StoryEditor
Županijanova pravila igre

Dalmacija je hit: agencije bilježe rast broja rezervacija za novu sezonu. Zadovoljni su i u Šibeniku

Piše Tihana Marović/SD
14. siječnja 2021. - 19:21
Tom Dubravec/Ilustracija/Cropix

Većem uspjehu u predsezoni, stručnjaci su složni, ne moramo se nadati, no sezona bi nam, prema prvim najavama, možda u konačnici i mogla biti puno bolja od one kakvom ju se sada usudimo zamisliti. No, to ne vrijedi za sve, posebno kada su mali iznajmljivači u pitanju.

Na tržištu će, po svemu sudeći, ostati i lijepo zaraditi samo oni koji se brzo prilagode novim pravilima igre i imaju ili luksuznu ili zaista jedinstvenu ponudu i uslugu. To je postalo jasno već u prvim danima 2021. godine. Naime, u prosincu prošle godine mali iznajmljivači pojačano su odjavljivali apartmane

Kako potvrđuju iz turističke agencije Adriagate, Dalmacija, prema njihovim iskustvima, zaista sjajno stoji na turističkoj mapi Hrvatske! Na Adriagateovoj službenoj web stranici vidljivo je kako su posebno izdvojene kuće na osami, čini nam se to će biti adut turističkog uspjeha ove godine.

- Krajem 2020. godine bilježimo porast u broju rezervacija za 2021. godinu prvenstveno kod kuća za odmor s naglaskom na izdvojenije kuće u manjim destinacijama, te vile. Ako ćemo govoriti o brojkama možemo kazati da smo prošli tjedan zabilježili više od 200 rezervacija, od čega su više od 50 posto rezervacije za kuće za odmor, dok je taj udio prošle godine u istom periodu iznosio 27 posto. Dalmacija čini čak 70 posto rezervacija za spomenuti period - pojašnjava nam Ana Popović iz Adriagatea.

Kaže nam i kako u rezervacijama prednjače Nijemci koji čine 46 posto svih rezervacija, što je, tvrdi, i karakteristično za ovaj period godine poznavajući da Nijemci inače rezerviraju dosta ranije u odnosu na druga tržišta.

- Veći broj rezervacija ostalih tržišta očekujemo početkom drugog kvartala ove godine. Iako smo još uvijek daleko od rezultata koje bi inače ostvarivali u ovo vrijeme trenutni rezultati nam ulijevaju optimizam u budućnost i relativno brz oporavak sektora u kojem mi djelujemo. Naravno da moramo napomenuti da očekujemo da će sektor privatnog smještaja, jednako kao i u prošloj sezoni, bilježiti manje opadanje u broju dolaska i ostvarenom broju noćenja u odnosnu na hotelski smještaj ili na druge sfere turizma - veli.

Prvi čovjek turističke agencije Uniline, Boris Žgomba, izjavio je početkom tjedna kako će veliki izazov biti borba s cijenama i konkurencijom. Kaže kako se na velika vrata vraćaju Turska, Grčka, Španjolska, Italija, pa će biti borbe s cijenama, uslugama i promocijom, što podrazumijeva last minute rezervacije, ali i nered na tržištu.

- Uniline redovito prati stanje na turističkom tržištu, te ono što možemo istaknuti je kako je u ovom trenutku rano dati preciznu dinamiku rezervacija za apartmane i kuće za odmor. Međutim, naša se očekivanja poklapaju s onima turističkog sektora koji procjenjuje početak značajnijih turističkih aktivnosti u drugom kvartalu ove godine. Mi smo i u 2020. godini zaprimali upite i ostvarivali rezervacije s naših tradicionalnih europskih tržišta, no ove godine ipak imamo neke druge okolnosti.

Svakako će važno s aspekta realizacije turističkih rezultata biti činjenica da će se u turističku utrku snažno uključiti i ostale države Mediterana, te će kao možda nikada do sada uzrokovati ozbiljnu tržišnu borbu. Ipak pozitivna informacija jest da se od trenutka početka primjene cjepiva (kako u Hrvatskoj tako i u ostalim zemljama) osjeća veći interes, osobito s naših tradicionalno emitivnih tržišta, iako većeg bookinga za sada nema.

Procjenjuje se kako će se značajniji broj građana cijepiti od konca veljače, te tijekom ožujka i travnja čime se očekuje i rast interesa gostiju za hrvatskim destinacijama, ali i konkretnih rezervacija. Ta činjenica znači da možemo očekivati veći udio last minute rezervacija - kaže Elisa Grubissa Jurman, izvršna direktorica odjela Prodaje i produkcije.

Što se objekata u kojima će gosti boraviti tiče, nema dvojbe, uz prošlogodišnje "pobjednike" - kuće na osami, kampove i jedrilice, ove godine ozbiljniju ulogu odigrat će i apartmani i hoteli.

Dino Karađole, direktor šibenskog turističkog ureda kaže kako i oni očekuju dobru sezonu.

- Situacija je da očekujemo dobru sezonu i podsezonu (ne predsezonu) na osnovu pojedinačnih upita kao i rezervacija prema privatnim iznajmljivačima, kao i agencijskim upitima prema hotelima. Normalno da računamo kako će epidemiološki situacija biti vrlo povoljna te da će veći dio putnika biti procijepljen.

Planiramo promet od 60 posto onoga iz 2019., no tek iza Uskrsa ćemo sve bolje moći planirati to jest znati u kojem će smjeru sezona ići. Planiramo niz marketinških akcija zajedno sa svim većim turističkim subjektima i turističkim zajednicama na području naše županije.

Evo što gosti traže ove godine, budite spremni

Nijemci će, baš kao i Francuzi, izvještavaju njihovi mediji, u 2021. u velikom broju rezervirati godišnji odmor putem turističkih agencija koje nude mogućnost otkazivanja rezervacija, vraćanja novca uslijed otkazivanja te putem agencija koje nude pouzdane informacije o sanitarnoj situaciji pojedinih destinacija. Fleksibilnost rezervacija bit će jedan od osnovnih kriterija pri odabiru godišnjeg odmora, a očekuje se i porast last minute rezervacija.

item - id = 1070873
related id = 0 -> 1135791
related id = 1 -> 1131616
19. listopad 2021 18:17