voditelj sigurnosti u "Catamaran Lineu", razgovarali su i Lučić je spremno dao izjavu za SD. Ako već šibenska politika dosad nije inicirala nikakav sastanak, hoće "Catamaran Line": prijedlog za radni susret je iz tvrtke još prije neki dan upućen šibenskoj gradskoj upravi, Županiji, resornome ministarstvu i Agenciji za obalni linijski promet, obaviješteni smo.

– Otvoreni smo za sve razgovore za poboljšanje uvjeta putovanja na liniji 9502. Ali na prvome mjestu treba sagledati potrebe Žirja i Kaprija te da se u tom pravcu planira nabava, pa i ciljana izgradnja manjih, primjerenijih brodova od "Komize" i ostalih istoga tipa. Upravo takve, međutim, za ovu liniju zahtijeva Ministarstvo i brodaru su vezane ruke sve dok država ne postavi drugačije uvjete. Jednako je i u vezi s putnom brzinom, o čemu Lučić podvlači da zbog gustoće otoka u šibenskom akvatoriju ne smije biti veća, osim ako se ne prekrši propisano ograničenje. No, značajne uštede u gorivu i vremenu dale bi se postići promjenom rute, što je Dobra predlagao još prije nekoliko godina, no imao je žestoku opoziciju u predstavnicima Kaprija. Nisu pristali zbog toga što bi drugačija ruta, pučinskom stranom Zmajana i Obonjana, Žirjanima skratila vožnju na svega 40 minuta, a put do Kaprija ostaje u tom slučaju istog trajanja, jedan sat, budući da bi brod prije doticao Žirje, za razliku od sadašnjeg redoslijeda.

– To je jedino rješenje za ovaj akvatorij, uz preduvjet da odgovara otočanima. I da se država napokon, u maniri dobrog gospodara javnim novcem, odluči presjeći stvar ako nečije nezadovoljstvo ovakvim prijedlogom prekorači svaku realnu mjeru – zaključio je Lučić.

19. travanj 2024 01:49