StoryEditorOCM
ŠibenikPravne doskočice

Zašto je zapeo projekt sanacije šibenskog dragulja, koji postane suza u oku čim padnu prve jače kiše: Grad i Županija igraju ping pong s Docem

15. rujna 2017. - 14:06

Dolac je dragulj, ali i suza u oku Šibenika kada padnu i potraju jače kiše, čak ne i ekstremno obilne.

Na muku stanovnika i vlasnika brojnih kafića drevnoga gradskog kvarta uz more, u sinergiji plime i oborinskih voda zbog utonule rive i neadekvatne odvodnje poplivaju prizemlja kuća, a tome nasuprot, idejni projekt protuplimne sanacije Doca ne ide naprijed kako se očekivalo. Naručila ga je Županijska lučka uprava i predstavljen je uoči lokalnih izbora 2013., a i gradska uprava Željka Burića više ga je puta javno poduprla kao svoj.

Grad je ovih dana najavio investiciju u uređenje dijela šibenske obale od Peškarije do hotela "Jadran" s izmjenom cjelokupne javne rasvjete, pločnika i hortikulture, no o Docu, gdje je duž više od 300 metara obale problem neodložan, ni "mukajeta".
– Sada je prvi potez na gradskoj upravi, mi zasad ne možemo ništa više od onoga što smo već napravili. Županijska lučka uprava financirala je i naručila plan koji je potpisao Ivica Galasso, isti projektant s kojim smo ostvarili odličnu suradnju u izgradnji komunalne lučice Vrnaža – podsjeća Željko Dulibić, ravnatelj ŽLU-a, koji bi u suradnji s resornim ministarstvom, Županijom i Gradom Šibenikom bio nositelj sanacije Doca, zajedno s uređenjem komunalne lučice.

 

Gradska uprava, međutim, ne pokazuje nikakvu inicijativu, nego, naprotiv, postoji nepotreban spor oko dolačkog parkirališta koje je po zakonu ušlo u obuhvat pomorskog dobra, čemu se Grad protivi. Bez ikakve potrebe, smatra Dulibić, jer je uvijek moguć dogovor da Županija prenese pravo koncesioniranja na gradsku upravu, jednako kao u slučaju kabina i svlačionica na Jadriji.
– Nema ni najava skore odluke šibenskoga Gradskog vijeća o proširenju lučkog područja pod našom upravom na Dolac, tako da su nam ruke vezane – zaključuje Željko Dulibić.

Trvenja oko dolačkog parkirališta pojavila su se još 2014., prigodom određivanja granica pomorskog dobra u Docu i tada je odgovor gradske uprave glasio da "postojećim parkirališnim površinama u Docu gospodari Gradski parking, a u slučaju da uđu u obuhvat granice pomorskog dobra, poduzeće neće moći organizirati svoju djelatnost bez dobivanja koncesije na javnom natječaju".

Je li tri godine poslije došlo do pomaka, pitanje je Jadranki Fržop, pročelnici županijskog Odjela za pomorstvo, u čijoj je ingerenciji određivanje granica pomorskog dobra. Pronio se i glas da je gradska uprava parkiralište prenijela u svoje vlasništvo, kao funkcionalni dio prometnice kroz Dolac, što je moguće po Zakonu o cestama, međutim takvo što ne dopušta Zakon o pomorskom dobru i morskim lukama, budući da je parkiralište izgrađeno na nasipu.

 

– Mi još uvijek čekamo na sudski upis granica Docu i ne znam je li točno da je Grad vlasnik parkinga u zemljišnim knjigama – govori Fržop. Sudovi, međutim, dopuštaju takve uknjižbe, naglašava, premda su na štetu pomorskog dobra. Podsjeća da je njezin ured radio isključivo po načelima pomorskog prava, a preklani su čak odredili granice u Docu tako da izostave parking ne bi li dokazali gradskoj upravi da to ne može proći potvrdu služba resornog ministarstva, što se i dogodilo. Sada u Županiji očekuju da sud uknjiži granice pomorskog dobra u Docu prema elaboratu koji obuhvaća i sporni parking, jer drukčije nije moguće barem što se tiče zakonodavstva u oblasti upravljanja obalom.

Jadranka Fržop smatra da smisao Zakona o cestama nije da ide nauštrb pomorskog dobra, a ako je to slučaj, tada će njezin upravni odjel inicirati izmjene propisa o cestama s Docem kao primjerom, ako se pokaže da je parking upisan kao vlasništvo Grada, a ne dio obale.
– Uvijek postoji otpor prema koncesioniranju na pomorskom dobru, premda je to neprijeporni interes lokalne zajednice. Za Grad Šibenik, to nije izgubljen, već naprotiv, postaje prostor najveće zaštite zbog posebnog zakonskog statusa pojasa uz more, pogotovo u kontekstu sanacije cijelog Doca – smatra pročelnica.

Za nju je odbijanje komunikacije i određivanja granica pomorskog dobra prema zakonskim pravilima također znak nezrelosti lokalne sredine da upravlja svojom obalom. No ipak, s obzirom na nedvojbenu potporu koju sanaciji Doca otpočetka pruža gradonačelnik Burić – a isto je ponovio nedavno i pred Majom Marković Kostelac, državnom tajnicom u Ministarstvu mora za njezina boravka u Šibeniku kada je obećala pomoć ministarstva i za tu investiciju – očekuje da gradska uprava neće nepotrebnim pravnim "doskočicama" odugovlačiti s početkom projekta koji bi Dolac rasteretio značajnog komunalnog problema, a predviđa i širenje postojeće uske prometnice.


Dulibić:
Sada je prvi potez na gradskoj upravi, mi zasad ne možemo ništa više od onoga što smo već napravili. Županijska lučka uprava financirala je i naručila plan koji je potpisao Ivica Galasso


Fržop:
Mi još uvijek čekamo na sudski upis granica Docu i ne znam je li točno da je Grad upisao parking u zemljišnik, no sudovi dopuštaju takve uknjižbe, premda su na štetu pomorskog dobra

20. travanj 2024 14:38