StoryEditorOCM
ŠibenikObećanje gradskih otaca

Raspetljavaju se šibenski prometni gropovi: Nakon uređenja Meteriza slijede čvorišta Njivice i Rokići (FOTO)

6. rujna 2017. - 17:15

Nakon prekrivanja habajućim slojem asfalta, promet na čvorištu Meterize opet se odvija uobičajenim tokom na oba rotora.
Privremena regulacija semaforima potrajala je tjedan dana i za to vrijeme neki su pravci bili zabranjeni za promet na sve tri ceste koje se susreću na ovome čvorištu od vitalne važnosti za bolju i sigurniju protočnost vozila unutar šibenskoga gradskog okružja.

No, važnija od toga jest informacija da su radovi na Meterizama pri samome kraju i prema riječima Danijela Milete, šibenskoga dogradonačelnika, završit će prvoga tjedna listopada, prema ugovorenom roku od 12 mjeseci. Doduše, smatra da je sve moglo trajati pet mjeseci kraće, što bi Šibenčane poštedjelo gužvi i zastoja, no to je već iza nas.

- Zahvaljujem sugrađanima na strpljivosti, uvjeren da su već osjetili sve pogodnosti rekonstruiranog križanja koje su u cijelosti financirale Hrvatske ceste jer je državna cesta D-8 u njihovoj mjerodavnosti, podsjeća Mileta. Osim 13,3 milijuna kuna s PDV-om ugovorenih s tvrtkom "Sarađen" za građevinske radove, HC je platio također nadzor u iznosu od 790 tisuća kuna, te 3,2 milijuna kuna za otkup privatnog zemljišta u obuhvatu čvorišta.

S time će biti završen prvi u nizu šibenskih prometnih prioriteta s čijom realizacijom u sljedećim godinama gradski promet treba dobiti na protočnosti i sigurnosti, naročito u kritičnim ljetnim mjesecima. Izuzmemo li redovito tekuće održavanje, poslije deset godina ovo čvorište prva je značajnija investicija državne tvrtke u poboljšanje prometnih uvjeta u Šibeniku.
Čim se Meterize otvore i gradilište utihne, gradska uprava započinje novu rundu razgovora s HC-om za nastavak opravdanih zahtjeva za državnim financiranjem preuređenja i ostalih kritičnih prometnih punktova, poput čvorišta Njivice i Rokići - najavljuje Mileta.


Hrvatske ceste su iz ovogodišnjeg proračuna izdvojile po milijun kuna za izradu dokumentacije spomenutih projekata i u pogledu prioriteta, ocjene gradske uprave potvrđene prometnim studijama i HC-a se poklapaju, iznosi dogradonačelnik. Zbog svoga prometnog značaja i mukotrpnih zastoja na ulazu i izlazu iz Šibenika, Njivice imaju apsolutnu prednost, no i financijski su zahtjevan zahvat zato što je na raspolaganju razmjerno malo zemljišta za izgradnju, te će buduće križanje trebati izvesti s denivelirajućim kružnim tokovima.


- Na tome ćemo svakako nastojati, napominje Mileta dodajući da je HC, nakon odluke o izdvajanju sredstava za projektnu dokumentaciju tih čvorišta naknadno ustanovio da bi bilo oportuno izraditi planove za cijelu dionicu D-8 od šibenskog mosta do Brodarice, s uključenom prometnom obilaznicom. To je međutim, dugoročan projekt koji u cijelosti podupiremo, iznosi Mileta, no gradska uprava želi kontinuirano djelovanje u etapama, sukladno financijskim mogućnostima HC-a. Šibenik ne može godinama čekati da se prometna poboljšanja izvedu u jednom velikom zahvatu - zaključuje dogradonačelnik.


Hrvatske ceste
Nova uprava pokrenula stvari

HC je ističe Mileta, uočio još jednu problematičnu točku, potvrdivši tako ocjene stanja iznesene u jednoj od dviju gradskih studija prometa, a to je križanje Ulice V. Škorpika s Južnom magistralom na skretanju za Mandalinu. Riječ je također o dugoročnom projektu, napominje i podsjeća da je aktualna gradska uprava imala u prvom mandatu sporazum s HC-om koji tadašnja uprava javnog poduzeća nije ispoštovala.
- Tek s promjenom poslovodstva HC-a stvari su se pokrenule s mrtve točke i vjerujem da će sadašnja direkcija postupati prema dogovoru sa šibenskom gradskom upravom - očekuje Mileta.


Trebalo je 10 godina
Izuzmemo li redovito tekuće održavanje, poslije deset godina ovo čvorište prva je značajnija investicija državne tvrtke u poboljšanje prometnih uvjeta u Šibeniku.

24. travanj 2024 03:36