StoryEditorOCM
ŠibenikŽirjani u kupe, Kaprijani u špade

Uzaludna bodulska želja za promjenom reda plovidbe; Prema Žirju već godinama plove najstariji, najsporiji i najneudobniji brodovi i trajekti na Jadranu

Piše Ivo Mikuličin
17. listopada 2018. - 20:19

Žirjani (i ostali otočani) u kupe, a Kaprijani (tko zna koji put) u špade, dok su gradski čelnici, državna agencija i brodski prijevoznici samo (ne)zainteresirani kibici u bodulskoj partiji karata (čitaj: višegodišnjim pokušajima da se promijeni red plovidbe prema šibenskim otocima).

Tako bismo slikovito mogli nazvati ne tako davno održan sastanak na razini grada Šibenika, na kojemu su Žirjani još jednom uzalud predložili novi red plovidbe, a na kojemu se Kaprijani nisu ni pojavili.

Samo je predsjednik Mjesnog odbora Dinko Jelovčić poslao kratki dopis, u kojemu su Kaprijani za ostanak na snazi dosadašnjeg reda plovidbe prema Kapriju i Žirju.

A Žirjani tvrde da imaju itekako valjane razloge za promjene u idućoj godini. Uz napomenu da red plovidbe i nije jedini problem, kad je riječ o povezanosti najudaljenijih malih naseljenih otoka šibenskog arhipelaga.

– Prema Žirju već godinama, da ne kažem desetljećima plove najstariji, najsporiji i najneudobniji brodovi i trajekti na Jadranu. Pravilnikom o održavanju (brzobrodskih) linija na Jadranu propisano je da brodovi na relaciji dužoj od 12 milja ne smiju ploviti brzinom manjom od 21 čvora, a trajekt za Kaprije i Žirje vozi upola sporije. Istodobno Komiža na tzv. brzobrodskoj liniji plovi brzinom od 14 čvorova. Zar nije, onda, razumljivo nezadovoljstvo Žirjana, kad je prije dvadesetak godina hidrogliser "Mislav" stizao na otok za manje od jednog sata – oglasio se Žirjanin Saša Jurat, kojemu problematika o kojoj je riječ nije strana, a koji predstavlja udrugu ŽOS (Žirje otok sreće).

Bolje rečeno, ambicioznu grupaciju mladih Žirjana, koji poslije ostavke predsjednika MO Žirje Ivana Dobre najviše brinu o svom otoku.

Koje su bitne promjene u redu plovidbe prema Žirju i Kapriju, a za koje su se Žirjani posebno zalagali!? Uz tvrdnju da je morski put do Kaprija i Žirja slične dužine, Žirjani traže da trajekt (i brzi brod) jednom najprije pristane u Kapriju, a drugi put u Žirju, te tvrde da bi se na taj način osigurala i ušteda goriva.

– To što predlažemo ne bi bila iznimka u povezivanju jadranskih otoka. Takva praksa već postoji na lošinjskom području. Brod na liniji Lošinj – Unije – Susak jednom pristaje najprije na Unijama, a drugi put prije "takaje" Susak – još jednom se oglasio Saša Jurat.

Zasad su žirajski vapaji uzaludni. O tome svjedoči dopis, što ga je potpisala Paula Vidović, ravnateljica Agencije za obalni linijski promet, a koji govori o "nemogućnosti izmjene red plovidbe". Uz napomenu da se gospođa Vidović, baš kao i Dinko Jelovčić, predsjednik MO Kaprija, nije pojavila na šibenskom sastanku, koji su ostali boduli ocijenili izuzetno važnim.

Zbog svega navedenog Žirjani razmišljaju i o sudskoj tužbi. Pogotovu, što su, za razliku od niza drugih situacija, koje su i dovele do zastoja rada Mjesnog odbora Žirja, ovaj put svi jedinstveni. Neovisno o stranačkim bojama.

25. travanj 2024 17:01