StoryEditorOCM
Šibeniknatječaj za izvođača

Na jesen kreće izgradnja 50 milijuna kuna vrijednog čvora Podi. Šibenik dobiva novi spoj na autocestu!

Piše Branimir Periša
25. lipnja 2021. - 19:27

Cestovni čvor Podi na autocesti Zagreb-Split-Dubrovnik konačno je pred ostvarenjem. Za tu, nekoliko godina najavljivanu zamašnu investiciju Hrvatskih autocesta između postojećih čvorova Vrpolje i Šibenik, prethodno predviđenu Prostornim planom Grada Šibenika HAC je nedavno raspisao natječaj za izgradnju, s proračunom od 50 milijuna kuna.

Radi usklađivanja projektne i natječajne dokumentacije s posebnim uvjetima izvedbe rok otvaranja koverata ponuđača pomaknut je s početka na sredinu srpnja. Prema planu, izgradnja treba započeti na jesen, s rokom od 16 mjeseci, izvijestila je Andrea Haleuš, voditeljica HAC-ove službe za odnose s javnošću.

Novi cestovni čvor na trasi A1, sedam kilometara udaljen od Šibenika neće jedino omogućiti Šibeniku naročito važnu vezu autoceste i gospodarske zone Podi i rasterećenje lokalnih prometnica od kamionskog prometa, nego će biti i novi istočni prilaz gradu te pospješena veza šibenskih naselja s autocestom.

U sklopu čvora Šibenik – Podi potrebno je izgraditi spojnu cestu, četiri rampe, priključak za radnu zonu, tri kružna raskrižja s priključcima, dva platoa cestarinskog prolaza te izvesti proširenja kolnika autoceste za formiranje trakova za ubrzanje i usporenje, sažet je tehnički opis predstojećih radova koje s nestrpljenjem očekuju naročito u Gospodarskoj zoni Podi, po uspješnosti prvoj u zemlji.

S izgradnjom toga čvora, pisali smo nedavno, usklađen je projekt direkcije Zone pod nazivom “Izgradnja infrastrukture u poduzetničkoj zoni Podi“ i koštat će 10,1 milijuna kuna. U tu svrhu je gradskoj upravi na natječaju odobren novac iz EU fonda za regionalni razvoj od čega je 75 posto bespovratnih sredstava.

Prema riječima Jakova Terzanovića, direktora gospodarske zone, s izgradnjom više od 600 metara interne prometice aktivirat će se novih 230 tisuća četvornih metara zone s cjelokupnom komunalnom infrastrukturom, te zasaditi 40 tisuća četvornih metara zelenih nasada s mediteranskim biljem.

Uzgred, planirani hortikulturni pojas površinom višestruko nadmašuje ukupne površine gradskog zelenila! Spomenutim projektom također je na autocesti predviđeno postavljanje velikog, trostranog panoa koji će upućivati na Industrijsku zonu podi.

- To će biti izvrsna reklama i za očekivati je da se pokraj njega prođe i neki budući investitor na Podima, nasmijao se Terzanović.
Ma koliko čvor Podi bio važan Šibeniku i njegovim razvojnim planovima, u HAC-u ga posebno ne izdvajaju, kaže Andrea Haleuš. HAC je naime, zadnjih godina izgradio ili dogradio nekoliko prometnih čvorova upravo radi razvoja lokalnog gospodarstva i povezivanja lokalnog turizma na autocestovne pravce. S time je jasnije zašto se Šibenik neko vrijeme trebao strpjeti.
Haleuš je navela novi čvor Otok Svibovski na autocesti A3 Zagreb - Lipovac koji je omogućio pristup industrijskoj zoni Zagreb – Istok.

Izgrađen je nadalje, novi čvor Lipovljani, također na autocesti A3 Zagreb - Lipovac, koji je poboljšao spoj cijele Požeško-Slavonske županije kao i industrijske zone.

Dograđen je također čvor Dugopolje, zbog velikih zagušenja prometa prilikom silaska vozila s autoceste u Split. Prva faza je završena, a u tijeku je natječaj za 2. i 3. fazu radova. I dogradnjom čvora Goričan također se htio potaknuti razvoj gospodarstva i turizma u Međimurskoj županiji, a HAC je upravo započeo s radovima na čvoru Trinajstići na autocesti A7, radi povezivanja Općine Matulji i drugih naselja s mrežom autocesta, završila je Andrea Haleuš, dodajući kako HAC ima u planu izgraditi još pet novih čvorova.

25. travanj 2024 07:19