StoryEditorOCM
ŠibenikDRUGA STRANA PRIČE

Kako je u šibenskom Varošu propalo uvođenje regulacije prometa:  Šuti ili ćeš dobiti kamen u prozor!

20. lipnja 2018. - 15:10

Bore Rončević, šef šibenskih komunalnih redara, proglasio je silenzio stampa nakon fijaska gradske uprave u pokušaju provedbe prometne studije za varoške ulice Paške Zjačića i Tesline. Nakana je bila da se ti tijesni, automobilima preko svake mjere zakrčeni dijelovi grada, za početak obilježe horizontalnom prometnom signalizacijom kako bi se ograničilo parkiranje i omogućio nesmetan prolaz vozila interventnih služba, vatrogasaca i Hitne pomoći. Rončevića je, međutim, dočekalo 80-ak stanara, među njima i srditih, te se suočio također s fizičkim prijetnjama, prenose pouzdani izvori i u toj naelektriziranoj atmosferi nije mu preostalo drugo doli povući se. Prvi komunalni redar Šibenika to nije želio potvrditi ni opovrgnuti, a mediji ne spominju – valjda zato što se ponešto odvijalo dok novinari nisu stigli – osim što je Rončević na mjestu događaja priznao da gradska uprava nije dovoljno jasno obrazložila svoju namjeru u prethodnim konzultacijama s većim brojem građana. To će, dodao je, nužno trebati učiniti uskoro, budući da se od uvođenja reda neće odustati.
Dan prije te barufe, kada su poneki, u namjeri zaštite svoga "svetoga prava" da parkiraju na ulici tako da je učine jedva prohodnom, kao uvjerljiv argument sa sobom ponijeli letve – vidi se na fotografijama s portala – gradska uprava obavijestila je stanare da premjeste automobile kako bi cestari mogli obaviti posao s bijelom bojom. To se očito protumačilo da više nema natrag, jer će puna crta označiti zabranu parkiranja i omogućiti komunalnim redarima uredovanje, pa "kom obojci, kom opanci".
Nedorečenim ostaje je li gradska uprava posegnula za trikom i bez prethodne najave namjeravala stanare tih ulica dovesti pred svršen čin, no iz odgovora koji nam stiže od gradskih otaca razabire se da je na djelu posipanje pepelom nakon simbolične pljuske koju je u ime svih otrpio Bore Rončević.
– Grad Šibenik će zajedno s građanima i predstavnicima gradske četvrti Varoš još jednom analizirati projekt prometne regulacije, zajednički obići navedene ulice i u dogovoru donijeti zaključak u skladu s važećim prometnim propisima – potvrda je Rončevićevih prethodnih riječi.
Gradska uprava je, međutim, imala sve vrijeme ovoga svijeta pred sobom da se pripremi na ovaj potez, jer se problem ukorijenio zadnjih godina i s njime su dobro upoznati, među ostalim, i iz medija. Nije ovo ni usamljen slučaj, budući da je stanje slično, ako ne još gore, u drugim gradskim predjelima i bit će dobro nastavi li se uporno dalje u ispravljanju "krivih Drina", a ne da gradska uprava odustane pred bukom te prepusti građanima da sami reguliraju promet, jer su "na to desetljećima navikli i sve je oduvijek bilo u redu". Tako je, naime, sugerirala jedna od prosvjednica iz Varoša prenoseći mišljenje glasne većine, mediji uredno prenijeli, a demantira stanar iz naročito problematične Zjačićeve ulice, uz tvrdnju da "samoregulacija prometa" u praksi ne funkcionira i jedino stvara nevolje.
– Ovo je, nažalost, slika Hrvatske, ti agresivni, primitivni napadi na službene osobe, što su neki mediji čak proglasili uspjehom građana! Ta nije grad namjeravao uvesti red tek tako, nego zato što postoji problem koji prosvjednici negiraju. U uljuđenijim zemljama to bi sigurno završilo intervencijom policije i neki bi završili u zatvoru, a važno je reći da nisu svi stanari sudjelovali u prosvjedu, nego samo oni kojima takvo stanje odgovara – javio se redakciji građanin (podaci poznati), želeći ostati anonimnim radi vlastite i sigurnosti svoje obitelji, jer je svojim zalaganjem u gradskoj upravi da se problem konačno riješi navukao na sebe bijes susjeda i strahuje "od kamena u prozor"!
– Postoji u Zjačićevoj – nastavlja – tzv. tiha većina i želi da se uvede red u kaos kakav sada vlada u tome dijelu grada. Možemo i mi – naglašava – izvući vozila na ulicu, a garaže pretvoriti u apartmane, ostave i što li već, pa onda još reklamirati turistima svoj smještaj "s besplatnim parkingom na ulici!". Ili u dvorišta instalirati bazene, a ako ne to, tada ih namijeniti isključivo za ljetno uživanje u hladovini. Upravo su ti bili najglasniji prosvjednici, među njima i čovjek koji u susjednoj Teslinoj ulici parkira četiri osobna automobila i kamion (!) te susjeda koja svojim autom blokira dvije ulice – govori ovaj građanin, ocjenjujući da je stanje sve lošije i samo je pitanje trenutka kada će se dogoditi kakav požar s ozbiljnim posljedicama zato što vatrogasci neće moći ući u Zjačićevu. Sve su to komunalci utvrdili na terenu i nakon nekoliko sastanaka s predstavnicima gradske četvrti i nekih stanara odlučili su naručiti izradu prometne studije, koju je također odobrila policija, navodi se i u odgovoru gradske uprave.
– Da se razumijemo, svjestan sam da ne živimo u Skandinaviji, niti želim da se radikalno zabrani parkiranje. U Zjačićevoj, međutim, mjesta možda ima najviše za 20-ak automobila, a Teslina nikako ne smije biti i dalje dvosmjernom, nego prometovanje treba omogućiti jedino nizbrdo, prema gradskom centru – zaključuje stanar, pun sumnji da će se u roku za "popravni ispit" postići osobiti napredak, upravo zbog mentaliteta pred kojim se gradska uprava povukla na prvoj bijeloj crti.
Ne može se opravdati agresiju kakva se izlila na gradske komunalce, no teško je imati razumijevanja i za stil rada gradskih službi i njihovo paušalno postupanje u sličnim slučajevima. Takvo bauljanje samo generira daljnji nered i stvara opravdano nezadovoljstvo građana. Nedavno smo na ovim stranicama, primjerice, pisali o prometno također kaotičnoj Staroj cesti, gdje je jednome stanaru dopušteno da na ulicu pred zidom svoje kuće, uz mjesečnu naknadu gradskoj upravi, postavi dva stupića, pa kada nema mjesta izvan njegova ograđena prostora, demontira ih i lagodno smjesti svoj auto u sveopćoj gužvi!
U konkretnom slučaju, tako barem tvrdi Nikola Baraka, predsjednik gradske četvrti, prometnu studiju nitko iz Varoša nije vidio, ne zna se kakva rješenja predviđa, niti se o njoj uopće raspravljalo! Na jednom je sastanku krajem svibnja, govori, upozorio što bi se zbog toga moglo dogoditi i pogodio je, nažalost.
"Šibenik postaje top turistička destinacija, gdje građani iz topa pucaju na gradske službenike!" Možda je "slogan zgodan" i neka ga samo za ovu prigodu. Bilo bi najbolje da se što prije zaboravi...


