StoryEditorOCM
ŽupanijaGRADONAČELNIK VODICA

Ante Cukrov: ‘Za četiri godine više neće biti crnih jama i gropova žica od struje‘

Piše Zdravko Pilić
28. lipnja 2024. - 09:27

U Vodicama je započelo asfaltiranje dionice ceste D 8, ‘bivše magistrale‘, koja prolazi kroz Vodice, i koja bi shodno tome, kroz idućih desetak dana, trebala biti završena i konačno puštena u promet, kako nam je kazao Ante Cukrov, vodički gradonačelnik, ističući kako su na toj dionici ceste napravljeni i novi rotor kod benzinske stanice – ili pumpe, što bi rekli domaći, pa rotor na križanju Zatonske i Ante Poljička, a u sredini je bilo oko 120 metara gdje su se morali raditi ‘viseći‘ nogostupi. Investitor su bile ‘Hrvatske ceste‘, što je i logično, no isto tako dijelom i Vodovod i odvodnja i grad Vodice, koji su iskoristili ovu prigodu da u trup ceste polože cijevi za infrastrukturu, vodu, odvodnju i optičke kabele te DTK infrastrukturu, što je zapravo uvod u drugu fazu projekta aglomeracija Srima – Vodice – Tribunj, s kojom će ova tri mjesta ući u 21. stoljeće.

Vrijednost 87 milijuna eura

Vjerojatno to na prvi pogled bombastično zvuči, no s obzirom da će ova ‘tri mista‘ – potez od Srime do Sovlja - kroz projekt kolokvijalno zvan ‘aglomeracija‘ dobiti kompletno novu infrastrukturu, a da će ona postojeća – struja i telekomunikacije – biti stavljene pod zemlju,bez ‘parangala‘ žica i ‘gropova‘ na stupovima, kakvi su karakteristični za zemlje ‘trećeg svijeta‘, onda je potpuno jasno da je riječ o najznačajnijem komunalnom zahvatu u povijesti Vodica. Koji će nakon ovoga u punom smislu riječi postati grad kako im to i ime sugerira. Da prijeđemo sa slova na brojeve, bit će postavljen potpuno novi vodno – kanalizacijski sustav, preko 70 kilometara kolektora, preko 55 kilometara novih vodovodnih cijevi, dvije crpne stanice, nadogradit će se uređaj za pročišćavanje, kako bi se sve otpadne vode Srime – Vodica i Tribunja, preko biološkog prečistača, očistile na razinu tehničke vode, i onda kao takve, ispuštale na 60 metara dubine, ispod otočića Logoruna. Crne i septičke jame, koje kao tempirana bomba prijete svaki dan izlivanjem, a time i uništenjem turizma od kojeg ovaj cijeli kraj živi, konačno će otići u povijest. - ‘Lebewohl!‘ - rekli bi njemački turisti! Za cijeli ovaj projekt koji bi trebao biti gotov kroz četiri godine, trebalo je ishoditi šest građevinskih dozvola i riješiti preko 1100 imovinsko – pravnih odnosa, a ukupno je vrijedan 87 milijuna eura.

image


Na fotografiji: Novi rotori na ulazu u grad Vodice
Foto: Niksa Stipanicev/Hanza Media

Niksa Stipanicev/Hanza Media

Istovremeno od 25 do 30 gradilišta

‘Od 67 projekata koji su pristigli na natječaj, naš je projekt dobio najveći broj bodova na postupku prioretizacije koji je provelo Ministarstvo gospodarstva i održivog razvitka, pa smo na taj način osigurali i financiranje ovog projekta. Sredstva EU Ministarstvo gospodarstva i Hrvatske vode su skoro 95 posto virjednosti projekta, a ostatak bi trebali pokriti Vodice 5 posto i Tribunj jedan posto. To će Vodice godišnje koštati nešto iznad milijun do milijun i pol eura, što nama neće biti problem isfinancirati, a pripremili smo se, kao što sam već i rekao, i na ostale troškove koje ćemo insfinancirati i napraviti usput. Jer, bilo bi ‘grijota‘ ne iskoristiti prigodu kada se već radi, pa ne postaviti novu infrastrukturu tamo gdje je to nužno, proširiti puteve i prometnice, ulice, kritične točke, postaviti nogostupe tamo gdje ih nikad nije bilo, novu rasvjetu. Tako da ja računam da ćemo mi u naredne četiri godine potrošiti sigurno dodatnih desetak milijuna eura, ali to i nije trošak, nego investicija u vodičku budućnost. Imat ćemo u jednom momentu između 25 i 30 gradilišta na području grada istovremeno, i mi se za to moramo dobro pripremiti, i ekipirati, novim inžinjerima, stručnim ljudima koji su to u stanju odraditi kako treba. A istodbno i pripremiti naše sugrađane na to i zamnoliti ih za strpljenje. Šibenik je imao sreću što je svoju aglomeraciju radio kad je bila korona, mi ćemo morati raditi sukcesivno, da ne zatvorimo ljudima prilaz kućama, da im osiguramo privremeni parking, da ne ugrozimo punu turističku sezonu od koje ljudi žive.‘ - navodi nam Cukrov, koji ne zaboravlja ni Prvićane, za koji će nastojati ishoditi sredstva preko Fonda za otoke.

Uključen i Prvić

Zasad mu je bitno da izvedu jedan veliki šaht na koji će spojiti otok na kolektor, pa će Luku i Šepurinu nakon toga lako rješavati. U konačnici, ovaj će projekt koštati preko sto milijuna eura, i zahtjevan je ne samo financijski, nego i tehnički, dosad je održan ćitav niz pripremnih radnji, konzultacija, usuglašavanja, sastanaka, kako bi se svi problemi predvidjeli i riješili unaprijed. Samo Vodice imaju 12 tisuća objekata, a to je 12 tisuća potencijalnih problema, koje će trebati spojiti i(li) prespojiti na novu kanalizacijsku i vodovodnu mrežu ! Pitanje je dana kada će se u Vodicama početi razmišljati kako će se ova voda, koja bi nakon prolaska kroz biološki pročistač i dodatnog filtriranja, trebala imati kvalitetu skoro kao i voda za piće, počne iskorištavati za navodnjavanje poljoprivrednih površina u vodičkom zaleđu, u kojem ima čitav niz poljoprivrednih površina, vrtova, voćnjaka i maslinika, OPG-ova kojima se sve veći broj Vodičana vraća. No, o tom potom, to je iduća faza, koraci koji slijede iza operacije aglomeracije, ili kako se službeno zove - ‘Poboljšanje vodnokomunalne infastrukture aglomeracije Vodice – Tribunj – Srima Faza 2‘.

image

Na fotografiji: panorama Vodica.
Foto: Niksa Stipanicev/Hanza Media

Niksa Stipanicev/Hanza Media

 

28. lipanj 2024 09:28