StoryEditorOCM
ŠibenikOSLOBODITE BIŽOTOVU DIZALICU

Bura u šibenskom Docu: Vlasnici većih i težih drvenih brodova imaju problem, jer je trotonska dizalica već danima pod ključem

Piše i snimio Branimir Periša
27. rujna 2018. - 12:57

Dolačani imaju problem, barem vlasnici većih i težih, mahom drvenih brodova, a ima ih dosta. Trotonska dizalica za izvlačenje brodova i maleni škver obrtnika i koncesionara Borisa Grčića Bižota, već danima je pod ključem i neće raditi do daljnjeg zbog zabrane inspekcije Lučke kapetanije, premda Bižot ima uredni ugovor s gradskom upravom još od 2002. godine, kada je taj dio obale još uvijek bio javna površina. U međuvremenu je, međutim, određena granica pomorskog dobra, te je Grčićeva djelatnost, budući da nema koncesiju za korištenje obale od mjerodavnog županijskog organa, za inspekciju nelegalna.

Da bi moglo doći do sadašnje zavrzlame, dalo se nazrijeti u našem tekstu o istoj temi početkom srpnja, kada su sugovornici izrazili bojazan da više neće imati svoju dizalicu, a iz Grada je stigao umirujući odgovor da im je nitko neće odnijeti, nego naprotiv, ta je djelatnost predviđena i u recentnim izmjenama GUP-a unesenim radi skorog početka projekta sanacije Doca protiv poplava.

Drugim riječima, zastoj u radu Dolačanima dragocjenog servisa, koji im je na usluzi barem pola stoljeća, može biti jedino privremen, no dva mjeseca poslije slijed događaja razuvjerio je sve koji su mislili drukčije, ako ih je uopće bilo.

Trenutačno, vlasnici spomenutih, težih brodova, poput Vinka Marenzija, kojemu je Bižotov brodski servis pred kućom, brodicu mogu izvući na suho radi održavanja jedino u "Solarisovoj" marini, i to za trostruko veću cijenu od Grčićeve. Budući da je zbog izgradnje komunalne lučice "Vrnaža" u Mandalini tamošnja javna dizalica demontirana, ostalima preostaje jedino ona manje nosivosti u Zatonu, dok u zablaćkoj sportskoj lučici "Mojač" tu uslugu mogu omogućiti jedino članovima sportskog društva.

– Riječ je o nemalih 2,5 tisuća kuna, ili 350 eura, za svega tri dana zadržavanja na suhome, no to je jedino što mi preostaje, jer imam drveni brod. Držim ga članom obitelji i uređujem dvaput godišnje, kud puklo da puklo! – govori Marenzi, dodajući da su na Bižotove i neprilike Dolačana u Gradu nezainteresirani.

Njegova inicijativa za peticiju koju bi Dolačani sa zahtjevom da im se u dizalicu ne dira adresirali na gradsku upravu ponukala nas je na spomenuti tekst u srpnju, no nikad nije stigla do Grada, premda je skupljeno 200 potpisa. Kako objašnjava Marenzi, odustao je na Bižotovu zamolbu jer je smatrao da mu u tom trenutku dizanje prašine oko njegova obrta može još više naštetiti. Iz istih razloga Marenzi nije iznio neke pojedinosti s kojima je upoznat, te nas je uputio na Grčića, a on je pristao kazati jedino toliko da je ovih dana bio pozvan u Zadar, da u mjerodavnoj područnoj financijskoj službi dade iskaz na temelju kakvog ugovora koristi pomorsko dobro u Docu.

– Nisam kažnjen, no ne smijem raditi – kazao je kratko Grčić i dopunio da granice pomorskog jesu utvrđene, ali nisu upisane u zemljišnik! Prema tome, moj ugovor s Gradom trebao bi još uvijek biti valjan, no o svemu sam spreman govoriti tek za nekoliko dana – izjavio je Bižot.

A tada će, ostao je i pomalo tajanstvenim, na vidjelo iznijeti pravu pikanteriju iz dolačkog miljea povezanu s njegovim aktualnim peripetijama.


LUČKI KAPETAN BALJKAS:
Ako je pokrene, ide mu prijava
– Točno je, ako dizalica bude operativna, Grčiću prijeti prekršajna prijava – potvrdio je lučki kapetan Robert Baljkas, čija mu je inspekcija prije više od godinu dana zabranila rad, bez obzira na to što granice pomorskog dobra nisu sudski uknjižene.
U ovom slučaju to nije važno, jer je riječ o neospornom pomorskom dobru, na svega dva metra od mora te je postupanje inspekcije neupitno, objasnio je Baljkas, dodajući da u sljedećem vremenu nitko, pa ni Grčić, ne može zatražiti potrebnu koncesiju za tu djelatnost. Naime, uskoro u Docu počinju radovi na rekonstrukciji mandroća i dijela obale, te će dizalica ionako biti demontirana. Nakon toga, obalni pojas Doca dolazi u nove uvjete, pod upravu Županijske lučke uprave, a nova dizalica, koliko mu je poznato, bit će smještena na drugom mjestu, zaključio je kapetan Baljkas.
Slično njemu uostalom na stranicama Šibenskog lista poentirao je i Željko Dulibić Crni, ravnatelj Županijske lučke uprave, najavljujući radove u Docu.
– Što se mene tiče, izvlačilište brodova s dizalicom može ostati i dalje ako gradska uprava tako odluči u prostornom planu. Doduše, ne vidim kako se to može uklopiti u štekate kafića i restorana i osobno mislim da će za servisiranje brodova i Dolačanima najbolja biti dobro opremljena buduća lučica u Vrnaži – izjavio je Dulibić.


ŠTO KAŽU U GRADU
Nećemo ići protiv želja građana
– O zabrani ništa ne znamo, nemamo nikakvu službenu obavijest o tome – kaže Ante Čipčić iz Upravnog odjela za gospodarenje gradskom imovinom, osim što su financijskoj službi u Zadru potvrdili stari ugovor s Grčićem.
Očekivalo se, ističe, da će dizalica u Docu, premda nema potrebnu koncesiju, nego ugovor za korištenje javne površine, raditi barem do otvaranja velikih radova u Docu, međutim, Grčića je inspekciji prijavio vlasnik obližnjeg restorana "Šešula", premda mu je ovaj ustupio dio svoje površine za terasu. Da Bižot to nije odobrio, "Šešula" ne bi imala sadašnji štekat koji uredno plaća gradskoj upravi, no to se, nažalost, dogodilo i gradska uprava se ne može upletati izvan svoje mjerodavnosti. A što se tiče opstanka dizalice u Docu i nakon rekonstrukcije obale, uvjeren sam da gradonačelnik neće ići protiv želja Dolačana, izjavio je Čipčić.

18. travanj 2024 22:59