KAOS UZ BARONE Prometna gužva, nered i nekultura, nedovršena cesta, automobili parkirani gdje njihovim vlasnicima najviše odgovora... to je stanje oko šibenske tvrđave, dok se odgovorni brčkaju u moru

KAOS UZ BARONE

Prometna gužva, nered i nekultura, nedovršena cesta, automobili parkirani gdje njihovim vlasnicima najviše odgovora, a ne gdje drugim vozačima i pješacima ne smetaju!

Situacija je to koja posljednjih mjeseci sve više muči stanovnike 7. kontinenta, Tijatske, Istarske i okolnih ulica šibenskog Varoša, kao i onih iz susjednog Puta Vuka Mandušića koji vodi prema tvrđavi Barone. Problem je to s kojim se redovito susreću i brojni rekreativci, roditelji s djecom i vlasnici kućnih ljubimaca koji tu dolaze u šetnju, a sve više i brojni turisti koji u taj prometni krkljanac upadaju gotovo pred samim ulazom u tvrđavu Barone.

Nekadašnji mirni i uspavani dio grada prometno je postao značajno frekventniji prije pet-šest godina kada je Istarska ulica postala jednosmjerna te se preko nje više nije moglo prometovati prema centru grada, već obilazno, uz tvrđavu Barone, preko Šubićevca.

Obnovom te gradske utvrde i njezinim stavljanjem u funkciju prije dvije i pol godine, nekadašnji obiteljski kvart postao je zanimljiv i ostalim Šibenačnima te, naravno, turistima. No, vozila parkirana nekoliko metara ispred ulaza u tvrđavu, odnosno na ulici koja ima samo jedan prometni trak, ali je dvosmjerna, tu istu ulicu čine vrlo nepreglednom, a time i prometno nesigurnom. O tom prometnom kaosu, osobito u ljetnim mjesecima, svjedoče i portiri s tvrđave Barone.

- Nekada se dogodi da nam se parkiraju samo metar ili dva ispred ulaza. Kada ih zamolimo da se malo maknu, da ispred ulaza ostane više prostora, vozači obično negoduju. Uglavnom su to ili stanari kuća ispod tvrđave ili gosti nekih okolnih apartmana. Evo preko puta je trenutačno parkiran jedan crveni punto šibenskih registracijskih oznaka i na mjestu gdje je stao ometa preglednost. Samo što taj prostor nije u ingerenciji tvrđave. Mi imamo svoj parking iza tvrđave i on je zapravo za sve otvoren, ne samo za naše posjetitelje - govori Ivan Štrkalj, portir s Baronea.

Gorana Barišić Bačelić, ravnateljica Tvrđave kulture Šibenik, gradske ustanove koja upravlja šibenskim tvrđavama, kaže kako se do sada, na sreću, nikada nije dogodilo da se na Barone nije moglo ući zbog automobila, ali je svjesna prometnog nereda koji vlada oko tvrđave.

U svemu najdeblji kraj, kao i obično, izvlače pješaci koji se zbog automobila moraju uklanjati s ceste na kojoj nema nogostupa ili ih moraju zaobilaziti i hodati po kolniku kada vozila okupiraju, primjerice, odmarališta na stubama koje vode uz Put Vuka Mandušića. O borbi za svako parkirno mjesto i vozačkoj nekulturi, svjedoči i naguravanje automobila u raskrižju Puta Vuka Mandušića, Tijatske i Ulice 7. kontinenta. Nije poznato jesu li i u kojoj mjeri u gradskoj upravi svjesni svih tih problema.Tim dijelom grada, a on je sve samo ne zabačen i neatraktivan, gradski oci i komunalne službe očito baš i ne šeću često. Da je drugačije, vjerojatno ni ulica uz zapadni zid tvrđave ne bi noću bila u mraku sve donedavno. Pogotovo zato što je prije imala javnu rasvjetu, ali je uklonjena tijekom radova na obnovi i proširenju ulice uz taj dio tvrđave.

Na upite poslane gradskoj upravi o prometnom "krkljancu“ oko tvrđave Barone i okolnim ulicama, do zaključenja ovoga teksta nije bilo moguće dobiti odgovore.

Šef svih komunalaca Miroslav Lucić nije na poslu do ponedjeljka, a na godišnjem je i njegov suradnik, viši savjetnik za promet Ante Pražen.

Danijel Pivac, stručni suradnik za komunalno i prometno redarstvo, na kojeg nas je uputio Lucić, poručio je kako je on "frižak“ u Uredu za komunalne poslove i da se zna za što je tko odgovoran te je zamolio da se svi upiti proslijede gradskoj press službi.

To je i učinjeno, a u telefonskom razgovoru s pročelnicom Mladenom Baran Jakelić, koja je također na godišnjem, bilo je jasno kako za podrobnije informacije ipak treba čekati ponedjeljak i povratak mjerodavnih s odmora.

Naslovnica Šibenik