StoryEditor
ŠibenikO DRŽAVNOM TROŠKU

Šibenik rješava veliki prometni problem: Za čvor Rokići 18 milijuna kuna; Doznajte koja je planirana dinamika realizacije projekta

5. srpnja 2019. - 13:15

Priča o čvoru Rokići, jednako kao i o čvoru Meterize, izgrađenom krajem 2017. godine, počela je još prije desetak godina, izradom tehničke dokumentacije koju je napravila Županijska uprava za ceste. A predala ju je Gradu Šibeniku kad je izgubila nadležnost nad tim cestama. Nekoliko godina ta se dokumentacija "kiselila" u ladicama, bivša je SDP-ova vlast imala stotinu primjedbi na ta tehnička rješenja – ŽUC je bio HDZ-ov – pa se, umjesto na tehničko pitanje, priča o oba čvora pretvorila u poligon za političko – ili bolje reći politikantsko – prepucavanje. Franko Vidović i bivši gradonačelnik Ante Županović tvrdili su tada kako je rješenje za Rokiće "megalomansko" i kako uzima puno prostora "vrijednoga gradskog zemljišta", primjerenije San Franciscu nego Šibeniku, a za Meterize nisu željeli dati potvrdu glavnog projekta jer nisu bili zadovoljni kako je u projektu riješeno uređenje zelenih površina i pokosa.

Gomila problema

No, u međuvremenu je SDP-ovu vlast u Šibeniku smijenila HDZ-ova, pa je zajedno s Hrvatskim cestama najprije riješila Meterize, a sada je na putu da riješi i Rokiće. I to baš po "megalomanskom" ŽUC-ovu rješenju, i sve manje-više – o državnom trošku.

– Posao gradske uprave i jest da pronalazi bilo gdje novac za gradske projekte. I nije to tako jednostavno kao što izgleda: Dobar dan, evo nas, hoćete li nam napraviti ulaz u grad, rekonstruirati čvorište, hoćemo, dobro, bok. Pa nismo mi sami ni jedini u Hrvatskoj, ima desetke gradova koji isto tako imaju desetke stotina prometnih problema, i svi se oni trude, lobiraju, dovijaju se na sve načine da se od ograničenih sredstava realizira i riješi baš njihov. To je mukotrpan posao, koji zahtijeva i vremena, i dobre volje, i telefonskih poziva, i mailova, a na koncu – ili prije svega – i novca.

Kad se sve zbroji, čvor Meterize koštao je 20 milijuna kuna, a da to šibenski proračun nije koštalo ni kune. Gradska uprava je u ime Hrvatskih cesta radila izvlaštenja, i naravno da smo se, čim smo završili Meterize, okrenuli drugom čvoru prema Rokićima. Imali smo već rješenje koje je za ŽUC radila zadarska tvrtka Donat, isto kao i za Meterize, to je rješenje sada i dorađeno, vezano uz spojne ceste za kuće koje se nalaze u neposrednoj blizini čvora, za pješačke koridore, i to je sada top topova. Sva ostala rješenja pokazala su se vrlo parcijalna, pa se spominju čak i nekakvi kružni tokovi, koji nemaju nikakve šanse da se tamo izvedu. A razlog za to vrlo je jednostavan – nailaskom na to raskrižje i iz smjera Vodica i iz smjera Brodarice izlazite iz zavoja. Kad bi tu bio kružni tok, sumnjam da bi itko potpisao takvo rješenje jer ne bi zadovoljilo sigurnosne uvjete na cesti. A ni nagibi okolnog terena, odnosno ceste koja ide iz Rokića prema gore, ne idu u prilog rotoru – kazao nam je Danijel Mileta, šibenski dogradonačelnik, koji će, kao i u slučaju čvora Meterize, i u Rokićima otkupiti privatne parcele u obuhvatu čvora, a ako bude potrebe, radit će, veli, i izvlaštenja u ime Hrvatskih cesta po istoj shemi – "oni daju novac, mi odrađujemo".

 

 

Hrvatske ceste u svojem planu nabave za treći kvartal imaju i natječaj za građevinske radove na čvoru. Planirali su točno 17,8 milijuna kuna plus milijun kuna za nadzor, s tim da će se, naravno, konačan iznos pokazati na natječaju.

Zloguki proroci

– Natječaj bi, dakle, trebao izići do kraja godine, a onda bi nakon toga, po planu izvođenja radova, trebalo proteći devet mjeseci do njegove realizacije – najavio je Mileta, koji je, umjesto polemike sa zagovornicima nekih drugih rješenja u Rokićima, samo podsjetio kako je vrijeme pokazalo da su bili potpuno suvišni komentari dok su se radile Meterize da bi bilo najbolje u blizini napraviti hitnu i da vučna služba bude blizu jer će biti na stotine nesreća. A nema, Bogu hvala, gotovo ni jedne.

– Isto kao što se govorilo dok se radilo križanje Bosanske s Ulicom Stjepana Radića da će biti kolone do Kauflanda, odnosno do Brodarice. A ispalo je izvrsno. U ovih šest godina otkako sam na ovome mjestu čuo sam svašta, ali nisu to rješenja koja idu iz moje glave, nego od stručnih ljudi, iz timova koje smo okupili za rješavanje određenih tehničkih i prometnih problema u gradu i s kojima dolazimo do optimalnih ili najboljih mogućih rješenja u tom trenutku.

Ipak, ima i onih koji smatraju da ste umjesto Rokića mogli požuriti s izradom čvora Njivice, koji je važniji za grad, odnosno veći je prometni problem od Rokića?

– To je točno, odnosno s takvima se i ja slažem. Ali za Rokiće smo imali gotovu dokumentaciju, ili barem u visokom stupnju gotovosti, i šteta bi bilo da smo to sada ostavili i čekali dok se ne projektiraju Njivice. Riješit ćemo i njih, Hrvatske ceste platile su oko milijun kuna za kompletnu projektnu dokumentaciju i ona je u fazi ishođenja lokacijske dozvole. Samo, to rješenje s dva rotora i cestom koja ide preko njih također je visokokvalitetno i skupo. Bit će osjetno skuplje nego Meterize i Rokići, ali od njega se ne odustaje, nego se ide korak po korak – rekao je Mileta.

Izdvojeno

14. srpanj 2020 13:42