StoryEditorOCM
ŠibenikZEKANOVIĆ "OPLEO" PO DOBROVIĆU I CAPPELLIJU

Zašto NP Krka mora financirati zadarsku zračnu luku s milijun kuna? A tko će financirati šibensku kulturu i sport?

9. ožujka 2017. - 15:41

Hrvoje Zekanović, saborski zastupnik Hrasta u četvrtak je na tiskovnoj konferenciji žestoko istupio protiv naputka ministra zaštite okoliša Slavena Dobrovića i ministra turizma Garija Cappelija prema Upravnom vijeću ustanove da donesu odluka da NP Krka sufinancira Zračnu luku Zadar s milijun kuna, a očekuje se da ista odluku da donese i NP Plitvice.

'Ta se odluka pravda s time da su parkovi, kao što im i samo ime kaže, nacionalni pa ministar ima legitimitet da financira ono što on želi.' - kazao je Zekanović dodajući kako bi s tim novcima Zračna luka Zadar trebala zapravo plaćati nisko budžetnog avio prijevoznika Ryanair. 'U Zadar slijeće nekoliko prijevoznika, među nima i Ryanair koji dovodi između 60 i 70 posto putnika. Praksa je u svijetu da se Ryanairu plaćaju njegove usluge, odnosno plaća mu se da bi uopće odabrao slijetati u neku zračnu luku.

Vlasnička struktura zračne luke Zadar izgleda tako da je 55 posto vlasnik županija, po 20 posto grad Zadar i županija Zadarske, te pet posto općina Zemunik na kojoj se nalazi. Iz Šibensko – kninske županije ne postoji nitko tko sudjeluje u njenoj vlasničkoj strukturi, luka je sto posto zadarska, a i činjenica je da su od 130 - 140 zaposlenih gotovo svi iz Zadarske županije. Iz Šibenske županije nema tamo zaposlenika, a da ima vjerojatno bi iz Šibenika s poljane kretao jedan autobus koji bi vozio radnike u zračnu luku Zadar.' - kazao je Zekanović, ističući kako će NP Krka zapravo platiti milijun kuna TZ grada Zadra, a usluga koju će platiti bit će svojevrsno zajedničko oglašavanje u Ryan Airu.

Saborski zastupnik Hrasta koji se na ovim lokalnim izborima kandidirao i za šibenskog gradonačelnika ukazao je i na nedosljednost ministarstva zaštite okoliša. 'Stalno upozoravaju kako je na Krki problem velikog broja posjetitelja, kako je ugrožena bio raznolikost i temeljni fenomen NP-a, a s druge strane se jednim golemim iznosom financira zadarska turistička zajednica kako bi nam došlo još više turista pa da bi nam taj temeljni fenomen bio još više ugrožen.' - kazao je Zekanović, dodajući:

- 'Nedavno je Ryan Air napustio zračnu luku Osijek, ali odmah nakon toga su u Osijek došle dvije druge 'low cost' kompanije, tako da u tržišnoj ekonomiji uvijek postoji supstitut za usluge zračnog prijevoza koji se vrlo brzo nadomjesti. Ako Ryan Air napusti Zadar, otići će u Split, a to nama u Šibeniku ništa ne mijenja na stvari.' - naveo je Zekanović istakavši:

- 'Smatram da je ova odluka prema Šibeniku nepravedna, jer gosti koji dolaze iz zračne luke Zadar također odlaze na prostor parka prirode Telaščica, Vranskog jezera, NP Paklenica, pa zašto onda i ti lokaliteti, odnosno ustanove ne pomognu Zračnoj luci Zadar u njezinom funkcioniranju? Ili grad Split, grad Dubrovnik, Garden festival, Ultra... pa svi oni imaju korist od Zračne luke, pa mogu i oni sudjelovati u financiranju Ryan Aira. Koliko imam inofrmaciju, Novalja, odnosno plaža Zrče je najveći korisnik usluga Ryan Aira, a zašto se onda sve prelama preko leđa Šibenika? Nije meni krivo da se pomogne Ryan Airu, ali Krka nema novaca na bacanje, pa zato pate šibenski projekti u kulturi i šibenski projekti u sportu. Šibensko gospodarstvo je na koljenima, a NP Krka je jedina ustanova kojoj se bilo tko u Šibeniku može obratiti za pomoć u financiranju. Šibenski novac treba ostati tamo gdje je zarađen, u Šibensko – kninskoj županiji!' - poentirao je Zekanović.

20. travanj 2024 11:21