StoryEditorOCM
ŠibenikHalo, doktore

Za ne povjerovati: Šibenska medicinska sestra 'ubila' telefonsku 'sekretaricu za lijekove'! Ravnatelj doma zdravlja: Došlo je do greške, a da čujete samo kakve poruke građani ostavljaju uvjereni da pričaju s konkretnom osobom...

16. rujna 2018. - 15:44

Prava je šteta što je šibenski Dom zdravlja ukinuo poseban telefonski broj na koji smo svome liječniku zadnjih nekoliko mjeseci mogli naručiti lijekove – jada se jedna građanka i moli redakciju da ispitamo zašto je uprava Doma zdravlja odustala od tog vrlo korisnog servisa dostupnog cijeli dan, neovisno o radnom vremenu ordinacije.

Mnogim pacijentima telefonski poziv olakšavao je život štedeći im vrijeme i živce, a liječnik obiteljske medicine ove žene je u Radićevoj 46 ("crveni neboder"). Taj je broj, tvrdi, odnedavno precrtan u imeniku na internetskoj stranici s listom ambulanti.

Joška Jurića, ravnatelja Doma zdravlja, pitanje je zateklo, jer nema govora ni o kakvom ukidanju "telefonske sekretarice" za narudžbu lijekova uvedene proljetos u svim zdravstvenim ambulantama pod kapom njegove ustanove, te problem može biti jedino tehničke prirode.

Moguće zato što su u Crvenom neboderu nedavno mijenjali telefonsku centralu, no ravnatelju je ovo prvi glas, te je obećao da će provjeriti što je na djelu. I jest: nakon sat vremena ušlo se u trag upravo banalnom uzroku zastoja telefonskog automata, a bila je riječ o tome da je medicinska sestra na prijamnom šalteru, ne znajući, prije nekoliko dana uključila pogrešnu tipku i s time onemogućila preslušavanje poruka.

Pomislila je da se program pokvario i jedini joj je propust što o tome nije odmah obavijestila upravu. U svakom slučaju, pogreška je ispravljena jučer oko 13 sati, te je "sekretarica za lijekove" u Radićevoj 46 opet na usluzi pacijentima, kao i u svim ostalim ambulantama Doma zdravlja.

Taj servis, baziran na posebnom računalnom programu domaće tvrtke, Dom zdravlja uveo je nedavno i poslije tromjesečnog probnog razdoblja odlučili su ga naručiti za svih 18 stomatoloških i 20 liječničkih ambulanti uz izvjesnu mjesečnu novčanu naknadu poslužitelju.

– U više od 60 posto primjera sustav se pokazao odličnim, budući da pacijentima omogućuje da nazovu u bilo koje doba dana ili noći, neovisno o tome je li glavni telefon u ordinaciji zauzet. Osoblju ambulante preostaje jedino preslušati tonske snimke i uvesti narudžbu po već godinama uhodanom protokolu kao e-recepte ljekarnama – opisuje Jurić postupak.

Doduše, razmišljali su o tome da "sekretaricu" ukinu svuda gdje se, najviše zbog starosne i obrazovne strukture pacijenata, nije pokazala praktičnim rješenjem, no ipak je odlučeno da uslugu imaju svi ili nitko, a s druge strane, za Dom zdravlja to nije naročiti trošak.

– Tamo gdje telefonska narudžba lijekova na posebnom broju nije od neke koristi, pacijenti nazivaju uvjereni da je s druge strane konkretna osoba. Žale se na bolove, pričaju o svojim boljkama, a kad uvide da nema sugovornika, zbune se i zaklope slušalicu – prenosi Jurić iskustva određenih ordinacija.

Taj je program, nastavlja, bio ponuđen svim domovima zdravlja u zemlji i neki su ga ukinuli zbog navedenih razloga, nasuprot odličnom odjeku u drugim sredinama poput susjednog Zadra i ostalih, u čije bi društvo ravnatelj čvrsto smjestio i Šibenik.

– Bez obzira na navedene pojave, iz dana u dan od pacijenata nam stiže sve više odobravanja i pohvala što smo uveli tu uslugu – navodi Joško Jurić.

26. travanj 2024 15:43