Župan Šibensko-kninske županije Goran Pauk u četvrtak je, u pratnji ministra uprave Ivana Malenice i predstojnice Ureda državne uprave u Šibensko-kninskoj županiji Edite Grubišić, obišao djelatnike Ureda državne uprave koji s prvim radnim danom 2020. godine postaju djelatnici Šibensko-kninske županije.
Obilazak je započeo u matičnoj zgradi Županije, Trg Pavla Šubića I, br. 2, a nastavljen je posjetom djelatnicima u Ulici Vladimira Nazora 1, te Odjelu za hrvatske branitelje, u Težačkoj 31.
Podsjetimo, Hrvatski sabor je tijekom srpnja usvojio Zakon o sustavu državne uprave kojim se, među ostalim, županijama vraćaju nadležnosti za poslove koje su obavljali do 2001. godine. Kao i u ostalim hrvatskim županijama i u Šibensko-kninskoj u tijeku su pripreme za preuzimanje djelatnika i poslova iz nadležnosti državne uprave, a šibensko-kninski župan Goran Pauk, ujedno i predsjednik Hrvatske zajednice županija, kaže da je ovo prvi korak prema konkretnoj, funkcionalnoj decentralizaciji, koju županije odavno priželjkuju i traže.
- Riječ je o poslovima koji se rade za građane koji žive na području određene županije i normalno je da te se ti poslovi odrađuju na regionalnoj, a ne državnoj razini. Za državu će to značiti jeftiniji i efikasniji sustav i zbog toga se ide na prijenos poslova s države na županiju s jedne strane, a s druge strane motiviranja zaposlenika državne uprave, da oni koji su pri kraju radnog vijeka iskoriste mogućnost odlaska u mirovinu uz stimulativne otpremnine, što je u nadležnosti Ministarstva uprave. Prema informacijama s kojima raspolažem, od oko 2.500 djelatnika u državnoj upravi u Hrvatskoj, između 500 i 600 ih se prijavilo za odlazak u mirovinu s otpremninom. U našoj, Šibensko-kninskoj županiji, za odlazak u mirovinu sa stimulativnom otpremninom prijavila su se 23 djelatnika, a Županija će preuzeti 73 djelatnika. Dvoje ljudi će i dalje ostati državni službenici, jer se radi o inspekcijskim službama i taj dio poslova se ne prenosi na županije, kako ne bi ispalo da sami sebe “inspekcioniramo” - kaže Pauk.
Inače, oni koji prijeđu pod “kapu” Županije imat će deset do petnaest posto veću plaću nego do sada, jer su plaće županijskih službenika i namještenika trenutno toliko veće od šibensko-kninskih državnih službenika i namještenika. Tu razliku u plaćama Županija će, kaže Pauk, namiriti iz “fonda” koji ostaje nakon odlaska 23 zaposlenika državne uprave u mirovinu i neće se zbog toga “zagrabiti” u županijski proračun.
- Trenutno smo u izradi dokumenta o unutarnjem ustroju koji će definirati odjele, kako će se oni nazivati i koje poslove će obnašati. Radi se od dvjestotinjak poslova koje preuzimamo od državne uprave i raspoređujemo ih u okviru županijske administracije. U praksi to znači da će se, na primjer, poslovi koji su se obavljali u okviru državne uprave za djelokrug gospodarstva, obavljati u županijskom Upravnom odjelu za gospodarstvo, zdravstva u Odjelu za zdravstvo, školstva u Odjelu za prosvjetu, znanost, kulturi i šport i tako dalje. Bit će i novoformiranih odjela i u njima će biti poslovi koje nije moguće smjestiti u postojeću županijsku organizaciju, kazao je Pauk i dodaje da je, uvjetno rečeno, rok za prilagodbu 60 dana.
U tom periodu Županija mora donijeti pravilnik o radu i na temelju njega izdati rješenja svim preuzetim djelatnicima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....