StoryEditorOCM
OstaloSvjetsko prvenstvo u jedrenju

Prvi bodovi na semaforu; pobjednici navigacijske regate po klasama su Air is Blue, Selena i Sugar 3

Piše šibenski.hr
4. lipnja 2019. - 20:32

Drugog dana D-Marin ORC World Championshipa, kojeg organizira jedriličarski klub Var uz pokroviteljstvo grada Šibenika i generalnog sponzora D-Marin, okončana je navigacijska long shore regata dugačka 126 milja. Nakon 25 sati regatavanja na moru flota od 110 brodova je ušla u cilj i time ubilježila prve bodove na natjecanju.

U klasi ORC A, dvije su talijanske momčadi vodile su cijelu utrku: Roberto Monti za kormilom 2008./ Vrolik dizajnirao TP 52 Air is Blue i Marco Serafini noviji i nikad brži 2011 Botin dizajniran TP 52 XIO. Od samog starta su se odvojili i vodili svoju posebnu utrku, nadmetanja brzinom od 6,6 milja/sat. Ipak, na pola puta XIO je povećao svoju prednost za više od dvije milje, tako da je na dugačkoj završnoj etapi do posljednje zaokretne zastavice kod Visovca momčadi Roberta Montija odlučila odvojiti se od lidera, otići istočno od niza malih otoka južno od Zmajana, dok XIO je ostao na zapadu. To je pomoglo u zatvaranju utrke, jer je vodstvo XIO-a bilo prepolovljeno kada su se dvojica ponovno spojila sjeverno od otoka, a zatim se još više smanjila na samo nekoliko stotina metara na vratima u Kukuljari.

Oko 23 sata XIO je zaokružio konačnu na Visovcu s Air is Blue nedaleko od krme, uz usku granicu koju su uspjeli zadržati sve dok nisu obojica otišli do cilja na otoku Zlarinu oko 1:45 sati. Pobjedničko vrijeme Air is Blue je u ispravljenom vremenu 9:13 sati nakon gotovo 15 sati regatavanja.

Najveći dobitak u korigiranom vremenu bilo je 34:38 minute nakon gotovo 20 sati regatavanja u klasi ORC B, dok je Massimo De Campoov Swan 42 Selene-Alifax iz Italije pobijedio drugog talijanskog "labuda" 42, Alberta Franchija, Digital Bravo. Sljedeće dvije jedrilice u poretku su GS 42R Code Zero Mastihashop Michalisa Belegrisa iz Grčke i X 41 Nube Diego Zanco iz Hrvatske, koju vodi Splićanin Mate Arapova, sve su bile unutar još pet minuta ispravljenog vremena od Digital Bravo.

Poput lidera klase ORC A, Selene – Alifax i Digital Bravo bili su blizu veći, dijelom navigacijske regate, osim u posljednjoj etapi.

- Imali smo uski trag kad se vjetar zaustavio nakon zaokruživanja na Visovcu - rekao je De Campo - a naš je taktičar vidio nešto na vodi. Otišli smo po ovu oznaku i jednostavno smo otplovili od drugih.

No, u klasi ORC C, rezultati regate bili su preblizu za većinu, s mješovitim Estonsko-talijanskim timom Otta Kikkasa na njegovoj novoj Italia 11.98 Sugar 3 koji je slavio za samo nevjerojatnih 30 sekundi nakon što je češki drugoplasirani - Zdenek Jakoubek M 37 Hebe - plovio je više od 23 sata. Na trećem mjestu s devet minuta zaostatka bio je GS 37 BC Tanit 4 - Medilevel iz Španjolske Jose Maria Vila Valero.

Dizajner Sugar 3, Matteo Polli, smatrao je da je njihov uspjeh dijelom bio oko dva sata korištenja njihovog jedriličarskog jedra postavljenog na "bovsprit", specijalnog jedra s pravom za uporabu u ORC-u. Ovo jedro je dizajnirano i predviđeno za uporabu na bliskim kutovima između asimetričnog spinakera i nepreklapajućeg kraka.

- S ovim jedrom smo bili jednako brzi kao Melges 32 [Holger Streckenbachov Old Jug by Imagine] na laganom vjetru, tako da smatramo da je platio za sebe u ovoj utrci jer se obje off-shore utrke ne mogu odbaciti - rekao je Polli i dodao - Možda ćemo ga opet vidjeti u petak u kratkoj off-shore utrci.

Inshore utrke počinju u srijedu u 11 sati, a smjer klase ORC A i ORC C će biti u smjeru vjetra i zavjetrina u jednom području polja, dok se klasa ORC B natječe u zavjetrini u drugom području regatnog polja. Ta područja Alpha i Bravo su na jugu, odnosno na zapadu Šibenika, u Murterskom moru i kod Zlarina. Direktorica regatnog odbora Ariane Mainmarie je zadovoljno ustanovila da bi uvjeti na regatnom polju trebali biti odlični, prema prognozama očekuje se 10-15 čvorova južnog vjetra, pogodnog za jedrenje na oba regatna polja.

20. travanj 2024 14:51