StoryEditorOCM
ŽupanijaProsvjed Zlarinjana i Prvićana

Stari dobri ‘Tijat‘ opet nije napravio rutu između Šibenika, otoka i Vodica; Boduli se pitaju dokad će biti taoci koncesionara

Piše Jordanka Grubač
12. ožujka 2020. - 11:42

Jadrolinijina "pruga" 505 na liniji Šibenik-Zlarin-Prvić Luka- Prvić Šepurina- Vodice ponovno nekidan nije napravila svoju rutu nego je dobri stari "Tijat" zapeo na- Zlarinu!

Bila je to ona pruga s polaskom u 15,30 iz Šibenika, a u 17 sati bilo je na zlarinskoj rivi bjelodano da zbog havarije na motoru neće biti nastavka putovanja. "Putnici koji su se prevozili do otoka Prvića, u Luku i Šepurinu, nisu na vrijeme mogli stići kući, odnosno na odredište- piše nam Goran Kursar iz Mjesnog odbora Prvić Šepurine.

Žestoko prosvjedujući zbog toga događaja piše dalje kako Agencija Jadrolinije ništa nije poduzela ništa kako bi putnici ipak na vrijeme došli na svoja odredišta. Ljudi su, jednostavno, ostali u Zlarinu, bez broda i bez informacija, pa su se u vlastitoj režiji- taksi brodom- prevezli u svoja mjesta.

Posljedično, izostala je i pruga s polaskom iz Vodica u 18 sati. Tek je trajekt "Lošinjanka" odvezao prugu s polaskom iz Šibenika u 19,30 preko Zlarina, bez pristajanja u Prvić Luci i Vodicama nego se nakon pristajanja u Prvić Šepurini vratio u Šibenik.

-Krajnje je drsko i bezobrazno da nitko iz Jadrilinije nije napravio ništa da se putnici koji su ostali u Zlarinu zbrinu. Navodno će tek ujutro, ponovno "Lošinjanka" održati prugu iz Šibenika u 6 bez pristajanja u Luci. Dokle ćemo mi stanovnici Zlarina, Prvić Luke, Prvić Šepurine, kao korisnici pruge 505 biti taoci koncesionara koji ne ispunjava obveze iz ugovora o koncesiji. Ovo nije naš prvi prosvjed- piše nam Goran Kursar.

A nas je zaintrigirala jedna riječ, "navodno" iz njegove rečenice u kojoj pretpostavlja kako će se, dan iza, odvijati pruga 505. Jer, "navodno" će voziti "Lošinjanka", piše Kursar.

Jedna od najgorih stvari u ovakvim prilikama- a bilo ih je i bit će ih- je nepostojanje ama baš ikakve informacije, ikakva obraćanja putnicima od strane Jadrilonije. Voditelj šibenske agencije u Šibeniku Emir Berbić kaže kako to nije jednostavno, i kako mora proći neko vrijeme da se uopća ustanovi u čemu je problem i kako će i kad biti otklonjen, i tko je taj koji išta odmah može reći putnicima.

No, putnici koji ostanu na rivi bez "Jadrolinijina" broda zacijelo ne traže stručne ekspertize, nego samo traže da ih netko obavijesti što mogu- ili ne mogu- očekivati u nekom kraćem ili doglednom vremenu.

Za pretpostaviti je da bi Jadrolinija za takve situacije već trebala imati neku šprancu ponašanja: mobiteli i internet omogućavaju da se taj tren netko obrati putnicima i kaže- na primjer- ono što smo mi saznali obrativši se Jadrolinijinoj press službi u Rijeci. evo-ukratko: ljudi, ostali smo u kvaru, ne znamo kad će biti riješen, ako izaberete alternativni prijevoz sačuvajte karte i dobit ćete povrat novca.

