StoryEditorOCM
ŠibenikJOŠ MALO

Ovo izgleda sjajno! Na novom terminalu radi se punom parom, evo kako napreduje objekt koji će promijeniti vizuru Šibenika

Piše T. V.
13. svibnja 2024. - 19:04
U Šibeniku se gradi pomorsko-putnički terminal čime se napokon ostvaruje projekt osuvremenjavanja tamošnje lučke infrastrukture.LU Šibenik/

U Šibeniku se gradi pomorsko-putnički terminal čime se napokon ostvaruje projekt osuvremenjavanja tamošnje lučke infrastrukture. Svi potrebni sadržaji za otočane, ali i sve one koji turistički posjećuju šibenske otoke, bit će na jednome mjestu. No, vodi se računa i o održivosti bez obzira na mogućnost primanja više kruzera, Šibenik se odlučio za ograničavanje broja uplovljavanja u gradsku luku.

Građevni su radovi skoro gotovi, slijede oni unutarnji obrtnički. No već se naziru konture suvremenog pomorsko-putničkog terminala.

- Vrijednost ove investicije je ukupno 8 milijuna eura. 55 posto je financirano europskim novcem, 45 posto iz državnog proračuna, rekao je za HRT Paško Dželalija, ravnatelj Lučke uprave Šibenik. 

image

Paško Dželalija, ravnatelj Lučke uprave Šibenik.
 

Nikša Stipaničev/Cropix

Terminal je najveća dobit za otočane, ali i sve one koji ljeti nahrupe na šibenske otoke.

- Znači puno, ali prije toga je mogla uvertira malo biti poduzetnija. Moglo se napravit 3-4 manje čekaonice, a ne ono ili sve ili ništa, govori Ivo s Prvića.                   

- Pa znači puno, zato što smo uvijek stajali vani. Bilo je sve na otvorenome, rekla je Ljiljana Miškić iz Zlarina.

Jer na jednom mjestu bit će svi potrebni sadržaji - uz ugostiteljski objekt, suvenirnicu i mjesto za odlaganje prtljage.  

image
Nikša Stipaničev/Cropix

- Smisao ovog terminala je, kao i svakog terminala da putnici na jednom mjestu obave sve, tako da mogu doći ovdje kupiti kartu, da "Jadrolinija" ima svoje urede ovdje, ili tko god bude prijevoznik, da za međunarodni promet imamo carinu, policiju, rekao je Dželalija.   

Uz terminal su, osim vezova za lokalni brodski promet, i gatovi za kruzere. Šibenik je iz godine u godinu sve zanimljiviji kao odredište gotovo svim većim svjetskim tvrtkama za kružna putovanja. No, bez obzira na to, u ovom su se gradu odlučili za održivost i ekološki pristup toj vrsti turizma.

image
Nikša Stipaničev/Cropix

- Mi smo upravo s ciljem očuvanja i da ne budemo luka koja je prezatrpana kruzerima stavili limit. Recimo, jedan veći kruzer dnevno tu na gatu Vrulje i jedan dnevno na sidrištu u Zablaću, govori Joško Šupe, pomoćnik ravnatelja Lučke uprave Šibenik.  

Kanal svetog Ante uživa trostruku zaštitu: važan je krajobraz, u sastavu je europske ekološke mreže Natura 2000, a s tvrđavom svetoga Nikole dio je popisa svjetske baštine UNESCO-a.

- Mislim da moramo biti svjesni da takav okoliš koji je poprilično zatvoren, i sam zaljev ispred Šibenika, da ima neki svoj nosivi kapacitet, tako da svakako pozdravljam odluku da se pusti jedan kruzer dnevno u sam zaljev, rekla je Anita Babačić, ravnateljica JU Priroda.   

Lučka je uprava, u sklopu europskog projekta, u kanalu postavila i 2 plutače sa senzorima. Služe povećanju sigurnosti morskog prometa, ali bilježe i potencijalna onečišćenja.

27. srpanj 2024 01:52