StoryEditorOCM
ŠibenikPodzemna garaža

Zavirili smo u utorbu Poljane i provjerili ima li vozila i tko se tu parkira te zašto parking ipak nije poskupio

Piše Katarina Rudan
SNIMILA NIKOLINA VUKOVIĆ STIPANIČEV/Hanza media
11. srpnja 2020. - 08:39

Bura je bila tek nakratko snizila temperaturu zraka i uzburkala more, pa su turisti, kojih ipak nešto ima na širemu šibenskom području, proteklih dana "pohrlili" u Krešimirov grad. Bilo u kupnju ili razgledavanje kulturnih i povijesnih znamenitosti grada. I zahvaljujući takvim vremenskim prilikama, podzemna garaža u utrobi šibenske Poljane bila je dupkom puna. Baš za inat onima koji su grintali, prozivali i prigovarali da je projekt Poljana promašena stvar i omča oko vrata "Gradskom parkingu" i Gradu Šibeniku!


– Po običaju, kad je bura ili kiša, turisti iz okolnih mjesta dolaze u Šibenik. To se dogodilo i u utorak i bilo je zadovoljstvo vidjeti punu garažu – zadovoljno je na početku razgovora i našeg obilaska garaže na tri etaže pod šibenskom Poljanom rekao direktor "Gradskog parkinga" Goran Bulat.


A u utorak su u garaži bili parkirani automobili stranih registracija. Šibenskih nije bilo za vidjeti. U šali sam rekla kako bi za "Gradski parking" bilo dobro da je bure i kiše češće, bilo bi više prihoda. No, ostavimo šalu na stranu. Činjenica je da je i u srijedu prijepodne prva etaža garaže bila dupkom puna, druga napola, dok je treća bila prazna. Prema Bulatovim riječima, otkad je stavljena u funkciju, a bilo je to 29. lipnja, dva dana nakon svečanog otvaranja Poljane, u podzemnoj garaži uvijek ima automobila. Doduše, najviše na prvoj, potom i na drugoj etaži. U srijedu su, primjerice, među parkiranim automobilima bile strane i registracije automobila iz raznih mjesta u Hrvatskoj, te pokoja šibenska.


– Izgradnja i opremanje logističkog centra Poljana jedna je od četiri komponente projekta urbane mobilnosti na području grada Šibenika, "teškog" ukupno 99,3 milijuna kuna, od čega je 73,8 milijuna kuna dobiveno iz europskog operativnog programa Konkurentnost i kohezija. Njime je riješena problematika sa samim parkingom u staroj gradskoj jezgri, poglavito za njezine stanovnike i otočane kad dođu u grad, te turiste – kaže Bulat.


Europski novac


Sam logistički centar Poljana, kako mu je službeni naziv u sklopu spomenutog projekta, koji Šibenčani vjerojatno nikada tako neće nazivati, nego će to za njih uvijek biti "garaža pod Poljanom", prema Bulatovim riječima, već je pridonio poboljšanju kvalitete života u gradu.


– Nema više onih gužvi i kruženja oko Poljane u potrazi za slobodnim mjestom dok je ona služila kao parkiralište. Smanjena je emisija štetnih plinova, protočnost prometa glavnom gradskom prometnicom, Ulicom kralja Zvonimira, odvija se bez zastoja. Što se tiče samog logističkog centra Poljana, "Gradski parking" je podignuo kredit od 25 milijuna kuna, a ostatak novca je osiguran kroz spomenuti projekt, što nas obvezuje na neke stvari. Prvo i osnovno je cijena od 10 kuna u ljetnom i pet kuna u zimskom razdoblju po satu, u idućih pet godina, a logistički centar Poljana raspolaže s 256 parkirališnih mjesta. Inače, to je cijena parkiranja koja je na području grada Šibenika na snazi od 2006. godine. Dakle, zahvaljujući ostvarenim nepovratnim sredstvima iz EU-a, cijene parkiranja se neće povećavati, a stanari gradske jezgre moći će se besplatno parkirati od 22 sata do 7 ujutro, dok otočani imaju jedan sat besplatnog parkinga.


Također, u logističkom centru se obavlja opskrba stare gradske jezgre, odnosno prekrcaj robe na električna dostavna vozila. To je na prvoj, ili "minus jedan" etaži, a za prekrcaj imaju 45 minuta besplatno. Osigurana su i četiri parkirna mjesta s punjačima za električne automobile na "minus tri" etaži – kazao je Bulat.


Dodaje da su na svakoj etaži po četiri parkirna mjesta za invalide, dizalo funkcionira i sve je u ovom trenutku onako kako je i zamišljeno.


– Malo je vremena prošlo od stavljanja logističkog centra u funkciju da bi se mogle davati neke ocjene ili procjene koliko je dnevno automobila na parkiralištu. Svakako, pokazalo se u ovih nekoliko dana da vozači prije svega koriste "minus jedan" etažu, a kad na njoj nema mjesta, spuštaju se na "minus dva", dok treća ostaje uglavnom prazna. Takvo stanje sigurno ne bi bilo da je turistička sezona onakva kakva je bila prijašnjih godina, a znamo zašto je turista puno manje. Epidemija koronavirusa poremetila je sve. U konačnici i "Gradski parking", kao i svi ostali, osjeća njezine posljedice. To potvrđuje činjenica da od sredine ožujka do danas imamo oko 50 posto manje prihoda od parkinga, a imamo oko 1500 parkirališnih mjesta u gradu. Ista je situacija i s prometom na Autobusnom kolodvoru, čiji smo vlasnici – na kraju će Bulat.

17. travanj 2024 17:02