StoryEditorOCM
ŠibenikVrnaža

U lipnju počinje druga faza izgradnje komunalne lučice, završetak predviđen 2020. godine: Dogodine na pontonima već 600 - od mogućih 700 brodova

17. travnja 2017. - 22:07

Izgradnja komunalne lučice Vrnaža u Mandalini u lipnju seli na istočnu stranu, ispod željezničke pruge i s time, nakon uspješno završene prve faze, počinje druga od ukupno četiri etape ovog projekta koji će do 2020. godine urbano preobraziti Mandalinu i Šibenčanima riješiti goruće pitanje smještaja 700 brodica u vlasništvu građana.

Na novih pet pontona zajedno s valobranom sada je na zapadnoj strani privezano 250 brodica, uređena je obala i zasađeno zelenilo; promjena je zamjetna i zacijelo nema onoga tko s nestrpljenjem ne očekuje završetak za dvije godine.
Ova zamašna investicija koju provodi Županijska lučka uprava (ŽLU), a financiraju je resorno ministarstvo, Županija, Grad Šibenik i ŽLU na kraju će koštati 50 milijuna kuna. To je 12 milijuna više od procjene u idejnom projektu, nakon geomehaničkih istraživanja koja su utvrdila velike količine nanosa mulja koji treba vaditi, jer u protivnome ne bi bilo moguće proširiti i učvrstiti obalni zid, niti kvalitetno usidriti pontone.



Ovih dana Županijska lučka uprava obustavila je i prijave građana za komunalni vez. Zainteresirano je 700 vlasnika brodica sa šibenskog područja što je maksimum budućeg kapaciteta lučice i još jedan dokaz ispravnosti odluke da se u Vrnaži gradi isključivo prijeko potrebna komunalna luka – govori Željko Dulibić, ravnatelj ŽLU.
– Uskoro ćemo raspisati natječaj za izvođača radova, te očekujem da ćemo s poslom početi u lipnju. Gradska uprava i ove godine dat će nam dozvolu da ne prekidamo izgradnju tijekom ljetne sezone, jer na tome položaju nitkome ne smetamo, niti je lani bilo ikakvih pritužbi – napominje Dulibić.

Druga faza trebala bi završiti dogodine potkraj travnja, no još je rano kazati koliko će biti napravljeno, jer to ovisi o mogućnostima financiranja.

Ministarstvo je nedavno osiguralo sedam milijuna kuna, županija će izdvojiti dva milijuna, a Grad Šibenik jedan, s time da u ŽLU očekuju da će rebalansom proračuna izdvojiti i više.

Kao i lani, Dulibić računa i na dodatnih nekoliko milijuna iz državnog proračuna. Riječ je o novcu koji se natječajem raspodjeljuje na kraju fiskalne godine od onih kojima su sredstva bila odobrena a nisu ih iskoristili na projekte koji se uspješno odvijaju.



– Županijska lučka uprava se dosta financijski iscrpila na drugim projektima diljem županije i sada ne mogu reći koliki će biti naš udio u drugoj fazi uređenja Vrnaže. Prva je, zajedno s dokumentacijom i sa svim što se vidi, koštala 14 milijuna kuna, a istočna strana bit će značajno skuplja – procjenjuje Dulibić.

Koliko će točno koštati bit će poznato uskoro, kada se raspiše natječaj, a osim za 40 metara dužu obalu u odnosu na 1. fazu, istočnu stranu poskupljuje ukupno sedam pontona također s valobranom, no dužih za deset metara od postojećih na suprotnoj obali. U svakom slučaju, po završetku druge faze dobit ćemo novih 350 vezova: zajedno sa sadašnjih 250 to je već 600, a još stotinu, do maksimalnih 700 uredit ćemo u završnoj fazi uređenja na posljednjih 200 metara obale prema Dogus grupi, ističe Dulibić. No, prije toga, dogodine, prelazi se na uređenje platoa sa hangarom, suhim vezovima, dizalicom, parkiralištem i recepcijom.



Kaže da je vrlo ponosan činjenicom što je od idejnog rješenja do uspješnog okončanja prve faze prošlo samo tri godine.
Povoljna je i činjenica što su podizvođači koje je dobitnik natječaja sam izabrao, redom kvalitetne tvrtke iz Šibenika, a na međunarodni natječaj za pontone prijavio se jedino NCP-ov Marinetek, tako da je lučica opremljena proizvodima domaćih proizvođača vrhunske kakvoće i bez ikakvih dodatnih troškova transporta.

– Sve je izvedeno bez ijednog problema i držim to velikim uspjehom projektanata, izvođača, a i nas investitora koji smo to vodili i nadzirali – ocjenjuje Dulibić.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture, potvrdilo se to i prilikom nedavnog posjeta ministra Olega Butkovića, prepoznalo je vrijednost ovog projekta i na tome smo zahvalni. Dobro smo ga prezentirali zahvaljujući i Jadranki Fržop, bivšoj pročelnici županijskog Odjela za pomorstvo koja mu je bila pomoćnica u ministarstvu.



Vrnaža je svakako, jedinstven slučaj u Hrvatskoj da je ministarstvo dodijelilo sredstva za komunalne vezove, jer se dosad ulagalo u izgradnju operativnih obala i trajektnih pristaništa, a ministar je u Šibeniku ponovio da je odlučeno pomoći građanima da dođu do vezova, te će projekt Vrnaže država podupirati do kraja, naglasio je Željko Dulibić.


Lučica kao i galija sv. Juraj
Županijska lučka uprava predložit će da se lučica Vrnaža nazove sv. Juraj, u spomen na istoimenu šibensku komunalnu galiju koja je na strani Venecije sudjelovala u velikoj pomorskoj bitci protiv Osmanlija na Lepantu.
– To je zamisao moje supruge – nasmijao se Dulibić uz napomenu da će prijedlog biti iznesen pred županijske i gradske instance. Bude li prihvaćen, recepciju buduće lučice krasit će i maketa te galije od značaja za pomorsku povijest Šibenika, dodao je Željko Dulibić.

24. travanj 2024 16:11