StoryEditorOCM
ŠibenikZbogom karampanama

Stiže 11 autobusa za buduću komunalnu tvrtku: još malo pa će Šibenčani radije u bus nego u svoje automobile

Piše Branimir Periša
31. kolovoza 2021. - 13:13
Gradonačelnik Šibenika Željko Burić i Mario Fabek direktor Auto Hrvatske PSC potpisali su ugovor o nabavi 11 novih niskopodnih autobusa u sklopu EU projekta Povećanje integrirane mobilnosti na području grada Šibenika.  Nikša Stipaničev/Cropix

Nakon više godina otkako je postojao kao koncept i (pred)izborno obećanje, konačno se odigrao prijelomni čin u uspostavi javnog autobusnog prijevoza u šibenskom gradskom okružju pod okriljem buduće komunalne tvrtke u vlasništvu Grada. Gradonačelnik Željko Burić i Mario Fabek, izvršni direktor tvrtke Auto Hrvatska PSC d.d. potpisali su ugovor o nabavi 11 niskopodnih solo autobusa u sklopu europskog projekta „Povećanje integrirane mobilnosti na području Grada Šibenika”.

Autobusi marke MAN su zadnja riječ tehnologije primijenjene u komunalnom prijevozu s oznakom EURO 6 standarda i koštat će 20,9 milijuna kuna plus PDV. Tek će biti proizvedeni, budući da je rok isporuke 9 mjeseci, no to je međutim, petina cijene cjelokupnog projekta kojim je obuhvaćena izgradnja prepoznatljivih, vrhunski dizajniranih stajališta opremljenih zaslonima digitalne tehnologije i garaže u iznosu od 99 milijuna kuna. U taj je iznos uključena i izrada prometne studije koja u međuvremenu, do isporuke autobusa treba pokazati na koji način će funkcionirati javni gradski prijevoz. Studija je u postupku javne nabave, izvijestio je pomoćnik gradonačelnika Danijel Mileta.

-Nakon toga imat ćemo realnu sliku o broju linija i autobusa, njihovoj vrsti, učestalosti i cijeni prijevoza. Tražili smo produženo jamstvo, ništa nećemo provoditi paušalno i Grad smo u najvećoj mogućoj mjeri zaštitili od mogućih rizika prilikom korištenja vozila, naglasio je Mileta, inače glavni operativac u tome projektu.

Prije njega, Željko Burić sa zadovoljstvom je istakao da gradska uprava ozbiljno radi na zasnivanju gradske javno prijevozničke tvrtke i nakon mukotrpne procedure konačno može objaviti da postupak nezaustavljivo teče.

-Napuštamo koncept koncesioniranja koje uvijek teži dobiti na uštrb javnih potreba, za razliku od komunalne tvrtke s primarnim ciljem ka brzini i dostupnosti prijevoza. Sama činjenica da je ovo dio velikog projekta integrirane mobilnosti u koji je dio javnosti neprestano sumnjao pa i s porugom, jako sam zadovoljan što se potpisujem na na ugovor o isporuci prvih 11 autobusa, kazao je Burić dodajući kako će buduća gradska tvrtka svakako biti vođena s ambicijom da sudjeluje u budućim europskim projektima za kupovinu novih autobusa s obvezom da ih najmanje četvrtina bude na pogon elektrikom.

Grad će ići tim putem, a Šibenik, poput ostalih razvijenih sredina uskoro dobiva suvremeno ustrojen i tehnološki napredan komunalni prijevoz svima na ponos. Kada tome pridodamo prsten garaža oko grada, Šibenik nezaustavljivo ide putem kompletne organizacije svih oblika prometa, optimističan je Željko Burić.

Taj projekt započeo je s preuređenjem šibenske Poljane i izgradnjom troetažne garaže u podzemlju glavnog gradskog trga koji je postao istodobno i logistički centar gradskog prometa, a završit će – kako se slikovito izrazio gradonačelnik Burić – tako da svakome sa Šubićevca bude lakše, ugodnije i jeftinije sjesti u neki od autobusa javnog prijevoza, nego u vlastiti, do danas neprikosnoveni automobil!

Mario Fabek nimalo ne sumnja da će autobusi koje se njegova tvrtka obvezala isporučiti uvelike doprinijeti boljem životnom standardu građana.

-Ovo je veliki projekt i za našu kuću i čast nam je što u njemu sudjelujemo. Malo je naših gradova danas spremno nabaviti toliko novih, suvremenih autobusa, kazao je Fabek čestitajući timu Grada Šibenika koji je pokazao znanje i volju da okrene novu stranicu u poboljšanju komunalnog standarda svojih građana i gostiju Šibenika, zaključio je Mario Fabek.

25. travanj 2024 16:59