A iz Rijeke, uz ostalo, nadugo pišu:
"Budući da u ponedjeljak navečer nije postojala mogućnost uspostave linije za Prvić Luku (dodajemo: i Šepurinu, i Vodice, i sve to natrag...), a shodno Uredbi o pravima putnika u pomorskom prijevozu i unutaršnjoj plovidbi br 1177/2010 Europskoig parlamenta i Vijeća, Jadrilinija će svakom putniku koji to zatraži uz priloženi odrezak prijevozne karte za Prvić Luku ili Šepurinu refundirati i račun alternativnog prijevoza (taksi brod) kao i naknadu u visini 50% od cijene prijevozne karte. Za isplatu troškova putnici se mogu javiti našoj agemnciji u Šibeniku e-mailom na adresu vasemisljenje@jadrolinija.hr".

Eto, sreća da su Europska unija i Vijeće donijeli navedenu Uredbu!

Ali, što to vrijedi putnicima koji stoje na brodu ili ispred broda a niotkud ama baš ikakve informacije što se događa o što im je raditi taj tren, čekati ili se snalaziti, ili što!?

Uvjerili smo se "milujun" puta: više od neprilike zbog toga što brod ne vozi, putnike žulja nedostatak ikakve informacije, ili službenog obraćanja. Ove je zime Tijat, živ i zdrav i po lijepu vremenu jednog dana ostao vezan u Šibeniku. Ama baš nitko nije znao objasniti što se događa i što se može očekivati. Nije bio kvar, nije bilo loše vrijeme, kasnije smo čuli neku priču o nekom administrativnom problemu...

Ili ovo: zbog nevremena jesenas nije vozio trajekt za Zlarin, Kaprije, Žirje. Ljudi iz Zagreba uredno su nazvali Jadroliniju, raspitali se hoće li trajekt voziti- recimo sutra- i dobili potvrdan odgovor.

Krenuli iz Zagreba s teretom i pred trajektom saznali da je pun. Onih vozila i tereta koji su već kupili karte kad je promet zaustavljen i bili su, naravno, prvi na listi čekanja za ukrcaj.

Kao da netko nije znao koliko je to vozila- zna se po kupljenim kartama- i kao da netko nije bar radi predostrožnosti upozorio one koji pitaju, da ima vozila koji čekaju da se promet uspostavi.

Nevjerovatan nedostatak osjećaja za komunikaciju osjetili smo i sami: na mail press@Jadrilinija upit o svemu ovome uputili smo jedan dan, a tek nakon urgiranja idući dan dobili odgovor.

Na pitanje- što je s ugovornom obavezom da brodar ima zamjenski brod, oni se pozivaju na to da se zamjenski brod mora osigurati u roku ne dužem od 24 sata "...te je Jadrolinija djelomično uspostavila liniju iz Šibenika do Zlarina i Šepurine trajektom "Lošinjanka"....u ponedjeljak, a linija je potpuno uspostavljena u utorak 1.3. s brodom Dida Frane.

Napominju još iz Rijeke kako je u 2019. godini od predviđenih 1712 putovanja na toj liniji obavljeno 1681 a samo 1,5 (a to je bilo 31 putovanje) nije obavljeno zbog tehničkog kvara broda dok su nepovoljni vremenski uvjeti razlog neobavljanja ostalih (ne piše koliko) putovanja.

Na našu primjedbu da putnike skoro i više i gore od činjenice da brod ne vozi smeta nepostojanje nikakva kontakta, informacije, obraćanja...agencije i brodara, odgovaraju nam da sve informacije o prekidima linija objavljuju domah na svojoj web stranici i na stranici Hrvatskog autokluba... "Također- stoji dalje- naša agencija u Šibeniku otvorena je i kad je linija u prekidu upravo iz razloga kako bi putnici mogli pravovremeno dobiti informaciju".

Najbolje da je tada zatvorena!- dodajemo mi.

Uostalom, agencija je sad na jednoj strani rive, brod na drugoj, i onaj koji bane na brod možda bi na neki sasvim prost i jednostavan način mogao saznati što se zbiva, što mu je raditi i što očekivati.

Imaju boduli puno utakmica u nogama u ovakvim situacijama, nije da im treba crtati- a vide i prostim okom kakvo je na primjer vrijeme- ali ipak bi bilo civilizirano dati neku informaciju odmah- evo, kad je nekidan brod ostao za rivom na Zlarinu.

Za veliku agenciju mali napor, za male putnike velika stvar!
 

25. travanj 2024 16:38