StoryEditor
ŽupanijaUDARIO BRAT NA BRATA Kako je izgradnja marine na Prviću unijela potpuni razdor u jednu od obitelji Vlahov

Branimir: Borba tek počinje! Lino: Nećeš nas zaustaviti!

Piše Ante Talijaš
18. studenog 2017. - 15:44

Kad se spomene prezime Vlahov iz Šepurine na otoku Prviću, prva je asocijacija Vlahovac - čuveni aperitiv izrazito gorkog okusa. Spravlja se po izvornoj recepturi starih Šepurinjana iz loze Vlahov s Prvića. Čini je 20-ak vrsta ljekovitih trava i aromatičnih biljaka, a nosi ime po Romanu Vlahovu. On je, naslijedivši obiteljsku recepturu, sredinom dvadesetih godina prošlog stoljeća otvorio u Zadru tvornicu likera.
Prezime Vlahov punilo je nedavno novinske stupce, portale i ostale elektroničke medije, u kontekstu sukoba i podijeljenosti mještana Šepurine oko izgradnje luke nautičkog turizma u uvali Perolin gat sa sjeverne strane Prvića, na koju se naslanjaju zemljišta u vlasništvu nekoliko obitelji iz loze Vlahov, ali i drugih Šepurinjana; Grubelićevih, Paškovljevih, Grbelja
 

Čačićev 'Argonaut'


Idejni začetnik izgradnje marine je Lino Vlahov (HDZ), član Mjesnog odbora Prvić-Šepurine, koji projekt "gura" već 17 godina. Njegov mlađi brat Branimir Vlahov najžešći je protivnik projekta i predvodnik istomišljenika iz Šepurine iz udruge "Burni Prvić".
Razlog da ispije slavljenički šampanjac imao je Lino, jer je Gradsko vijeće Vodica usvojilo izmjene Prostornog plana grada Vodica za Perolin gat, a kojima je omogućena izgradnja luke nautičkog turizma od 90 vezova te komunalne i sportske lučice od stotinjak vezova.
Manje je poznato da su braća u zavadi dugi niz godina oko obiteljskog nasljeđa. Riječ je o 10 tisuća kvadrata zemljišta iznad Perolin gata, a slučaj bi trebao uskoro dobiti sudski epilog. Za naš list spremno su se odazvali i odvojeno iznijeli argumente za i protiv marine.
- Priča o marini krenula je prije 16 godina kada je potpredsjednik Vlade Radimir Čačić pokrenuo projekt "Argonaut - sto uvala sto lučica". Tim projektom planiralo se dobiti još šest tisuća vezova. Temeljio se na sezonskim-pontonskim vezovima koji bi se zimi uklanjali. U rujnu 2003. održan je Zbor mještana Prvić-Šepurine na kojemu je većinom glasova dana potpora izgradnji turističke lučice u uvali Perolin gat. "Argonaut" je ukinula Sanaderova Vlada, ali je ostala odluka Zbora mještana kao ključni dokument, na temelju kojeg interesna skupina predvođena mojim bratom Linom već 14 godina obmanjuje mještane i stručne službe u Županiji i Gradu Vodicama, a sve zbog svojih privatnih interesa, odnosno podizanja vrijednosti zemljišta koja se naslanjaju na Perolin gat - ističe Branimir Vlahov.
 

'Uništit će periske'


