StoryEditor
ŽupanijaPRVE LASTE

U Šibeniku i županiji za Uskrs se očekuje prvi veliki val turista: istražili smo kako idu rezervacije i ima li razloga za optimizam

Piše Katarina Rudan
14. travnja 2022. - 10:41
Od turističkih djelatnika doznali smo kako naporeduju rezervacije za ljeto te koliko gostiju stiže za Uskrsne praznikeCropix

Ne bude li nekih novih nepredvidivih događanja te dođe li do smirivanja ratnih zbivanja u Ukrajini, čini se da bismo ipak mogli imati dobru turističku sezonu. Vjerojatno ne tako dobru kao onu rekordnu 2019. prije nego li je svijet zahvatila pandemija koronavirusa, ali bismo joj se mogli približiti.

Dalo se to zaključiti iz razgovora s nekoliko turističkih djelatnika na području Šibensko-kninske županije, koji su nakon prvog šoka i straha što će sa sezonom biti nakon što je Rusija napala Ukrajinu, danas ipak optimističniji. Prvi ozbiljniji val gostiju dolazi za Uskrs i uskrsne blagdane, hoteli su relativno dobro popunjeni, nautičari su već "aktivni", rade i neki kampovi, a rezervacije stižu i za privatni smještaj.

Nema otkazivanja

- Situacija s pandemijom se smirila, a sada su ukinute i brojne epidemiološke mjere, te se nadamo dobroj sezoni, pošto smo i lani ostvarili izvrsne rezultate obzirom na okolnosti. Vjerovali smo da će ova godina biti na razini rekordne predpandemijske, 2019., kada je na području TZ grada Šibenika ostvareno nešto više od 1,3 milijuna komercijalnih noćenja i 322.545 dolazaka domaćih i stranih gostiju. Ukoliko situacija s ratnim zbivanjima u Ukrajini ne eskalira, mislim da bismo mogli ostvariti dobre rezultate, bolje nego prošle godine, a oni su bili na 67 posto noćenja i 58 posto dolazaka u odnosu na 2019.-tu.

Svakodnevno smo u kontaktu s našim turističkim djelatnicima i dobra je vijest da otkazivanja rezervacija nema. Nakon izbijanja rata u Ukrajini, desetak, petnaest dana bilo je laganog zastoja bukinga, rekao bih iz opreza, jer nitko nije znao što će se događati, a potom je opet krenulo - kaže direktor Turističke zajednice grada Šibenika Dino Karađole. Dodaje da će za uskrsne blagdane, prema informacijama s kojima raspolaže, hoteli u Krešimirovu gradu imati popunjenost od 50 do 70 posto, a manji baštinski hoteli u staroj gradskoj jezgri i 100 posto.

- Za razliku od lanjske predsezone, kada je pandemija "stavila" ključ u bravu većini hotela, ove godine, srećom, to se nije dogodilo. Ponovo je oživio kongresni turizam u hotelskom kompleksu "Amadria Park" Solaris, što je izuzetno važno za šibenski turizam jer nam donosi jako puno noćenja, pogotovo u predsezoni. Rekao bih da se pomalo vraćamo u vrijeme dobrih starih vremena, pa ćemo tako nakon dvije godine prisilne pauze, u ponedjeljak u Šibeniku ponovo organizirati uskrsni doručak. Organizatori su naša Turistička zajednica, Udruženje obrtnika Šibenik te Grad Šibenik. Uz delicije koje će pripremiti naši ugostitelji i drugi obrtnici, pripremamo i prigodan kulturno-zabavni program - zaključio je Karađole.

image

Dino Karađole, direktor TZ Šibenik

Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix

U "Solaris", kako Šibenčani i dalje nazivaju kompleks hotela "Amadria Park", gosti za uskrsne blagdane već stižu. Od ranije već radi hotel "Ivan" koji je kongresni hotel, a za Uskrs otvorili su i obiteljske hotele "Juru" i "Andriju".

Rano za prognoze

- Kad je riječ o kongresnom turizmu, nisu to samo oni kongresi koji su lani zbog epidemioloških mjera morali biti otkazani, nego imamo i novih. S obzirom na to da su ukinute mjere i ograničenja u kapacitetima po broju osoba, to nam omogućuje da se eventi održavaju s punim, planiranim brojem sudionika.

Što se tiče samog bukinga, u ovom trenutku prerano je komentirati kako će biti na ljeto. Ono što mogu reći je da se probudio interes kongresnog segmenta, koji je u vrijeme pandemije prvi otpao i govorilo se da će se zadnji vratiti. Povratak kongresnog turizma je pozitivan pomak, kongresni sudionici su ljudi koji ljeti putuju i to je dobro. Dakle, idemo mjesec po mjesec i očekujemo da će nam ovo proljeće biti na razini 2019. godine. Zbog rata u Ukrajini malo smo oprezni, ali ne vjerujem da će ljudi odustati od svojeg odmora, ali će to više biti bukiranje last minute - rekao nam je Ivan Mrva, direktor marketinga i prodaje hotela "Amadria Park" Solaris.

image

Turisti na šibenskoj rivi

 

Nikša Stipaničev/Cropix

Za uskrsne blagdane napunit će, dodao je Mrva, oko 500 smještajnih jedinica, a prvi gosti stižu i u kamp. Osim domaćih gostiju tu je i nešto gostiju iz Slovenije, Austrije i Njemačke. Pripremili su odličan uskrsni paket koji traje osam dana, čak se produžuje i za sljedeći vikend, sadržajno je bogat, a prosjek boravka je tri do četiri dana.

