StoryEditorOCM
Šibenikdeveta godišnjica postojanja

Ljeti obrade i više od 200 pacijenata; Na ovom odjelu šibenske bolnice poznati su po predanom radu

Piše Šibenski.hr
27. siječnja 2023. - 13:26

Objedinjeni hitni bolnički prijem (OHBP) Opće bolnice Šibensko – kninske županije danas slavi svoju devetu godišnjicu postojanja.

OHBP Opće bolnice Šibensko – kninske županije jedinstveno je ulazno mjesto u bolnici za sve hitne pacijente, izuzev hitnih pedijatrijskih, ginekoloških i psihijatrijskih pacijenata, a osigurava dostupnost hitne medicinske skrbi 24 sata dnevno sedam dana u tjednu.

Dnevno kroz OHBP prođe od 100 do 150 pacijenata, a taj broj ljeti nerijetko premašuje i 200 pacijenata.

OHBP je utemeljen 27. siječnja 2014. godine i iz godine u godinu bilježi sve veći broj posjeta pacijenata. U 2022. godini kroz OHBP je obrađeno 35 554 pacijenta, a od ukupnog broja posjeta 27 076 pacijenata ili 76 posto je bilo nehitnih posjeta.

- Cjelokupnom osoblju OHBP-a, a prvenstveno medicinskim sestrama koje su temelj tog odjela, čestitamo još jednu godišnjicu rada i zahvaljujemo se na požrtvovnom i predanom radu- kazali su iz ravnateljstva šibenske bolnice.

image

ilustrativna fotografija

Nikolina Vuković Stipaničev/Cropix

Inače, Objedinjeni hitni bolnički prijam (OHBP) mjesto je na kojem se zbrinjavaju i obrađuju akutno bolesni i/ili ozlijeđeni pacijenti koji zahtijevaju neodgodivu medicinsku pomoć. Svaki pacijent dolaskom na OHBP prolazi strukturirani proces trijaže kojim se određuje kategorija hitnosti, ovisno o ozljedi ili tegobama. Procjenu stupnja hitnosti i dodjelu odgovarajuće trijažne kategorije obavljaju posebno educirane medicinske sestre/tehničari.

Većina država u svijetu, pa tako i Republika Hrvatska, koristi Australsko-azijsku trijažnu ljestvicu, koja ima 5 kategorija hitnosti i kojom se određuje maksimalno sigurno vrijeme čekanja na početak pregleda liječnika i medicinske obrade pacijenta, što može biti od 0 – 120 min.

U OHBP-u se provode diferencijalno – dijagnostički i terapijski postupci, te pregledi određenih specijalista. Nakon obrade i uspostavljene dijagnoze pacijent se hospitalizira (smješta na bolnički odjel) ili otpušta kući uz daljnje preporuke.

Opsežno poznavanje hitnih stanja, organizacija vremena i prostora u kojemu se provodi zbrinjavanje pacijenata su nužni za kvalitetnu evaluaciju i raspodjelu pacijenata u hitnom prijemu.

Uska suradnja između medicinskih sestara/tehničara i liječnika koji rade na hitnom prijemu od iznimne je važnosti za krajnji ishod akutnih stanja u bolesnika na hitnom prijemu.

Kvalitetnu trijažnu medicinsku sestru ne čini samo poznavanje stanja s kojima su pacijenti došli nego i odlične komunikacijske vještine, sklonost timskom radu, profesionalnost, te spremnost na edukaciju i cjeloživotno učenje.

 

 

27. travanj 2024 02:29