StoryEditor
Hrvatskanastava s razmakom

Djeca mogu u vrtiće i škole, HZJZ objavio nove upute. Nekih će se pravila biti teško pridržavati

Piše M.Dr.
20. svibnja 2020. - 12:06
arhiva/Tom Dubravec/HANZA MEDIA

Hrvatski zavod za javno zdravstvo objavio je u srijedu upute za rad vrtića i razrednu nastavu te posebne razredne odjele i rad s djecom s teškoćama koja imaju pomoćnika u nastavi i to od 25. svibnja.

Rad u predškolskim ustanovama i školama u sadašnjim epidemiološkim uvjetima uz poštovanje uputa smatra se jednako sigurnim za djecu i zaposlenike kao i rad od kuće odnosno ostanak kod kuće, te se omogućuje uključivanje sve djece u vrtiće i škole, navodi se na stranicama HZJZ-a.

Pravila je mnogo, pa krenimo redom.

Telefonom ili na drugi način Uprava obavještava roditelje da ne ne dolazi u pratnji djeteta ako imaju simptome respiratorne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa), ako im je izrečena mjera samoizolacije ili ako imaju saznanja da su zaraženi s COVID-19.

Osim toga, ne dovodi se dijete u ustanovu ako dijete ima simptome respiratorne bolesti (povišena tjelesna temperatura, kašalj, poteškoće u disanju, poremećaj osjeta njuha i okusa), ako ima izrečenu mjeru samoizolacije ili ako je dijete zaraženo s COVID-19.

Ne preporučuje se ni uzimanje izjave od roditelja zbog uključivanja djeteta u ustanovu. Roditeljima treba omogućiti naknadno uključivanje djeteta u vrtić i školu.

Pojačana higijena

Rad ustanove, navodi se, neophodno je organizirati na način da se osigura koliko je moguće socijalno distanciranje (fizički razmak). Valja voditi računa o fizičkom razmaku kao i pojačanoj osobnoj higijeni djece.

Važno je omogućiti redovito pranje ruku tekućom vodom i sapunom. Ruke se peru prije ulaska u svoju skupinu/učionicu, prije i nakon pripreme hrane, prije jela, nakon korištenja toaleta, nakon dolaska izvana, nakon čišćenja nosa i kada ruke izgledaju prljavo.

Nakon pranja ruku sapunom i vodom, ruke treba osušiti papirnatim ručnikom za jednokratnu upotrebu koji se nakon korištenja baca u koš za otpad s poklopcem.

Nadalje, u preporukama piše sljedeće:

Na ulazu u vrtić i školu te u školi na nekoliko lako dostupnih mjesta treba postaviti dozatore s dezinficijensom za dezinfekciju ruku školske djece i odraslih s uputom za korištenje.

Provjeravanje dozatora

Djeca predškolske dobi ne dezinficiraju ruke nego ih češće peru sapunom i vodom, a i kod školske djece prednost ima pranje ruku. Treba paziti na dostatnu količinu dezinficijensa za ruke te obavezno javiti nadređenom u slučaju da je u dozatoru preostala manja količina sredstva za dezinfekciju kako bi se osigurao novi.

Što se pak organizacije rada tiče, HZJZ navodi kako boravak u vrtićima i školama preporučljivo je organizirati na sljedeći način:

Uključivanje približno između 15 i 20 djece po odgojno-obrazovnoj skupini (što ne znači da je 20 djece maksimalan broj po skupini). Kod većih skupina djece treba razmotriti mogućnost organiziranja rada u odgovarajućoj prostoriji veće površine kao i mogućnost razdvajanja djece u dvije skupine ili osnivanje nove skupine jer je neophodno omogućiti uključivanje sve djece.

Za pomoć u rješavanju specifičnih organizacijskih pitanja pojedinih okruženja, ustanova se treba javiti nadležnom Stožeru Civile zaštite.

Potom, nadalje, koliko je moguće smanjiti fizički kontakt (bliski kontakt) djece iz jedne odgojno-obrazovne skupine s drugom djecom, roditeljima/starateljima druge djece i drugim djelatnicima ustanove,svaka odgojno-obrazovna skupina boravi u jednoj prostoriji, odgajatelj/nastavnik s djecom provodi što je više moguće vremena na otvorenom, krevetići za dnevni odmor djece, stolovi za jelo i školske klupe razmiču se tako da djeca leže odnosno sjede na što većoj udaljenosti u prostoriji (po mogućnosti razmak od približno 1,5 m) ali opet tako da sva djeca budu uključena u ustanovu.

Nema kazališta do daljnjega

Preporučene značajke prostorije u kojoj boravi jedna odgojno-obrazovna grupa djece su između ostalog prostorija što veće površine i visine, prozračna i osunčana (odgovarajući izvor dnevnog svijetla) i da je prostorija vratima odvojena od prostorija u kojima borave druge skupine.

Do daljnjeg su zabranjeni svi posjeti vrtićima i školama (primjerice kazališne predstave, izvannastavne aktivnosti i sl.). Učenike se savjetuje da pokušaju koliko je moguće i primjereno dobi ne dijeliti svoje stvari s drugim učenicama.

Ako je to moguće organizirati, roditelj donosi i odnosi u dječji vrtić obilježeni ruksak s opremom isključivo petkom (posljednji radni dan u tjednu) kada dolazi po dijete.

Odgajatelj preuzima i vraća ruksak roditelju ispred ulaznih vrata. Odgajatelj odlaže ruksak u vrtiću, te ruksak stoji nekorišten preko vikenda i počinje se koristiti tek nakon pauze od 48 do 72 sati.