U susjednim Vodicama, drugoj destinaciji u Šibensko-kninskoj županiji po turističkom prometu, u kojima se u normalnim sezonama ostvaruje preko milijun noćenja, trenutna situacija i očekivanja od sezone su slična kao i u drugim sredinama. Prema riječima direktorice vodičke Turističke zajednice Anite Franin Pečarica, Uskrs i uskrsne blagdane u Vodicama će provesti više od tisuću gostiju.

Iznajmljivači spremni

- Veselimo se prvom većem broju gostiju koji će Uskrs provesti u našem mjestu. Hoteli su otvoreni, a i privatni iznajmljivači su spremni za prihvat gostiju. Nakon zastoja u bukiranju nakon izbijanja rata u Ukrajini, opet je dobro krenulo i imamo dobre pokazatelje. Ožujak je bio jako dobar jer je bilo puno kongresa, a dobar nam je i travanj. Raduje nas što ćemo se ponovo u ponedjeljak družiti s našim gostima na Uskrsnom doručku s vodičkim delicijama i prigodnim programom, kojeg pripremamo nakon dvije godine pauze. Imat ćemo taj dan i sajam proizvoda lokalnih proizvođača, što će dodatno obogatiti događaj i bit će veselo - rekla nam je Anita Franin Pečarica. Na pitanje može li već sada govoriti o očekivanjima od ovogodišnje turističke sezone, odgovara:

- Naša županija, pa tako i Vodice, su autodestinacija i vjerujem da će nam gosti s emitivnih turističkih tržišta Slovenije, Austrije, Njemačke, Češke, Slovačke, Poljske i drugih europskih zemalja, ostati vjerni i u ovoj situaciji, koju nitko nije mogao niti predvidjeti - rekla Franin Pečarica. U Vodice se, kao i u Šibenik, nakon dvije pandemijske godine vratio i kongresni turizam.

image

Darko Bastić, direktor hotela Olympia

Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix

Direktor hotela Olympia Darko Bastić kaže da za sada ne osjećaju velike posljedice ratnih događanja u Ukrajini. Inače, hoteli Olympia i Olympia Sky, imaju 390 soba i raspolažu s ukupno 850 kreveta.

- Buking ide svojim tijekom i nemamo otkazivanja rezervacija. U tijeku je sezona kongresa i imamo ih više nego ikada, čak više nego i 2019. godine na koju se zadnje dvije pandemijske godine referiramo. Za uskrsne blagdane imamo oko 400 gostiju, najviše domaćih i Slovenaca, ponudili smo paket od četvrtka (14. travnja op.a.) do uskrsnog ponedjeljka i zadovoljni smo. Što se tiče same špice sezone, to vam je uvijek bukiranje "last minute" i možemo samo vjerovati da će sve biti u redu te da ćemo se normalno puniti. Svi znamo da je turizam osjetljiv na sve poremećaje, tako da smo u bilo kakvim prognozama vrlo oprezni, ali i zadovoljni jer za sada ne osjećamo da je buking stao ili se usporio. Naprotiv, ide jako dobro - kazao nam je Bastić.

Povratak na staro

U primoštenski Hotel "Zora", koji raspolaže s 324 smještane jedinice, a svoja vrata otvorio je 27. ožujka, stigli su prvi gosti, a vratio se i kongresni turizam.

- Bukinga je tijekom zimskih mjeseci bio na razini predpandemijske 2019. godine, osjetio se povratak "na staro", a onda je s početkom rata u Ukrajini došlo do usporavanja, ali nije bilo velikih "storna" niti odgađanja evenata, što smo imali u pandemiji, kad je sve preko noći stalo. Kad je turističko tržište shvatilo da se situacija u Ukrajini neće tako brzo smiriti, opet je živnulo i možemo biti zadovoljni.

Prošle dvije godine uglavnom smo bili ograničeni na hrvatsko tržište, a sada se otvaraju i druga, tako da već imamo grupe iz Češke i Slovačke te iz zemalja Beneluxa. Za blagdan Uskrsa prošle su godine bili 90 posto domaći gosti, a sada osim domaćih imamo i gostiju iz Austrije, Češke i Mađarske. Interes je bio jako velik, tako da smo još prošlog petka zatvorili prodaju jer je sve već bilo popunjeno. Domaći gosti su uglavnom rezervirali tri noćenja, dok grupe iz drugih država ostaju duže, od pet do šest noćenja. Naravno, pripremili smo animacijski program za sve goste, jer ima puno obitelji s djecom – rekao nam je Ivan Tomaš, direktor prodaje i marketinga Hotela "Zora".

image

ANTE BARANIĆ/Hanza Media

Ante Baranic/Cropix/Hanza Media
16. kolovoz 2022 05:13