Do te mjere smo se odvikli vlakova kao prijevoznog sredstva da bizarno zvuči događaj od utorka ujutro, o čemu redakciju obavještava Šibenčanka (podaci poznati), inače redovita putnica na relaciji Šibenik-Perković-Split.
Uzalud je ustala u sitan noćni sat da bi u 4,47 sjela na vlak do Perkovića, a odatle presjela u drugu kompoziciju za Split. Vlak za Perković naime, uopće nije pošao sa šibenskog kolodvora iz čudnovatog razloga jer kondukter nije došao na posao, a kada posada nije popunjena, kompozicija ne smije prometovati.
Netko je u HŽ-u napravio pogrešan raspored, glasi neslužbeno objašnjenje te svježe blamaže naših željeznica kojima su kola odavno zapela u Nigdjezemskoj umjesto da kloparaju prema europskim standardima prijevoza, a putnici im okrenuli leđa, uostalom kao i HŽ njima.
- Svako jutro putujem vlakom na posao iz Šibenika, a jučer sam radila na daljinu, imam tu mogućnost. U vlaku smo bile jedna studentica i ja, inače je najviše osam putnika na toj relaciji, govori građanka uskraćena za uslugu, zajedno još s jednom studenticom. Putnika nema puno, najviše 7-8, a upitno je, kaže čitateljica, jesu li putnici koji na isti vlak čekaju na postajama u Mandalini i u Ražinama uopće bili obaviješteni da nemaju vezu do Splita? Inače je to uglavnom pouzdana linija, no pada ponekad na nedopustivim šlampavostima prijevoznika, kao toga jutra.
Jednom je veli sugovornica, zaspao strojovođa pa nije došao na posao (!), a prošli tjedan, zbog teške nesreće kada je vlak pregazio čovjeka na pruzi, kompozicija iz Šibenika nije pošla za Perković. Tada ju je suprug autom prebacio do Perkovića, budući da nema zamjenske linije, kaže čitateljica koja želi ostati anonimnom. Upitno je nastavlja, jesu li putnici koji na isti vlak čekaju na postajama u Mandalini i na Ražinama uopće bili obaviješteni da nemaju vezu do Splita?
S Perkovića inače, za Split voze dva vlaka. Jedan u 5,25 sati, a drugi u 6,20 što znači da se jučer ujutro ni s jednim od njih nije moglo doći do Splita. Naposljetku, zašto je ova Šibenčanka odabrala vlak za prijevozno sredstvo do Splita?
Pa zato, objašnjava, što s vlakom, kada uredno prometuje, do Splita stigne za sat i po. Vožnja autobusom traje pola sata više, u sezoni još i duže te joj je vlak najpovoljniji izbor. K tome, za onoga tko je zaposlen u Splitu, a radno vrijeme počinje mu u 7 sati, vlak je jedini prijevoz koji omogućuje dolazak na vrijeme, u 6,30 sati. Podsjeća da je prije epidemije bilo i ranojutarnjih autobusnih linija, no još uvijek nisu vraćene u prometovanje.
Ona je prije dvije godine HŽ-ovom odsjeku putničkoga prometa reklamirala kašnjenje vlakova u sezoni, kada u Split kasne i pola sata, no to nije puno pomoglo. "Šala s vremenom" tvrdokorno se nastavlja iz vremena upokojene bivše države; kao stvoreno za avanturiste bez naročitih obveza, no za radne ljude krajnje neugodno.
Ipak, naša sugovornica želi nešto i pohvaliti u ovom događaju, a to je istup ljubaznog prometnika koji se ispričao nakon što je nju i suputnicu obavijestio da od puta u Split nema ništa toga dana. Što ako je studentica zbog toga bila spriječena izaći na ispit koji nije moguće polagati na daljinu, kao što je našoj sugovornici poslodavac omogućio raditi ako se baš ne može drugačije?
Ante Kunčić iz Sindikata prometnika vlakova, kojemu smo ispričali ovaj slučaj kaže da nikako nije dobro kada makar samo jedan putnik ne stigne na odredište. Šteta za ugled željeznice je jednaka kao da ih je u pitanju stotinu! Više od toga Kunčić nije htio komentirati konkretni propust HŽ-a s čime nije bio upoznat prije našeg poziva. Međutim, ne čudi ga ništa budući da stvari ne idu na bolje; sve manje putnika odlučuje za željeznicu, a kako i ne bi, kada je vozni red potpuno devastiran, osim u sezoni?
- Treba li posebno napominjati gdje nas to vodi? - kaže željeznički sindikalist u javnosti poznat po istupima bez dlake na jeziku.
No, ljeti se sve mijenja. Kao da cijela država postoji jedino radi turista, primjećujemo:
- Sezonski vlakovi odlično su popunjeni. Ima agencijskih vlakova iz Češke, Austrije, ove godine također iz Poljske no, izvan sezone je loše, ponavljam, zaključio je Ante Kunčić.
Odgovor i ispriku Ivane Čubelić, glasnogovornice Uprave HŽ Putničkog prijevoza objavljujemo u cijelosti:
"Ispričavamo se putnicima zbog otkazivanja vlakova. Kondukter koji je trebao pratiti ranojutarnje vlakove iz osobnih razloga nije došao na smjenu na vrijeme. S obzirom da se vlakovi koje je trebao pratiti ne mogu u promet pustiti bez konduktera te da ugovorni autobusni prijevoznik nije mogao isporučiti autobuse u 60 minuta od predviđenog polaska prvog vlaka, danas, 31. svibnja došlo je do otkazivanja vlakova 5820 (Šibenik 4.53 – Perković 5.23) i 5821 (Perković 5.50 – Šibenik 6.21). U vlaku 5820 bila su dva 2 putnika. Putnici su bili prevezeni prvim sljedećim vlakovima, odnosno vlakovima 5800 (Šibenik 6.27 – Perković 6.57) i 5801 (Perković 7.04 – Šibenik 7.35)."