Slijedi novi sastanak
– Zasad je zaustavljeno obilježavanje horizontalne signalizacije, a na sastanku u gradskoj upravi dogovorit ćemo rješavanje problematičnih mjesta iscrtavanjem X-eva kao oznake zabrane parkiranja – govori Baraka. Prethodno, na sastanku Vijeća gradske četvrti opet ćemo gradskoj upravi formulirati ideju da se automobili iz Varoši označe posebnim karticama. Komunalci ovdje dolaze često i tako će moći kažnjavati one koji se ne drže propisa, budući da ovdje parkira i dosta vozača izvan kvarta stvarajući gužvu. Uvođenje reda odgovara svima nama – poručio je Nikola Baraka. Kaže da nitko neće pristati na radikalnu zabranu parkiranja dok gradska uprava ne osmisli alternativu, a svima bi odgovaralo i da Teslina bude jednosmjerna ulica.


Teško vatrogascima i Hitnoj
Za vatrogasce i Hitnu službu nisu problematične samo uske Zjačićeva i Teslina, ima još dosta takvih ulica.
– Vatrogascima na intervenciju nije jednostavno izići iz našeg sjedišta, a kamoli ući u tijesne ulice, poput spomenutih – govori Volimir Milošević, zapovjednik JVP-a. – Zbog parkiranih automobila znade biti problema s dostupnošću hidrantima i to samo usporava ljude na terenu, potrebno je više ručnih alata, a ponekad moramo gasiti razvlačeći opremu s udaljenosti od stotinjak, pa i 200 metara.
Dr. Krešimir Škarica, zamjenik ravnatelja Zavoda za hitnu medicinu, kaže da služba raspolaže i manjim vozilima od standardnih, no nekad im preostaju jedino veća i tada se moraju zaustaviti na najbližemu mjestu i intervenciju nastaviti u trku s nosilima.
– A to, vjerujte, znade biti vrlo nezgodno – kaže Škarica.


ISPRIKA MARKU MIKULANDRI

Danas, 20. lipnja upoznat sam sa činjenicom koju sam u pisanju ovoga teksta nepažnjom i bez zle namjere previdio. Naime, u jednome dijelu članka konstarirao sam da su neki Varošani ponijeli sobom letve "u obranu svoga svetoga prava da na ulici parkiraju tako da je učine neprohodnom", što je vidljivo na fotografiji objavljenoj na jednom portalu.
Da sam pažljivije gledao, zamijetio bih da nije riječ ni o kakvoj letvi, nego je Marko Mikulandra, snimljen na toj fotografiji, u ruci imao štap na koji se danima oslanja jer je ozlijedio stopalo, obavijeno zavojem. Na to me danas upozorio njegov otac, Zoran Mikulandra, te se iskreno ispričavam Marku, cijeloj obitelji i čitateljima. Marka inače ne poznajem osobno, osim iz viđenja, a tu fotografiju Šibenski hr. nije objavio.
Branimir Periša

26. travanj 2024 14:12