StoryEditorOCM
ŠibenikNovi projekt

Stiže više avio gostiju: S EU novcem do izravne autobusne linije za aerodrome najbliže Šibeniku

24. svibnja 2018. - 12:56

Projekt "Step Up" je, kada se usporedi s nekim drugim projektima koje provodi Grad Šibenik s EU novcem, projekt manje vrijednosti. Nema tu svima dragih milijuna, kojih su političarima puna usta – riječ je tek o nekih 120 tisuća eura, od čega 85 posto financira EU, iz programa prekogranične suradnje Italija – Hrvatska.

No, zato, veli nam Petar Mišura, pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo grada Šibenika, to sve skupa nadoknađuje – konkretnošću.

"Step Up" je zapravo projekt kapitalizacije prethodnog projekta "Intermodal", iz prethodnog razdoblja, iz programa "IPA Adriatic". Projektom "Step Up" zapravo se nastavlja priča prometnog povezivanja različitih prijevoznih sredstava, pa će se u sklopu projekta raditi jedna aplikacija koja bi trebala objedinjavati redove vožnje različitih prijevoznika u programskom području Hrvatske i Italije, s mogućnošću prodaje zajedničkih karata.

– Ono što je važno za grad Šibenik jest provođenje pilot-projekta povezivanja grada sa susjednim aerodromima, onim u Kaštelima i u Zemuniku. Njih, kada je riječ o udaljenostima, možemo slobodno zvati i smatrati vlastitim zračnim lukama – kazao nam je Mišura, ističući kako su u sklopu pilot-projekta ostavljena znatna sredstva za sufinanciranje i promociju autobusne linije kojom bi bilo moguće bez presjedanja stići na prvi avion u Zadar ili Split, što je, primjerice, danas nemoguće javnim prijevozom.

Tako da će se moći direktno iz grada Šibenika doći na aerodrom, bez presjedanja, najkraćim putem. Zvuči izvrsno, a kad će to biti stvarno moguće? – pitamo Mišuru, i dobivamo odgovor – u proljeće i ljeto iduće godine, kada se pilot-projekt planira provesti.


Doprinos šibenskom turizmu


– Mislim da će projekt donijeti znatnu korist šibenskom turizmu te će omogućiti turistima koji, primjerice, masovno dolaze na zadarski aerodrom jeftinim "low cost" aviokompanijama, da odmah, takoreći iz aviona, sjednu u autobus i budu u Šibeniku. A mnogi danas odustaju od Šibenika kao destinacije upravo zbog loše prometne povezanosti aerodroma sa središtem grada – kazao nam je Mišura.

Što znači, ne bi se trebale ponavljati situacije poput one otprije neki dan, kada je turistkinja tek kada je autobus došao u Dugopolje shvatila da je promašila i Skradin i Knin, a vozač – da teatar nesporazuma bude kompletan – nije govorio engleski?



– Točno tako. I sam putujem na aerodrome u Dalmaciji javnim prijevozom i situacija je tu, osobito kad je o informiranju riječ, stvarno kaotična. Ako idete bilo gdje u Europu, pogotovo u zimskim mjesecima, nemate izbora nego idete na prvi avion koji kreće u 6.15 iz Splita. Do njega ne možete doći gradskim prijevozom, nego morate krenuti dan prije i provesti noć na aerodromu. Naravno, ako nemate osobni automobil za doći do aerodroma – veli Mišura, koji pomoć u promociji ove linije očekuje od gradske, šibenske, i županijske Turističke zajednice, tako da turisti i prije nego dođu i kupe avionsku kartu znaju da postoji takva autobusna linija.

Ali, ne samo oni, nego i Šibenčani koji bi eventualno letjeli s "low cost" kompanijama. Koja će to tvrtka biti, hoće li to biti minibusevi ili oni "normalne" veličine, to će se tek u projektu odrediti, kao i cijena karte. Nadamo se da će taj projekt normalno zaživjeti u praksi, na tržištu i poslije završetka pilot-projekta, baš kao što je zaživio i projekt gradskih bicikala ili e-dostava, električnim vozilima koje u staroj gradskoj jezgri provodi "Gradski parking" – nada se Mišura, koji je odnedavno postao v.d. pročelnika Odjela za gospodarstvo, nakon odlaska Matije Bumbaka u privatne vode.

– Ako zadarski aerodrom godišnje ima 700 tisuća putnika, a splitski će ove godine premašiti tri milijuna odlazaka i dolazaka i radi na velikom proširenju kapaciteta terminala, i ako privučemo samo pet posto njih u Šibenik, to su fantastične brojke. Pogotovo što je danas trend da sve više turista dolazi avionima, Hrvatska je sve manje autodestinacija i lako se uočava porast putnika u svim hrvatskim turističkim zračnim lukama – kazao je Mišura.

20. travanj 2024 10:10