Svojedobno oporu anegdotu o Šibeniku kao gradu čak s dva aerodroma, aktualna gradska uprava iskoristila je da više ne bude tužaljka, nego prednost, kao kad umiljato janje dvije majke siše. Sudjelujući u europskom projektu Step-Up uvođenjem posebnih, sezonskih autobusnih linija za turiste koji zrakoplovima stižu u Split i Zadar, a odmorišna destinacija im je Šibenik, Grad Šibenik je, prema riječima gradonačelnika Željka Burića, na najbolji mogući način iskoristio poziciju "u sendviču" između dva susjedna grada, odlučivši da bude feta što boljeg pršuta – slobodnija je interpretacija autora teksta gradonačelnikove pozdravne riječi na konferenciji.
Step-Up, zamišljen kao pilot-projekt završio je jučer u Šibeniku, cjelodnevnom konferencijom sudionika, a zemlja partner iz prekogranične suradnje bila je Italija, točnije regija Marche.
-Ovaj projekt sjajna je stvar i podržavat ćemo ga i ubuduće, bez obzira na to što više neće biti podržan novcem europskih fondova, naglasio je Burić te objasnio motive gradske uprave za sudjelovanje. Polazna točka bio je geografski položaj Krešimirova grada u središtu Dalmacije između Zadra i Splita, no to može biti prednost. I jedan i drugi susjed imaju prilično velike aerodrome s obzirom na veličinu države, a sve više turista putuje zrakoplovima naročito u predsezoni i posezoni. Cilj Šibenika je imati turizam cijelu godinu, nastavio je Burić, no umjesto skupih ulaganja u izgradnju aerodroma, s ovim projektom Šibenik je pokazao da zapravo ima dvije zrakoplovne luke, udaljene svega 45 minuta vožnje. Čak ima i dodatnih prednosti: prema Splitu, to su čak tri prometnice koje se nadopunjuju prema potrebi i eventualno izvanrednim uvjetima. To su Borajska cesta, magistrala uz more i dakako, auto-put, a jednako je i u pravcu Zadra.
-Svaka avio destinacija do koje se stiže za sat vremena vožnje smatra se prihvatljivom i Šibenik ima ogromne prednosti kada potencijalne goste o tome informira. U najkraćem, Šibenik nimalo nije hendikepiran grad zato što nema vlastiti aerodrom, a projket Step Up ne samo da ćemo i dalje financijski podupirati, nego tijekom vremena učiniti dostupnim i građanima Šibenika. Budući da imamo ambicije u turizmu, no i drugim gospodarskim granama, trebamo svojim stanovnicima, naročito poslovnim ljudima, omogućiti lagodan, brz i ugodan prijevoz do zračnih luka u susjedstvu, zaključio je Burić, čestitajući svima koji su sudjelovali u projektu.
Dogodine će autobusi prema aerodromima u Splitu i Zadru prometovati sigurno četiri mjeseca, no s manje polazaka, najaviše četiri umjesto dvostruko više ove godine, kaže Petar Mišura, pročelnik gradskog Odjela za gospodarsvo, poduzetništvo i razvoj.
-U pilot-projektu prvi put smo povezali Šibenik autobusnim linijama izravno sa zračnim lukama Split i Zadar tijekom dva mjeseca. U početku, ljudi nisu naprosto vjerovali da postoji ta veza, no krenulo je uz dobar odaziv. Dogodine nastavljamo sufinacirati prijevoz u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Šibenika i vjerujemo da će za tri-četiri godine linije biti komercijalno isplative, očekuje Mišura. To je sve u okviru Step-Up pilot projekta, koji je inače, nastavak jednog većeg, višegodišnjeg projekta, nazvanog Intermodal. Šibenik se u to uključuje ekološkim prijevozom brodovima na električni pogon koji bi povezali Šibenik s njegovim otocima, o čemu su upoznati i sudionici završne konferencije Step-upa. Ta zamisao Grada Šibenika ima punu potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, a provedba je predviđena u budućem razdoblju financiranja integralnog projekta, naglasio je Mišura.