StoryEditor
ŠibenikRasprava na škoju

Sportska ili komunalna lučica: Sve ostaje isto kao proteklih godina; Zlarinjani se odlučili za svoj Yacht klub, a lučka uprava može pričekati

Piše Branimir Periša
13. veljače 2020. - 09:19
I cijena veza ima utjecaj na odluku Zlarinjana Nikša Stipaničev/Hanza mediailustracija/Niksa Stipanicev/Cropix

Mjesna lučica na otoku Zlarinu sa 180 vezova i dalje će biti organizirana kao sportska luka pod upravom Yacht kluba Zlarin kao i u proteklih 20 godina, odlučeno je aklamacijom na zboru mještana, nakon što je klubu istekla koncesija na pomorskom dobru i treba je obnoviti.

 

Okupilo se 56 mještana, gotovo svi su vlasnici brodica i s time je odbačena sugestija županijskog Odjela za pomorstvo, promet i otočni razvoj da zlarinski vezovi malih kapetana ubuduće budu komunalni, kao dio luke otvorene za javni promet pod ingerencijom Županijske lučke uprave, kaže Tomislav Kranjac, predsjednik MO Zlarin.

 

Ulaganje vlastitog novca

 

Ta odluka otočana dolazi istodobno s početkom priprema gradske uprave za izmjene i dopune Prostornog plana uređenja grada (PPUG). Postupak je tek započeo i potrajat će barem dvije godine prema riječima dogradonačelnika Danijela Milete, te je Grad Šibenik od mjesnih odbora zatražio da dostave svoje prijedloge, ne samo u pogledu vezova.

 

Svaka promjena naravi koncesije na pomorskom dobru, naime, podrazumijeva i adekvatnu izmjenu u prostornim dokumentima, no, što se tiče Zlarinjana, njihova lučica i dalje ostaje “sportska”, kako je označena i u važećem PPUG-u. A to znači da vezovima upravljaju članovi sportskog društva, nositelja koncesije, ulažući vlastiti novac, evenutualno uz sufinanciranje lokalne samouprave u uređenje obale. Ne i države, koja djeluje preko županijskih lučkih uprava. One prema zakonu mogu financirati zahvate jedino u lukama otvorenim za javni promet. U toj kategoriji su i komunalne luke, poput Vrnaže u Mandalini.

 

- U svoju smo sportsku luku sami ulagali, novcem i volonterskim radom. Ne samo u vezove, nego i u ostalu infrastrukturu, poput javne rasvjete i popravaka obale, pa Zlarinjani jednostavno imaju osjećaj da bi porekli sav taj trud ako bi upravljanje lučicom prepustili drugom koncesionaru - objašnjava Kranjac motive svojih sumještana za takvu odluku.

 

Uvijek postoji dilema, nastavlja, kako bi netko drugi upravljao s ipak našim mjesnim vezovima, premda u resornom ministarstvu pomorstva nastoje – doduše zasad jedino kao preporuku – uvoditi komunalne vezove gdje god je moguće. Neka vrijeme pokaže jesmo li na zboru mještana donijeli dobru odluku. Ne kažem da možda nismo mogli više i bolje ulagati u lučicu, jer se uvijek može bolje, no mislim da smo korektno upravljali, poštujući uvjete koncesije i zakon, zaključuje Kranjac i naglašava:

 

Volja građana i sila zakona

 

- Moramo poštovati volju građana jednako kao što ćemo danas-sutra prihvatiti silu zakona ako se donese propis da ovakve lučice trebaju biti komunalne. Jedina izmjena koju smo zatražili u odnosu na dosadašnju koncesiju odnosi se na izdvajanje dijela Šarine rive, gdje je dugi niz godina privezano 5-6 brodova, a u zadnje vrijeme služe u gospodarske svrhe. Takva, kao ni plovila stranih registracija ne smiju biti u sportskim lučicama, objašnjava Kranjac.

 

Bez sumnje, i cijena veza imala je ulogu u odluci Zlarinjana. Naš sugovornik, primjerice, za svoju brodicu od 7,5 metara vez godišnje plaća 250 kuna, dok je tarifa ŽLU 200-tinjak kuna po dužnom metru plovila. Bez obzira na to što se iznos raspoređuje na cijelu godinu, na Zlarinu je najviše umirovljenika kojima bi to ipak bio nemali, višestruko veći izdatak od sadašnjeg.

 

Osim na Zlarinu, jedina lučica sa sportskom koncesijom u šibenskom okružju je u Zablaću, a obje datiraju iz vremena kada je zakon predviđao jedino takvu mogućnost koncesioniranja vezova, osim komercijalnih marina.

 

Na Brodarici su za svoju lučicu isposlovali sve potrebne dokumente i dozvole, no do sportske koncesije još uvijek ne stižu, budući da je na sudu zapela uknjižba obuhvata zone privezišta. I njih također zanima hoće li u sklopu izmjena PPUG-a biti ikakve prisile da lučica u koju su, poput Zlarinjana, sami ulagali, dospije pod upravu Županijske lučke uprave.

 

- To će ponajviše ovisiti o stavu gradskih četvrti i mjesnih odbora, te njihovih čelnika. Želimo da mještani budu zadovoljni, a na nama je da im ponudimo mogućnosti koncesioniranja vezova, sa svim prednostima i manama sportskih i komunalnih vezova. Gradskoj upravi pri tome će biti važan i solidan standard uređenosti lučica - kratko je izjavio Danijel Mileta, dogradonačelnik Šibenika.

#ZLARIN, LUčICA, TOMISLAV KRANJAC, YACHT CLUB, DANIJEL MILETA

Izdvojeno