Na jučerašnju vijest da je raspisan natječaj za direktora trgovačkog društva Zračna luka Srce Dalmacije reagiralo se sa svih strana. Dio oporbe smatra da se radi o predizbornoj kampanji, a javnost se zabavlja po društvenim mrežama tezama da se bira direktor "tvrtke koja u stvarnosti ni ne postoji". Takoreći, uhljeb.
Za proširenje vijesti o natječaju za direktora pitalo smo Hrvoja Zekanovića, saborskog zastupnika HDS-a koji je probudio usnulu priču o aerodromu na Pokrovniku, koja se počela pričati tamo još prije kojih četrdesetak godina.
- Tvrtka je osnovana prema Zakonu o trgovačkim društvima i sljedeći je korak, da bi se mogla završiti registracija firme i provoditi sam projekt razvoja zračne luke, izabrati odgovornu fizičku osobu u pravnoj osobi. A to je direktor Uprave - kaže nam Zekanović te nastavlja: - Mora postojati pravni interes da bi se neki projekt razvijao. U trenutku kad imaš odgovornu fizički osobu tek onda možeš raditi na dokumentaciji za zračnu luku. Nažalost ili nasreću, ovo je jedini način.
Pa kakva se profil direktora traži? Naime, nije baš logično da na tu fotelju zasjedne neki stručnjak za zračni promet, kad je šibenska zračna luka godinama daleko od prvih aviona.
- Nama treba developer projekta, čovjek koji će razvijati tu cijelu priču. Ja bih osobno volio da to bude netko tko je građevinske struke, netko tko projektno razmišlja. Odnosno, osoba koja će u narednih nekoliko godina napraviti sve studije i nakon toga razviti do kraja projektnu dokumentaciju. Tek onda se kreće u izgradnju. Dakle, to su projekti koji se dugo rade.
Koliko dugo?
- Nezahvalno je prognozirati, ali ja mislim da se to u nekoliko godina, uz dobar menadžment i podršku države, može riješiti.
I na kraju, najstarije od svih pitanja kad pričamo o zračnoj luci na Pokrovniku: treba li Šibeniku uopće aerodrom?
- Nekidan sam letio avionom, slijećem u Kaštela, malo prije toga vidim Zemunik pa Šibenik... To se jako brzo preleti pa se pitaš je li to nama stvarno treba. Ali ne smijemo gledati Srce Dalmacije kao zasebnu zračnu luku, nego kao jedan terminal ovih postojećih zračnih luka. Aerodromi u Zadru, Splitu i Dubrovniku funkcioniraju na relativno malom prostoru za relativno malo ljudi. Ono što je bitno naglasiti, mi imamo sezonalnost zračnog prometa koja je vezana za ljetne mjesece, a svjedoci smo rasta zadarske zračne luke od 50 posto i splitske od 15 posto. Dakle, radi se o golemom porastu. Recimo, preklani je 600 tisuća putnika odbijeno u splitskoj zračnoj luci jer nisu imali kapacitete primiti ih. Dakle, priča je isplativa i bitno je reći da za brendiranje bilo koje turističke destinacije, a Šibenik je jedna posebna destinacija, jako važno imati zračnu luku - tvrdi Hrvoje Zekanović.
Da podsjetimo, inicijativu za gradnju zračne luke na Pokrovniku su na Zekanovićevu inicijativu, u prošlom sazivu Sabora, podržali svi zastupnici iz naše županije - Franko Vidović, Josip Begonja i Branka Juričev-Martinčev. Zatražili su, i dobili, novac za idejno rješenje u svrhu izrade Studije utjecaja na okoliš za zračnu luku koju su nazvali "Srce Dalmacije".
U lipnju ove godine potpisan je Društveni ugovor o osnivanju društva Zračna luka Srce Dalmacije, te Društveni ugovor između članova odnosno osnivača Društva odnosno Republike Hrvatske, Šibensko-kninske županije i gradova Šibenika, Knina, Drniša, Vodica i Skradina.