U županijski prostorni plan i u prostorni plan Vodica uvrštena je marina sa 190 vezova na tri hektara morske površine, uz nasipanje mora i značajnim zahvatima na kopnu.
Branimir podsjeća kako je cijeli Prvić zaštićeno kulturno dobro i pod zaštitom Konzervatorskog odjela Ministarstva kulture, koje je više puta iznijelo negativno mišljenje o izgradnji marine. No, njihove primjedbe prilikom javne rasprave o županijskom prostornom planu nisu uvažene pa je Ministarstvo prostornog uređenja dalo suglasnost na uvrštavanje marine u prostorne dokumente županije i prostorni plan Vodica.
- I Mjesni odbor Prvić-Šepurine nekoliko se puta očitovao protiv marine. Upućeni su i brojni zahtjevi prema Gradu Vodicama da se iz plana izostavi marina, ali nije bilo odgovora - ustvrdio je Branimir Vlahov.
Napominje kako je njihov sljedeći korak upućivanje zahtjeva Županijskoj skupštini da se iz županijskog prostornog plana skine marina sa 190 vezova i uvrsti samo komunalno-turistička lučica s maksimalno 90 vezova.
- U tri dana ovu peticiju potpisalo je više od 300 mještana i vlasnika nekretnina na Prviću, a pokrenuli smo i internetsku peticiju. Naš mirni prosvjed protiv izgradnje marine pred zgradom vodičke Gradske uprave nije dao rezultata i Gradsko vijeće usvojilo je prostorni plan s lukom nautičkom turizma. S obzirom na HDZ-ovu većinu takva odluka me i nije iznenadila. Međutim, naša borba tek sada počinje. Ne prihvaćamo komercijalnu marinu, jer je ona za otok ekološki i vizurom neprihvatljiva. Perolin gat stanište je zaštićene školjke periske, koje bi nestalo. Pri uvrštavanju marine u prostorne planove prekršeno je niz zakonskih propisa. Zbog počinjenih kriminalnih djela o svemu ćemo sa priloženom dokumentacijom izvijestiti i DORH. Na raspolaganju imamo niz postupaka i alata kojim ćemo zaustaviti ovaj suludi projekt - istaknuo je Branimir Vlahov.
 

Investitor iz Lukoila


Dijametralno suprotnu priču iznio je njegov stariji brat Lino. On tvrdi da je upravo Zbor mještana u čak pet navrata donosio odluke o izgradnji luke nautičkog turizma.
- Pored odluka Zbora mještana, zadnju peticiju podrške marini potpisalo je 192 mještana, od kojih je 85 stalnih stanovnika otoka. Oni su se svi složili s prijedlogom idejnog rješenja marine, arhitekta Nevena Raka, a nakon što su im predočene skice kako bi trebao izgledati morski, a kako kopneni dio. Peticiju protiv izgradnje potpisalo je 125 osoba, od koji je 25 stalnih mještana. Dakle, trostruko se više Šepurinjana s pravom glasa izjasnilo za projekt. Stalni stanovnici uglavnom podržavaju marinu, a protiv nje su povremeni stanovnici kojima je stalno mjesto boravka u Šibeniku i drugim gradovima, poput moga brata Branimira, i vikendaši koji na otoku borave tri ljetna mjeseca. Njihovi interesi su privatni i u suprotnosti s javnim interesima. Oni bi željeli zadržati Prvić za sebe, netaknut, bez buke, ljudi i gospodarskog razvoja - kaže Lino Vlahov.
Za njega je ova marina generator budućega gospodarsko-turističkog razvoja Prvić-Šepurine i otvaranja radnih mjesta koja će zadržati mlade na otoku.
- Istina je da sam vlasnik osam tisuća kvadrata zemljišta koje je naslonjeno na buduću marinu, a moj osobni interes poklapa se s općim interesom da na svome zemljištu sagradim gospodarske objekte i pridonesem razvoju otoka. I kuće dvaju najvećih protivnika projekta, moga brata i Miroslava Motušića koji živi u Zadru, također će biti nadomak marine - kaže Lino Vlahov.
- Nakon što je marina uvrštena i u prostorni plan Vodica žurno krećemo u realizaciju projekta. Prema idejnom rješenju, bit će to marina mediteranskog tipa, bez ograda i žica, a njezin kopneni dio koji zahvaća samo četiri tisuće kvadrata ostat će javna površina. Akvatorij od 1,5 hektara namijenjen je komercijalnoj marini, a isto toliko hektara za komunalnu i sportsku lučicu.
Kao jedan od investitora marine zainteresiran je Arash Repač, generalni direktor "Lukoila" za Jugoistočnu Aziju sa sjedištem u Istanbulu. Repač ima kuću u Šepurini, zaljubljen je u otok i želi ulagati u njegov razvoj. Upravo činjenica da postoji potencijalni investitor, ubrzat će postupak da Županija raspiše javni natječaj dodjele koncesije za izgradnju marine. A Repač ne mora biti izabran, to može biti netko drugi s najpovoljnijom ponudom - rekao je Lino Vlahov.

Izdvojeno

27. studeni 2020 09:54