U školu s razmakom

U školu učenici dolaze i odlaze sami, organiziranim prijevozom ili u pratnji roditelja, ovisno o odluci roditelja. Kada dovode djecu u vrtić te ako roditelji odluče dovoditi i odvoditi djecu u školu, preporučuje se koliko je moguće da roditelji ili druge osobe u pratnji djeteta izbjegavaju ulaziti u ustanovu.

Ispred ulaza u ustanovu, kod ulaska i izlaska iz ustanove, te u ustanovi, svim se osobama savjetuje da drže međusobni razmak (1,5 m).

Međusobni razmak ne trebaju držati osobe iz istog kućanstva. U pratnji jednog djeteta vrtićke dobi uvijek je samo jedna odrasla osoba. Ako roditelji odluče da žele dovoditi učenika u školu, u pratnji učenika može biti također samo jedna odrasla osoba.

Spremačica iz jutarnje smjene prva ulazi bilo da je vrtić ili škola u pitanju. Zadnja osoba koja izlazi iz vrtića je spremačica iz poslijepodnevne smjene koja dezinficira sve korištene površine. Svi zaposlenici obavezno moraju odmah po ulasku dezinficirati svoje mobitele.

Na samom ulazu u prostor smještaja treba osigurati zaseban prostor za obuvanje radne obuće svim zaposlenicima predškolskim ustanova. Svima ostalima koji ulaze u prostor ustanove treba osigurati korištenje zamjenske obuće ili dezinfekciju potplata (u školama se preporučuje da se organizira dezinfekcija potplata).

Svi mjere 'fibru'

Zaštitne maske odgajatelji koriste opcionalno (ali nisu obavezne) i to samo kod skrbi za dojenčad odnosno malu djecu kod koje je potrebna njega koja zahtijeva bliski kontakt, jer se radi o dobnoj skupini u kojoj su učestale zarazne bolesti s povišenom temperaturom, kako bi se smanjila učestalost takvih zaraza, a time i moguća uznemirenost zbog sumnje na COVID-19.

Svi djelatnici obavezni su mjeriti tjelesnu temperaturu svaki dan prije dolaska na posao, te u slučaju povećane tjelesne temperature ne dolaze na posao.

Djeca pak ne nose zaštitne maske. Roditelji/skrbnici dužni su izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu svaki dan prije dolaska u ustanovu.

Djeci s teškoćama treba omogućiti uključivanje u ustanove, uz asistenta, odnosno pomoćnika u nastavi. U odnosu na dijete kojemu je osigurano pravo na PUN-a, PUN neće moći održavati distancu jer održavanjem distance on ne bi bio u mogućnosti izvršavati sve poslove. Preporučuje se stoga da PUN kod pomaganja učeniku nosi kiruršku masku, a kod pomaganja učeniku pri korištenju toaleta, ako je moguće, da koristi jednokratne rukavice.

Izvor: https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Upute_vrtici_skole.pdf

Dijeljenje marendi

Neka od pravila, čini nam se teže će se ispoštovati, primjerice kada su jaslička djeca u pitanju. Teško će im biti objasniti da moraju biti na većem razmaku. Slično je i sa dijeljenjem igračkama u jaslicama i vrtiću. I djeca razredne nastave 'borit' će se unatoč stalnom podsjećanju, da ne dodiruju usta, nos, oči i lice te da ne stavljaju ruke i predmete u usta. Slično je i sa njihovim tradicionalnim dijeljenjem 'marendi' i slatkiša, posebice ako su rođendani u pitanju.

Problemi bi se mogli pojaviti i oko asistenata u nastavi, koji bi za vrijeme nastave morali nositi masku i svaki puta prilikom odlaska na toalet s učenikom mijenjati jednokratne rukavice.

Preporuke za glazbene škole i škole stranih jezika

Objavljene su i preporuke za rad glazbenih škola tijekom epidemije koronavirusa (COVID-19).Učionice, prostore za probe, sanitarne čvorove i ostale prostore prije održavanja predavanja i vježbi potrebno je očistiti, a prema mogućnosti i dezinficirati.

Potrebno je osigurati dostatnu količinu jednokratnih materijala za brisanje ruku, deterdženata i sredstava za čišćenje. 

Predavanja i vježbe organizirati tako da se pri ulasku u učionice poštuju mjere udaljenosti od 1,5 metra između polaznika.

Sjedeća mjesta u učionicama rasporediti na način da između polaznika također postoji razmak od 1,5 metra te definirati maksimalni broj polaznika koji istovremeno mogu boraviti u učionici. Učenicima prilikom prijave savjetovati da prilikom dolaska i u vremenu prije ulaska u školu poštuju mjere fizičke udaljenosti.  

Predavači prije dolaska na posao trebaju izmjeriti tjelesnu temperaturu. Ako je tjelesna temperatura viša od 37,2 °C u jutarnjim satima, ako se osoba osjeća bolesno ili ima bilo koje znakove bolesti treba se javiti nadređenom.. Polaznicima se također savjetuje mjerenje temperature, navodi se na stranicama HZJZ-a.

Objavljene su i preporuke za rad škola stranih jezika i drugih sličnih oblika edukacije tijekom epidemije koronavirusa (COVID-19).

Slično kao i kod glazbenih škola između ostalog uključuje održavanje higijene prostora,mjere fizičke udaljenosti, mjerenje temperature. Više na stranicama HZJZ-a.

 

#NOVE UPUTE HZJZ-A#RAZREDNA NASTAVA#VRTIĆI#ŠKOLA OD 25. SVIBNJA#POPUŠTANJE MJERA

Izdvojeno

29. lipanj 2020 03:53