StoryEditorOCM
ŠibenikPRIPREME Željana Šikić, direktorica županijske TZ-e o sezoni 2017. godine

Turizam budućnosti je - turizam doživljaja

Piše Katarina RUDAN
7. prosinca 2016. - 11:15

Nakon najbolje turističke sezone od kad je samostalne i neovisne Hrvatske, zbrajanja i oduzimanja dolazaka i noćenja, troškova i zarade, turistički djelatnici prionuli su pripremama za sezonu 2017.godine. Svatko u svojem djelokrugu pa je tako i u županijskoj Turističkoj zajednici. Podatak da je prosjek boravka gostiju u ovoj godini bio 7,15 dana a lani 6,40 ukazuje na jače zanimanje turista za duži boravak na šibensko-kninskom području, jer za to razloga ima.
-Naša županija je postala zanimljiva turistima, imamo pozitivan imidž jedne novootkrivene destinacije koja ne nudi samo sunce i more, već puno više od toga – nove doživljaje i atrakcije. Cilj kojem težimo jest postizanje visoke razine kvalitete u svim segmentima, što podrazumijeva kvalitetu kadrova koji pruža usluge, kvalitetu same usluge, smještaja, organiziranog boravka, popratnih usluga i sadržaja odnosno kvalitetu ukupnog turističkog doživljaja, kaže direktorica županijske Turističke zajednice Željana Šikić. Povratne informacije o utiscima turista koje dolaze do turističkih ureda, pa tako i županijskog, govore o tomu da su gosti ugodno iznenađeni, posebno Šibenikom.
– Šibenik nazivaju draguljem kojeg često uspoređuju s Dubrovnikom, a neki ga stavljaju i ispred. Pohvale stižu i od kolega koji kažu da unatoč tomu što smo možda malo kasnije doživjeli "turistički bum", odnosno intenzivniji turistički razvoj, da smo na dobrom putu u odnosu na turističke desetinacije koje su otkrivene puno ranije i koje su u nekim segmentima razvoja možda i pogriješile. Zbog toga moramo biti vrlo oprezni da ne bismo učinili iste greške – govori Šikić. Ističe kako je nužno da se turizam događa na cijelom prostoru, što se polako ali sugurno i počelo ostvarivati.
– Valja poticati razvoj onih proizvoda i onih područja koji imaju najveće šanse za uspjeh već u kratkom roku. Trebamo biti autentični i kreativni, a za to imamo temelje. Unatoč izuzetnim prirodnim resursima, kao i vrlo atraktivnom povijesno-kulturnom i tradicijskom baštinom, poneki od tih visokovrijednih resursa pomalo su još uvijek neiskorišten potencijal, budući nisu odgovarajuće turistički valorizirani – govori Šikić.

Novi turistički proizvodi

Ono što Turistička zajednica na čijem je čelu čini je promidžba destinacije, ali i davanje smjernica za razvoj pojedinih turističkih segmenata i novih turističkih proizvoda. Navodi da je puno učinjeno na edukaciji, posebno privatnih iznajmljivača, zatim na području razvoja cikloturizma, eko-turizma, a ima dovoljno prostora za daljnji razvoj nautičkog, kulturnog, ali i drugih oblika turizma.
– Turizam budućnosti je turizam doživljaja, a mi imamo dovoljno prostora za sve - za kulturne rute, biciklističke rute, pješačke staze, eko-turističke destinacije, urbane destinacije, eno-gastronomske teme kao što su rute sira, meda, vina, ulja, povezivanje tematski srodnih povijesnih destinacija, destinacija agro-turizma, podvodne kulturne baštine i slično – navodi Željana Šikić. Iako su se turistički djelatnici kad je riječ o promidžbi, okrenuli "novim medijima", odnosno internetu i mobilnim uređajim kao kanalima s izuzetno brzim rastom broja korisnika i nizom prednosti koje se koriste u promidžbene svrhe, Šikić kaže da ne odustaju od "klasike".
– Moramo biti ukorak s vremenom, ali to neće apsolutno isključiti prisutnost na sajmovima, jer na nekim tržištima ljudi naprosto vole te klasične modele promocije. Osim mogućnosti da se stupi u kontakt sa sadašnjim turoperatorima, postavljaju se temelji suradnje s novim. Također, na turističkim se sajmovima može iskoristiti prilika za predstavljanje novih proizvoda, marketinških aktivnosti te općenito novosti u vezi s turističkim odredištem - kaže na karju Šikić.
Tijekom 2017. godine županijska TZ sudjelovat će na 17 sajmova na europskom turističkom tržištu, drugu godinu na sajmu u Seulu u Koreji i po prvu put u Tokiju u Japanu, s obzirom na to da sve veći broj gostiju stiže iz tih zemalja i to u predsezoni i posezoni.

26. travanj 2024 16:33